האיים הקריביים

הספינה של סיינטולוגיה FREEWINDS חוגגת 25 שנות שירות הומניטרי

21 ביוני 2014

בערב של יום שבת ה-14 ביוני האירו זיקוקים את שמי מפרץ סיינט קיטס כשהספינה של סיינטולוגיה Freewinds השיקה את שיוט יובל הכסף שלה.

לציון 25 שנותיה על פני הים, התכנסה ועידה לשבוע אחד על סיפון מקום המרגוע הדתי, בהשתתפות יותר מ-200 סיינטולוגים מתקדמים מארגונים ברחבי העולם.

"אנחנו חוגגים יובל כסף ל-Freewinds בעקבות תקופה שעולה על כל תקופה אחרת. רק לפני שישה חודשים, השקנו את עידן הזהב של הטכנולוגיה שלב II והיום סיינטולוגים רבים יותר מאי פעם בהיסטוריה עולים בגשר לחופש רוחני. ועל כן זה פשוט מתאים שנתכנס על סיפון ה-Freewinds, אליה כל סיינטולוג מיועד להגיע בסופו של דבר. והדבר הולם אף יותר, לאור משימתה ההומניטרית הנעלה יותר של האונייה - ליצור עולם שבו כל אחד יוכל לעלות למחוזות שמעולם לא עלו בדמיון." – מר דיוויד מיסקביג', יושב ראש מועצת המנהלים של Religious Technology Center

מר דיוויד מיסקביג', יושב ראש מועצת המנהלים של Religious Technology Center והמנהיג של דת הסיינטולוגיה, הציג סידרה של אירועים שמבליטים שנה של התרחבות חסרת תקדים.

בפנייתו אל סיינטולוגים על הסיפון, מר מיסקביג' אמר: "אנחנו חוגגים יובל כסף ל-Freewinds בעקבות תקופה שעולה על כל תקופה אחרת. רק לפני שישה חודשים, השקנו את עידן הזהב של הטכנולוגיה שלב II והיום, סיינטולוגים רבים יותר מאי פעם בהיסטוריה עולים בגשר לחופש רוחני. ועל כן זה פשוט מתאים שנתכנס על סיפון ה-Freewinds, אליה כל סיינטולוג מיועד להגיע בסופו של דבר. והדבר הולם אף יותר, לאור משימתה ההומניטרית הנעלה יותר של האונייה - ליצור עולם שבו כל אחד יוכל לעלות למחוזות שמעולם לא עלו בדמיון."

במהלך שיוט היובל, מר מיסקביג' גם פירט הישגי שיא מעשרים וחמש שנות מתן שירות ימי והומניטרי של ה-Freewinds.

ה-Freewinds היא הספינה האזרחית היחידה על פני האוקיינוסים שהוסמכה לשמש כבסיס הכשרה רשמי על-ידי ארגון הספנות הבינלאומי של האומות המאוחדות. בתוקף תפקידה זה, ה-Freewinds ניהלה הכשרה בנושא בטיחות וביטחון עבור מעל 100 רשויות נמלים, משמרי חופים וארגונים ימיים.

הנוסעים והצוות של ה-Freewinds תרמו עשרות אלפי שעות עבודה הומניטרית לאיים שהם מבקרים בהם, כולל ארגון וניהול של תוכניות תרבות; מתן חסות לתוכניות חינוך נגד סמים, זכויות אדם וחינוך לערכים עבור נוער האיים; ואירוח אירועי קידום למען ארגוני צדקה וקהילה.

משימתה החברתית המורחבת של ה-Freewinds באה לידי ביטוי בשותפות של האונייה עם ארגוני משטרה וצבא לאומיים כדי להביא את הדרך אל האושר - מדריך הגיוני לחיים טובים יותר - לאומות ברחבי הקריבים וגם באמריקה הדרומית והמרכזית.

עד היום חולקו מעל 11 מיליון עותקים של החוברת בנמלי האיים וברחבי קולומביה, אקוודור, מקסיקו, קוסטה-ריקה, גואטמלה והרפובליקה הדומיניקנית. החוברת זוכה היום להכרה כגורם שתורם להפחתת שיעורי הפשיעה ולהחדרת ערכי מוסר.

כהוקרה על תרומתה של ה-Freewinds הוענקו לה מעל 300 פרסים לכבודה. אלה שמביעים הוקרה לאונייה כוללים מגוון שלם של ארגונים אזרחיים, סוכנויות ממשלתיות, ומשרדי ממשלה, כמו גם ראשי ממשלה ונשיאים.

לציון יובל 25 השנים שלה, הוענקו ל-Freewinds גם פרסים מיוחדים, שכוללים:

  • הכרזה רשמית על "יום ה-Freewinds" ברחבי 31 איים מצד ארגון התיירות הקריבי, תוך הכרה באניה על שהיא מעשירה את "רמת החיים והרווחה" בכל איזור הקריבים המורחב

  • בנמל ווילמסטד בקורסאו - נמל הבית של ה-Freewinds - הוסר הלוט מעל מונומנט מטעם משרד ראש הממשלה לכבוד מקום עגינתה הקבוע של האניה באי

  • מונומנט בנמל בונייר, בהזמנת המושל כהוקרה על 25 שנות תמיכה מהאונייה

  • מונומנט בנמל סיינט לוצ'יה, מוגש מטעם הממשלה והתושבים על תרומותיה של ה-Freewinds לעמה

  • בול דואר להנצחת ה-Freewinds מהאי ארובה.

_________________

אוניית ה-Freewinds החלה את שירותה כמקום מרגוע דתי מתקדם של ארגון הסיינטולוגיה בשנת 1988. ספינת המנוע שאורכה 134 מטר מספקת סביבה חופשית מהסחות שבה חברים יכולים ללמוד ולהתנסות ברמות הגבוהות ביותר של ייעוץ רוחני שניתנות להשגה בדת הסיינטולוגיה. בנוסף, ה-Freewinds משמשת כאתר לוועידות ואירועים בינלאומיים של סיינטולוגיה.