איסט גרינסטד, אנגליה

הישגים מדהימים: חוגגים הצלחה הומניטרית במהלך סוף שבוע מרהיב של ה-IAS

7 באוקטובר 2018

החגיגה השנתית ה-34 של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS) מכניסה שנה של שיאים היסטוריים לשלושה ימים של הנאה בדרום אנגליה.

העיירה איסט גרינסטד נראית כאילו יצאה מתוך ספר אגדות, מקום מסחר מימי הביניים בפינה הצפונית-מזרחית של מערב סאסקס – דרומית ללונדון וצפונית לברייטון, והיא עשירה בכרי מרעה, עצים וגנים בוטניים. אחרי הכול מדובר בעיירה שפירוש שמה הוא "מקום ירוק", והיא גובלת ב-'איזור של יופי טבעי' (AONB) המוכר באופן לאומי, שכולל את יער אשדון מהאגדות העתיקות.

המקום הזה מרוחק מהדרכים הסואנות, מספיק כדי להיות שקט ורגוע, אבל עדיין במרחק קצר מכיכר פיקדילי. אז שורת האורות הנוצצים לצידי הדרך המתפתלת עד השערים הגדולים הביאה גל אחרי גל של משתתפים מלאי ציפייה.

זאת אחוזת סיינט-היל, ביתו של מייסד ה-Scientology ל.רון האברד, ושוב הבמה המרכזית עבור המפגש השנתי של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית. מסיבת הגאלה שנמשכת כל סוף השבוע היא הזדמנות עבור חברי קהילה מכל קצווי אנגליה ויותר מ-65 מדינות בכל רחבי העולם לחגוג מטרות והישגים הומניטריים. ובזמן שרעש החצץ מתחת למגפיים ולעקבים גבוהים נשמע במורד כביש הגישה, השקיעה הפכה לחושך וערב של קסם עמד להתחיל.

מר מיסקביג' מנחה את המפגש השנתי בסיינט-היל לכבוד המורשת של ה-IAS – המורשת שמטרתה: ״לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת ה-Scientology ועל סיינטולוגים בכל רחבי העולם על מנת להשיג את יעדי ה-Scientology כפי שהביע אותם ל. רון האברד".

"כנהוג, הערב הוא הערב שבו אנחנו עוברים 38,000 קילומטרים בממלכת ה-IAS שלנו – וכך, עוקבים אחרי כל וקטור של הצלה פלנטרית", התחיל מר מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology. "המאמץ שלנו לפטור את העולם הזה מהתמכרות לסמים, המנדט שלנו בנושא זכויות האדם וכנ"ל לגבי מוסריות, כפי שהיא מופצת ב-21 הכללים של 'הדרך אל האושר'. הנקודה היא: האם אתם באמת מאמינים שההיסטוריה חייבת תמיד להתחרז עם ייסורים? ושקונפליקט ואי-צדק הם בלתי נמנעים? ובכן, ל.ר.ה מעולם לא חשב כך וגם לא ה-IAS".

אכן, ה-IAS התחיל ב-1984, ונוסד בסיינט-היל כדי לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על סיינטולוגים ועל דת ה-Scientology כדי להשיג את יעדי ה-Scientology. לכבוד המסורת הזאת, השנה מר מיסקביג' תיאר שנה של הצלחות יוצאות מן הכלל שנדחפו קדימה על-ידי כוח שאי אפשר לעמוד בפניו שבו כל הדחיפות קדימה מתואמות למען הצלה והתרחבות הומניטרית.

הבולט מבין סיפורי ההצלחה האלה היה הפתיחה החגיגית של ארגון ה-Scientology החדש והמהמם בשטוטגרט, גרמניה. בתחילת ספטמבר, הסרט נפל על הארגון המשתרע על 7,200 מטרים רבועים במרכז העיר התעשייתית. המשתתפים בערב חגיגות יום השנה ביום שישי באיסט גרינסט צפו בנקודות השיא של טקס הפתיחה, כולל נאומים מרתקים של אנשים מכובדים שחלקו כבוד לאירוע בתור רגע אדיר מבחינת העבר, ההווה והעתיד לא רק של גרמניה אלא של כל אירופה.

הערב המשיך בטיסה כלפי מעלה כשהוא ממריא מעל נוף מלא בהישגים הומניטריים במהלך 12 החודשים האחרונים בזכות היוזמות האגדיות בחסות ה-IAS. הכול התחיל עם המאמצים מצילי החיים לבער את ההתעללות מתחום בריאות הנפש בעזרת 'ועדת האזרחים לזכויות האדם'.

תיאורים קסומים של עזרה, תמיכה ואחווה אנושית הציגו את 'המוסד לעולם נקי מסמים', והמאמץ הבלתי פוסק שלו לספק את חומרי האמת על סמים; מאוחדים למען זכויות האדם שמקדמים את העובדה שכל הגברים, הנשים והילדים מוגנים על-ידי 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם'; 'הדרך אל האושר', התופעה הכלל-עולמית שמקדמת את התקנון החילוני מאת ל. רון האברד שמחזיר את ההגינות הבסיסית ואת האמון במין האנושי; והגל הבלתי פוסק של היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology שהשיטו עזרה ב-19 אתרי אסון בשנה האחרונה.

כל קמפיין הגיע לרמה שאין כמוה של הישגים, הגיע למקומות חדשים ועזר לאלפי אנשים ברחבי העולם. הסקירה המפורטת של מר מיסקביג' של 12 החודשים האחרונים כללה את:

  • 'מאוחדים למען זכויות האדם' שקיימו עצרות ואירועים במקומות שונים ברחבי העולם, כולל מקסיקו, גמביה, הודו, טייוואן, וושינגטון די-סי ומטה האו"ם בניו-יורק – כשהם מייצגים תנועה עולמית שמסורה לבניית "עולם הוגן וחופשי".
  • בקוסטה ריקה, החוברת של 'נוער למען זכויות האדם' הפכה להיות פרסום רשמי של קבוצת הכדורגל הלאומית לאליפות העולם בכדורגל, דבר שהוליד תנועה שעברה דרך כל 82 המחוזות במדינה והגיעה ל-2 מיליון איש.
  • 'הדרך אל האושר' נפאל שמעצימה יותר מ-100,000 תלמידים בעזרת 21 הכללים, מה שהביא לירידה משמעותית במקרי הבריונות בבתי-הספר והביא לשותפות בין הממשלה לבין בתי-הספר במדינה.
  • 'עולם נקי מסמים' מלזיה שמסייר במדינה תחת המוטו של להקת פאנק, "תעשו מוזיקה, לא סמים", עם הופעות מול אלפי סטודנטים מקומיים ו-1.2 מיליון תושבים, שהביאו לצניחה משמעותית בפשעים שקשורים לסמים.
  • צעדות ואירועים של 'עולם נקי מסמים' בדרום-אפריקה וברחבי היבשת הפיצו כ-140,000 חוברות של 'האמת על סמים'; מבצעים של החתמות של התחייבות לחיים נקיים מסמים אספו 50,000 חתימות בקולומביה; קבוצות של 'עולם נקי מסמים' מילאו את הסופרבול ה-52 במינסוטה, ארה"ב, עם 230,000 חוברות; ובאליפות העולם בכדורגל של פיפ"א ברוסיה הפיצו יותר מחצי מיליון חוברות מהים השחור ועד לכיכר האדומה; ביחד הופצו יותר מ-15 מיליון חוברות של 'האמת על סמים' ברחבי 19 איזורי זמן שונים של כדור הארץ בשנה האחרונה.
  • היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology (ה-VMs) עזרו באסונות מסביב לעולם, כולל ברעידת האדמה בטייוואן, מונסונים בנפאל, טייפונים ביפן ושריפות ביוון וברחבי קליפורניה.
  • בפוארטו ריקו, אחרי שההוריקן הקטלני מריה היכה באי חזיתית, יועצים רוחניים מתנדבים הגיעו מיד כדי לספק יותר מ-150,000 פריטי אספקה חיוניים והנהיגו תנועה של אנרגיה סולארית בסגנון של "עשה זאת בעצמך" כדי להאיר כ-300,000 בתים.
  • אחרי שרעידת אדמה בעוצמה 7.5 היכתה בפפואה גינאה החדשה, יועצים רוחניים מתנדבים הטיסו תוכנית של חיפוש והצלה שהביאה חמישה טונות של מזון ואספקה, ועזרו ל-18,000 מתושבי האי ב-19 מרכזי הצלה.
  • ואחרי ש-"אבי הרי הגעש" התפרץ בגואטמלה, יועצים רוחניים מתנדבים חילקו יותר מ-10 טונות של ביגוד, מזון, ערכות היגיינה ואספקה רפואית לבסיס ההר, בנו יותר מ-200 בתים והכשירו עובדי כוחות הצלה מקומיים כדי שהם יוכלו לשקם את האיזור שלהם.
  • היועצים הרוחניים המתנדבים עברו יותר מ-1,030,00 קילומטרים כדי להושיט עזרה ליותר מ-5 מיליון אנשים שנפגעו מאסונות טבע ומעשי ידי אדם.

זוכי השנה במדליית החופש של ה-IAS עמדו גאים, כשהם מדגישים את נושא הערב של מסירות בלתי פוסקת לעבר השגת שלום, חינוך, הגינות, צדק חברתי וקיום נקי מסמים וללא פשע ברחבי הפלנטה. מר מיסקביג' הציג כל אחד מהם באופן אישי, ופרזנטציית וידיאו מיוחדת הדגישה את המסירות הקבועה שלהם לאנושות:

  • באוסטין, זוכה מדליית החופש והמנכ"ל של CCHR טקסס, לי ספילר, הנהיג תנועה בלתי פוסקת לעצור התעללות פסיכיאטרית במערכת בריאות הנפש במדינה. לי התמקד במקרים רבים של עינויים וטיפול לא אנושי בילדי אומנה וקשישים, וכתוצאה מכך חשף מזימה רחבת היקף של מתן שוחד לרופאים. בסופו של דבר הוא הביא לסגירה של 172 מוסדות לבריאות הנפש שביצעו פשעים ולהעברת 43 חקיקות שמגינות על אנשים – והכול למען ההגנה על זכויות האדם.
  • בפיליפינים, חורחה פרז דה טגלה הציג למפקד המשטרה של דבאו את 21 הכללים של הדרך אל האושר ואז העביר תוכנית ניסיונית עם קציני משטרה שדפקו על דלתות הבתים וחילקו את החוברות לאנשים חשודים בסחר בסמים, מה שהביא לצניחה משמעותית במקרי הרצח. לאחר מכן חורחה הביא את התוכנית למנילה ובאופן אישי לימד את הכללים לאלפי שוטרים נוספים. לאחר מכן הוא המשיך והביא את המסר של החינוך המוסרי לצבא הלאומי. למעשה, דה טגלה התחיל תנועה שהגיעה למיליוני אנשים ברחבי המדינה שלו ועזר להביא לצניחה של 38 אחוזים בפשעים בפיליפינים.
  • ובמקסיקו, שם התאומים דן וארי אגמי פעלו כדי לשנות את שיעורי הנשירה הלאומיים המדאיגים מבתי-ספר בכך שהם הציגו את טכנולוגיית הלמידה של ל. רון האברד לבתי-הספר המקומיים. ההשפעה המיידית היתה שמורים עברו הכשרה בתוכנית ב-600 בתי-ספר – עם מדינה מקסיקנית אחת שזינקה לראש הטבלה של הישגים לאומיים בלימודים. הם תיעלו את התנופה שלהם לייצור של 21 סרטים חינוכיים עבור תלמידים ב-17 מדינות. ביחד, ארי ודן הכשירו 33,000 איש, העצימו 60,000 מורים ובאופן קבוע סללו את הדרך לעתיד חדש עבור יותר מ-1.6 מיליון תלמידים.

בשלב זה, ערב עמוס במטרה ובהתלהבות הגיע לשיא עוצמתו כאשר מר מיסקביג' הציג את הפרק החדש של ערוץ ה-Scientology עם ההכרזה על הקרנת הבכורה של עונת הסתיו, ביום שני, ה-8 באוקטובר. עשרות אפיזודות חדשות יציגו כל היבט של הדת העצמאית הצעירה ביותר בעולם ושליחותה ההומניטרית העולמית בחודשים הבאים. למעשה, מאז השקת הערוץ ב-12 במרץ 2018, צפו בערוץ ה-Scientology ברחבי 237 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם ב-17 שפות.


האווירה בערב הראשון של החגיגות נמשכה גם בשבת בערב כאשר האוהל הגדול השתנה לנשף הפטרונים השנתי ב-IAS. בארוחת הערב ובגאלה המסורתיות בלבוש חגיגי ניתנו הכרות תודה לחברים שתומכים בהישגים ההומניטריים כאשר החוגגים עלו על רחבת הריקודים עד השעות המאוחרות.

סוף השבוע הסתיים עם מופע הצדקה השנתי, אירוע מוזיקלי משמח שמקבל בברכה כ-1,500 תושבים מקומיים. במופע השתתפו כוכבי טלוויזיה והקלטות, אומני במה ידועים ברמה בילנאומית וסגנונות מוזיקה שונים החל מסווינג ועד ג'אז. אבל הכוכבים האמיתיים של הערב היו חמשת מוסדות הצדקה המקומיים שקיבלו תרומות כדי לחזק את הפעילויות המקומיות שלהם, בהתאם למסורת שהתחיל לראשונה ל. רון האברד, כאן בביתו.


ה-IAS, ארגון החברות הרשמי של Scientology שפתוח לכל הסיינטולוגים מכל המדינות, נוסד ב-1984. מטרת ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת ה-Scientology ועל סיינטולוגים בכל רחבי העולם על מנת להשיג את יעדי ה-Scientology כפי שהביע אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".