האיים הקריביים

יום השנה להפלגת הבכורה של ה-FREEWINDS חולק כבוד ל-12 חודשים בלתי נשכחים עבור סיינטולוגיה

20 ביוני 2016

סיינטולוגים ברמת רוחניות גבוהה עולים על סיפון ה-Freewinds למשך שבוע בחודש יוני, כדי לתכנן את ההתרחבות של הדת ולחגוג שנה מדהימה של ניצחונות.

הם התחילו להגיע ביום שישי בקבוצות קטנות, ועד יום שבת הם היו יותר מ-200 איש – עמיתים מסורים ונחושים שפילסו את דרכם בשמחה דרך ברידג'טאון ההומה, עיר הבירה של המדינה בארבאדוס באיים הקריביים. בזמן שהשמש הטרופית חיממה אותם, והרוח הטרופית קיררה אותם, הקבוצה זרמה לכיוון הספינה שעגנה בנמל העיר, כלי שיט לבן יפיפה, באורך 135 מטרים ומקושט בשרשראות לכבוד החגיגה. האורחים התקבלו על-ידי להקות של תופי פלדה, קהל חגיגי שהגיע לאחל להם דרך צלחה ומכובדים מקומיים שאיחלו למבקרים "נסיעה טובה".

מר דיוויד מיסקביג', יושב ראש מועצת המנהלים של Religious Technology Center, התחיל שבוע של חגיגות שכלל מגוון אירועים שסיקרו את ההתפתחויות וההתרחבות של סיינטולוגיה, חדשות טובות והרבה יותר.

עבור תושבי הקריביים, חגיגות לבביות לפי ההפלגה של ספינות והתיירים על סיפונן הן דבר נפוץ. אבל הספינה הזאת היא לא ספינת תענוגות, והקהל שנאסף לא הגיע לשם רק למען ההנאה, למרות שהם בהחלט נהנו מהעניין. בעוד שהאונייה Freewinds בהחלט דומה לספינת טיולים – עיצוב קלאסי, חדרים מעוצבים ומזון ברמה של חמישה כוכבים כמו של אוניית נוסעים – היא אתר רוחני של דת הסיינטולוגיה.

במשך 51 שבועות בשנה, ה-Freewinds ממפה נתיב של הרפתקאות שמביא את התוכניות ההומניטריות והחינוכיות של סיינטולוגיה לאיים הקריביים ואמריקה הלטינית; ועל האונייה מתקיימים שירותים רוחניים עבור הסיינטולוגים ברמות הגבוהות ביותר.

ומה עושים בשבוע האחרון של השנה? הוא מיוחד. מאוד מיוחד. סיינטולוגים אשר הגיעו לרמות הרוחניות הגבוהות ביותר של הדת מתכנסים בחודש יוני כדי להסתכל אחורה על השנה, לחגוג את ההתרחבות של סיינטולוגיה ואת ההצלחות של התוכניות ההומניטריות העולמיות. וחשוב אפילו יותר, הם מתאמים את הפעילויות שלהם כדי להגיע להישגים אפילו גדולים יותר בחודשים הבאים.

המשלחת השנתית היא מפגש של הסיינטולוגים שנמצאים ברמה הגבוהה ביותר בדת. האנשים שמשתתפים בהפלגת הבכורה הם גם חלק מהקבוצה המסורה שמובילה את ההתרחבות של דת הסיינטולוגיה, במיוחד באמצעות היצירה של ארגונים אידיאליים באיזורים הגיאוגרפיים שלהם.

"אכן, אתם עומדים לקבל מבט פנורמי מקיף על התנועה שלנו", אמר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת הסיינטולוגיה, בפתיחה הרשמית של חגיגות יום השנה של הפלגת הבכורה. "תנועה שמקיפה כעת את כל כדור הארץ בשמם של ארגונים אידיאליים: מדרום ומרכז אמריקה, דרך איזורי הספר של בריטניה ולב לבה של אירופה, ועד לאפריקה ורחבי אוסטרלאסיה. כי, אחרי הכול, באמצעות ארגון אידיאלי אנחנו יכולים להביא כל מה שיש לנו להציע בשמה של עזרה, לכל שכונה, לכל קהילה, בכל מקום – וכך, כולנו ביחד, אנחנו יכולים ליצור עולם טוב יותר".

האירועים והתדרוכים המרכזיים שהתקיימו בכל ערב של הפלגת הבכורה כללו נושאים מגוונים ומרתקים.

חולקים כבוד לספינה הומניטרית

הדבר הראשון על סדר היום היה ה-Freewinds עצמה. זוהי ספינה עם שליחות הומניטרית ייחודית, שהודגשה על-ידי קמפיינים בקריביים ואמריקה הלטינית במהלך השנה שעברה. לדוגמה, המשתתפים בהפלגת הבכורה שמעו על מפקד המשטרה מאקוודור, הקפטן מרסלו מונטנגרו, שנשבע להביא את התוכניות בחסות הסיינטולוגיה למדינה שלו, ואת המבצע יובילו משטרת המדינה והצוערים. כבר היתה ירידה של 65 אחוזים בפשע הכללי ובמקרי הרצח במקומות שבהם יישמו את התוכניות של 'האמת על סמים' ו-'הדרך אל האושר', התקנון המוסרי שמבוסס על השכל הישר מאת ל. רון האברד.

השליחות ההומניטרית של הספינה הודגשה גם על-ידי אישי ציבור ומכובדים מרחבי האיים. הם כוללים:

  • המזכ"ל של יונסקו בסנט-קיטס שהביעה את "הכרת התודה העמוקה שלה" על כך שהספינה "ממשיכה לעבוד איתנו בשיתוף פעולה בנושא של זכויות האדם ועוזרת להפוך את העולם למקום טוב יותר".
  • הוועדה הראשית של המשטרה המלכותית של אנטיגואה כהכרה תודה על 250 קצינים שעברו את תוכנית החינוך של 'הדרך אל האושר' ונשבעו ליישם את הכללים כדי "לרומם את האומה שלהם".
  • הצי ההולנדי המלכותי של ארובה שחלק כבוד ל-Freewinds עבור "27 שנים של שירות".

דעות זהות מהדהדות ברחבי כל האיים שה-Freewinds קוראת להם בית: אנטיגואה, דומיניקה, סנט-מרטין, סנט-קיטס, טורטולה, וירג'ין גורדה, סנט-לוצ'יה, סנט-וינסנט, ברבדוס, גרנאדה, ארובה, בונייר, קורסאו, פריפורט ונאסאו. ביחד, ה-Freewinds קיבלה יותר מ-400 פרסים ותעודות הוקרה על העזרה שהיא הושיטה בנמלי הבית שלה.

ערב שהוקדש לל. רון האברד

"בראש ובראשונה, ל.ר.ה היה סופר", אמר מר מיסקביג' כאשר הוא הציג את הפרזנטציה המרתקת של הערב לכבוד המורשת של מר האברד.

דן שרמן, הביוגרף של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד, נתן תיאור על המעשים וההישגים של ל.ר.ה בתור אחד הסופרים המובילים במהלך תור הזהב של המדע הבדיוני בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 – לפני שהוא כתב את 'דיאנטיקה' והקים סיינטולוגיה. מר שרמן הציג ראיונות עם אישים בולטים בז'אנר הספרותי הזה – לרבות סוכן אגדי, אחד המאיירים המפורסמים ביותר בתחום ואחד החלוצים בתחום של הקמת מועדוני מעריצים של מדע בדיוני.

התיאור סקר בסדר כרונולוגי את ציוני הדרך בכתיבה של מר האברד עד לספר שהוא כתב כדי לחגוג חמישים שנה בתור סופר מקצועי – 'שדה קרב ארץ', רב-מכר של ה-'ניו-יורק טיימס' שעכשיו יצא לאור במהדורה של המאה ה-21.

ערב למען הצלת המין האנושי

האנשים שהיו על הסיפון לחגיגות יום השנה של הפלגת הבכורה השתתפו גם באירוע רשמי לכבוד 'התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית' (IAS), שתפקידה לקדם את המאמצים לשיפור החברה של סיינטולוגיה, לתמוך במטרות של הדת ולקדם אותן ולהביא להתרחבות של סיינטולוגיה. בין הקבוצות בתמיכת ה-IAS שהוזכרו באירוע היו:

  • 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' שבמהלך 2016 נלחמה כדי להפסיק את ההתעללות הפסיכיאטרית במוסדות בריאות הנפש בקזחסטן, בבתי-חולים בפרו וברחבי רשת האומנה במדינת קליפורניה.
  • 'מאוחדים למען זכויות אדם' ו-'נוער למען זכויות האדם', אשר הקימו רשתות בנושא של זכויות האדם באוקראינה, בהיילנדס הדרומיים בפפואה גינאה החדשה ובוושינגטון די-סי.
  • 'עולם נקי מסמים', קבוצה שמלחמת המצווה שלה היא להפוך את הכיוון של ההתמכרות לסמים שמתפשטת בערים בדרום-אפריקה, להביא את המסר נגד הסמים לבתי-הספר ברפובליקה הדימיניקנית, ובמהל השבוע של הסופרבול ה-50 קיימה בליץ באורך שבוע של חלוקת חוברות.
  • לבסוף, 'הדרך אל האושר', שהביאה רוגע ומוסריות כאשר היא הגיעה ללטביה, לרחובות של אמסטרדם ולעיר פאלאסיו גומז במדינת דוראנגו במקסיקו.

והדבר שהיה ללא ספק הישג מדהים לחופש דתי היה סיבה למסיבה על סיפון ה-Freewinds. נקודת השיא של הערב היתה ההכרזה של מר מיסקביג' על החלטה משפטית שמהווה ציון דרך, ושמגינה על זכותו של אדם לפעול לפי אמונתו הדתית ברחבי כל 47 המדינות שמצייתות לאמנה האירופית לזכויות האדם. היה זה ניצחון נגד פעולה בוטה של חוסר סובלנות – דו"ח באורך 670 עמודים שפרסמה ועדה בבית הנבחרים של בלגיה בשנת 1997, שהכפיש 189 דתות וארגונים דתיים. כשהם מונעים בלהט הקנאות וצרות האופקים, הצעד הבא היה הגשת אישומים כוזבים נגד הדת וחבריה באופן שבית-המשפט תיאר בתור מאמץ מכוון להעמיד למשפט את הדת, האמונות והדוקטרינות שלה. אבל, אחרי 18 שנה, ושימוע באורך 7 שבועות, החלטה באורך 173 עמודים ביטלה את כל האשמות, זיכתה מאשמה את כל הנאשמים והכריזה על כל התיק בתור "הפרה חמורה וחסרת תקנה של הזכות למשפט צודק". ההחלטה היתה ניצחון מוחץ לסיינטולוגיה ולחופש הדת באירופה.


נושא אחד בלט בדרכים רבות במהלך הוועידה שנמשכה שבוע: התרחבות של סיינטולוגיה. בין האירועים שנערכו בערבים, הסיינטולוגים התכנסו לפגישות תכנון, בקבוצות שייצגו יבשות ואיזורים גיאוגרפיים שונים. הנושאים על סדר היום היו איתור בניינים חדשים לרכישה, מעבר על שרטוטי קומה ועיצובים והצבת יעדים להתחלת בנייה או שיפוצים. במקום נכחו נציגים ממשרד בעל הבית הבינלאומי, המטה הראשי שאחראי על פרוייקטים של בנייה ברחבי הגלובוס.

התוצאה היתה הפתיחה של 51 ארגונים אידיאליים. הפתיחה האחרונה היתה באפריל באטלנטה והבאות יהיו בהארלם, ניו-יורק ובבודפשט, הונגריה. עוד 50 ארגונים אידיאליים מתוכננים להיפתח בשנתיים הקרובות.


מסר הסיום של הוועידה בת השבוע לא היה "להתראות", אלא מר מיסקביג' איחל לכולם בלבביות "במלוא הקיטור קדימה", כי המשתתפים ירדו מהספינה מלאי רעיונות לעתיד מזהיר, ועם המבט קדימה אל האופק ואל שנה נוספת של הישגים.