האיים הקאריביים

אופק חסר גבולות: חגיגת יום השנה של שיט הבכורה של ה-FREEWINDS סיכמה 12 חודשים מופלאים בסיינטולוגיה

20 ביוני 2017

הסיינטולוגים המסורים ביותר בעולם הגיעו לשיט של שבוע כדי לחגוג הצלחות ולקבוע תוכנית פעולה לשנה הבאה של התרחבות.

סנט לוצ'יה – אומה על אי במזרח האיים הקאריביים – מפורסמת בזכות שני הרים שמחודדים בצורה דרמתית, החופים הוולקניים, אתרי צלילה עם שוניות דגים, כפרי דייגים, ויער גשם שמוביל למפלי מים הנופלים מצוקים – תמונה מושלמת כמו גלויה עבור הכינוס של כמה מאות מהסיינטולוגים המסורים ביותר בעולם. הם התאספו לכנס של שבוע על סיפון כלי השיט האגדי, באורך של כ-135 מטרים, ה-Freewinds, אתר דתי של סיינטולוגיה, כחלק מחגיגת יום השנה ה-29 של שיט הבכורה של האוניה.

אכן, זה לא היה שיט רגיל, למעשה, אלו שנכחו על הסיפון יצרו יחד קבוצה מדהימה אשר יחדיו הם חוד החנית של התרחבות הסיינטולוגיה עם היצירה של ארגוני סיינטולוגיה חדשים באיזורים שלהם.

בנוסף, את הכינוס שארך כשבוע ניווט המנהיג הדתי של סיינטולוגיה, מר דייוויד מיסקביג', אז שוב, זה לא שיט שגרתי.

השבוע התחיל עם סקירה של מר מיסקביג' של חלק מנקודות השיא בשנה החלפה:

מר דייוויד מיסקביג', המנהיג של דת הסיינטולוגיה, מתקבל בברכה על-ידי קהל נלהב של סיינטולוגים, כשהוא עולה לבמה כדי להעביר את ערב הפתיחה.

"מאז הפעם האחרונה שנפגשנו, מערכת השמש שלנו של ארגונים עכשיו כוללת את: בודפשט, הונגריה; הארלם, ניו-יורק; סן דייגו, קליפורניה; ובקצה של כדור הארץ אוקלנד, ניו-זילנד", הוא אמר, לפני שעבר לתאר בפרוטרוט את אירועי הפתיחה החגיגיים שהתקיימו לאחרונה בסן פרננדו ואלי, קליפורניה; מיאמי, פלורידה; וקופנהגן, דנמרק.

אבל הכינוס הוא לא רק במטרה להסתכל אחורה, אמר מר מיסקביג' לקהל האורחים. זה השבוע שממפה את התוכנית העתידית עבור סיינטולוגים ברחבי העולם כדי להמשיך בהתרחבות שוברת שיאים שהפכה את דת הסיינטולוגיה לתופעה עולמית משגשגת.

בשאר השנה, ה-Freewinds היא כלי שיט יוצא מגדר הרגיל של הפצת טוב לב, כשהיא מתעדת ומתכננת הרפתקאות שמביאות תוכניות הומניטריות וחינוכיות לאיים הקאריביים ואמריקה הלטינית; וכמו כן מעניקה שירותים רוחניים עבור הסיינטולוגים המתקדמים ביותר במהלך כל השנה.

אבל במשך השבוע הזה, האורחים של השיט השנתי לא רק יחגגו את העבודה הטובה שהם ביצעו בעצמם מטעם סיינטולוגיה, אלא גם יציבו יעדים, יתכננו ויוציאו לפועל התרחבות עתידית תוך כדי השתתפות בערבי אירועים יוצאים מן הכלל, כל אחד מהם מתמקד באופן ייחודי בנושא מסוים.

חולקים כבוד לספינה הומניטרית

כאשר מר מיסקביג' קידם בברכה את הקהל בערב הראשון, הוא גם חלק כבוד ל-Freewinds, שחברי הצוות שלה – לרבות חמישה רבי-חובלים מדופלמים ו-133 מומחי הישרדות – וביחד יש להם 5,000 שנים של ניסיון בים. הספינה, הוא אמר, נבנתה מחדש כמעט לגמרי מאז הפלגת הבכורה שלה, מה שהביא אותה להיות "הספינה הבטוחה ביותר בשבעת הימים".

הבטיחות של הספינה היא לא תקן האיכות היחיד שלה, ולא כרטיס הביקור העיקרי שלה. למעשה זו השליחות המתמשכת שלה למען האנושות תוך כדי שהיא מתקדמת במסלולה במים הקאריביים התכולים.

החל מהקמפיינים של זכויות האדם, שמגיעים לילידים מכל כיווני הרוח של האי סנט וינסנט; ועד להתרחבות מהירה של חינוך בנושא סמים בטלוויזיה וגלי רדיו של בונאייר כדי לתת מענה לשימוש הנרחב בסמים באי; והחינוך לערכי מוסר עם 'הדרך אל האושר', שקיבל המון שבחים משר המשפטים של ארובה.

למעשה, המעשים של ה-Freewinds מקבלים שוב ושוב הכרת תודה מפקידי ממשל רשמיים באיים שראו את התוצאות בעצמם.

האינטראקציה של ה-Freewinds והצוות שלה עם החברה מראה שזאת "לא רק הושטת יד, או מתן טובה, אלא אחריות חברתית", אמר השר לתשתיות ונמלים של סנט לוצ'יה בווידיאו של הכרת תודה. "המעשים שלהם הם של אהבה, כנות, של חברות אמיתית ושל אושר".

מלומד מברבדוס הוסיף "ה-Freewinds לא סתם מגיעה, נשארת כמה זמן ואז עוזבת. הם מחפשים אזורים בהם ה-Freewinds יכולה לעזור. ולא מדובר כאן על עזרה כלכלית. אלא בעזרה למצוא פתרון לבעיות, לקשיים ולמכשולים.

בעוד שלבסוף, נציג של משרד התיירות מהאי סנט קיטס ונוויס הכריז: "למרות שאנחנו לא אומרים את זה לעתים קרובות או בקול רם מספיק, פשוט תזכרו, האיים הקאריביים מעריכים את ה-Freewinds".

ערב הוקרה למייסד ל. רון האברד

בערב הבא, אורחים קיבלו מצגת ביוגרפית כהוקרה לל. רון האברד (ל.ר.ה). זה היה ערב שסיפר לנוכחים והדהים אותם עם אינספור סיפורים שמעולם לא סופרו על המורשת של מר האברד. סיפורים מרתקים הוצגו על-ידי הביוגרף של ל.ר.ה, דן שרמן, שדיבר על טוב הלב של מר האברד וגם על חזונו.

במרכז הערב הוקרנו ראיונות מצולמים שמציגים סיפורים אישיים ססגוניים של אלו שנתקלו בל. רון האברד וחייהם השתנו לתמיד.

היה את הכלכל הספרדי שהפך להיות "אדם טוב יותר כלפי בני אדם, וכל זה בזכות רון". באופן דומה, היזם הפורטוגזי שדיבר על "העוצמה של ל. רון האברד שהפכה את החיים שלי למה שהם היום". לאחר מכן הגיע ראש בית הכנסת של הקאריביים שסיפר על מר האברד ש-"הצליח להעביר בתמונה את האווירה והתחושה" בבית הכנסת העתיק ביותר בעולם החדש, תמונה שמופיעה בז'ורנל שלהם. ובסוף היה את איש הרדיו והארכיטקט מהקאריביים שנזכר איך ל. רון האברד עודד את תושבי הקאריביים להתקדם בחיים באמצעות חינוך, ולכן הוא קרא לו "לא רק קפטן של ספינה, אלא מבחינתי הוא קפטן שעוזר לנו לכוון את חיינו".

מר שרמן סיכם את הערב שלו עם המסר, "לא משנה מה אתה עושה, תחקה את ל. רון האברד. המיומנות והמומחיות שלו מספיקות כדי לייצר אפקט רגשי – לחקות אותו. וכך לפזר את טוב הלב והחמלה שלו בחיי האנשים שאתה בתורך נתקל בהם בהם".

ערב חגיגות לכבוד הפעולות ההומניטריות

הנוסעים על הסיפון של הפלגת הבכורה גם השתתפו באירוע רשמי לכבוד התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS) והמחויבות מרקיעת השחקים לא רק להגן ולתמוך בדת הסיינטולוגיה, אלא להאיץ את שיפור האנושות, דרך הקמפיינים ההומניטריים הבינלאומיים העצומים. הם כוללים את:

  • ועדת האזרחים לזכויות האדם שחשפו וריסנו התעללות פסיכיאטרית בבתי-חולים בטוקיו, ברחבי ממלכת השבטים הגדולה ביותר בעולם בדרום-אפריקה וברחובות של דרום פלורידה.
  • מאוחדים למען זכויות האדם ונוער למען זכויות האדם, שהציתו תנועה למען זכויות האדם בטורונטו – העיר הכי מגוונות מבחינה אתנית על פני כדור הארץ, במדינה המאוכלסת ביותר בניגריה ובסרי לנקה, שם הינדים, בודהיסטים, נוצרים ומוסלמים עבדו ביחד כדי להפיץ את 'ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם'.
  • עולם נקי מסמים, שהמשיכו את מלחמת המצווה שלהם עם 'האמת על סמים' ברחבי שכונות באתונה, ברחבי נתיב הסחר בסמים בבחה הידוע לשמצה ומעלה ומטה בין מגרשי המשחקים של גביע אליפות אירופה בכדורגל.
  • ולבסוף, דרך העבודה של התוכניות לשיפור חברתי בתמיכת ה-IAS , כגון התוכנית של 'הדרך אל האושר' 'יצרה התחדשות מוסרית ברחבי העיירות והכפרים של קובה, טכנולוגיית הלמידה שהציתה מהפכה חינוכית במונגוליה ותוכנית הגמילה מסמים של נרקונון שהגיעה ללב לבה של תרבות הסמים בנפאל.

כשההכרזות על ההישגים הגיעו לסיום, הכרזה מונומנטלית נוספת נחשפה. היא השתלבה עם העבודה של ה-Freewinds ביחד עם התמיכה מה-IAS, כי עבודה משותפת של מתנדבים, אנשי אכיפת חוק וסיינטולוגים הביאה להפצה של מיליוני עותקים של 'הדרך אל האושר', 'האמת על סמים' ו-'הסיפור של זכויות האדם' ברחבי ערים מרכזיות וכפרים מרוחקים בג'ונגלים בכל רחבי קולומביה.

כתוצאה מכך, המדינה שהיתה מוכרת בתור בירת השימוש בסמים בעולם, והמדינה שהאומות המאוחדות סיווגו אותה בתור "המשבר ההומניטרי החמור ביותר בחצי הכדור המערבי", הפכה במהרה ל-"הנס של קולומביה" שבה ההפרות של זכויות האדם צנחו באופן פלא ב-96 אחוז.

מייד לאחר מכן נערכה הפתיחה החגיגית של הארגון הלאומי של סיינטולוגיה בחסות ה-IAS של קולומביה שם הם המשיכו לעבוד ללא לאות כדי לספק את הפתרונות לשיקום האנושות. מיד לאחר מכן הגיע הסכם שלום מדהים בין הממשלה הלאומית של קולומביה וכוחות המהפכה של קולומביה, שאחריו 8,500 אנשי משטרה עברו הכשרה באופן אישי על ידי הצוות של ה-Freewinds במיומנויות חיים חיוניות כדי לעזור לחילות כוחות המהפכה להשתלב בחזרה בחברה.

אבל אפילו זה לא סוף הסיפור. מפני שפחות מעשור מאז שה-Freewinds עגנה לראשונה בקרטחנה, מר מיסקביג' הכריז על ההישג האפי הבא: ב-5 במאי 2017, האומה של קולומביה העניקה לסיינטולוגיה הכרה דתית מלאה.


זאת היתה שוב דוגמה נוספת שמוכיחה שהצירוף של ה-Freewinds וסיינטולוגים, הכוחות לשינוי העולם שמפיצים את ההשראה של ל. רון האברד לשיפור החיים, ממשיכים להוביל לשיפור האנושות.

ועכשיו, כשהנוסעים מוכנים לעזוב את הספינה, הם ואלפים רבים אחרים מאוחדים ונחושים לחזור לשנה נוספת של עבודה לשיפור מצב החברה ולשיפור התנאים ההומניטריים ברחבי העולם, אומה אחת, נמל אחד בכל פעם, למשך 51 השבועות הבאים.

עם השאיפה לפתוח עוד 50 ארגונים עבודה רבה עדיין עומדת לפנינו, כי סיינטולוגיה שואפת להגיע לכל האנשים בכל המדינות. עם מסלול שממופמה מהרצועה של אוריון ועד לשביל החלב, אנו יוצאים לדרך כדי לגלות מה עומד לפנינו. ולכן, מר מיסקביג' העביר לכל הנוסעים את המסר הסופי הבא:

"אני מודה לכם על השתתפותכם ...

אני מודה לכם על כל מה שעשיתם עד כה ...

ואני מודה לכם על כל מה שאני יודע שאתם תשיגו בשנה הקרובה ...

בהצלחה ודרך צלחה!"