האיים הקאריביים

אפשרות אינסופית: יום השנה ה-31 לשיט הבכורה של ה-FREEWINDS חוגג שנה יוצאת דופן של התקדמות עולמית

24 ביוני 2019

מפגש של חברי התנועה ברמות הגבוהות ביותר של Scientology שמייצגים את קהילותיהם ברחבי העולם, מתכנס להפלגה שנתית שמריעה לשנה מדהימה של התרחבות התנועה.

תקרא לזה חגיגה, תקרא לזה כינוס עם מטרה של סיינטולוג'יסטים שמייצגים 27 מדינות – שיט הבכורה הוא יום שנה עמוס בהיסטוריה, בהכרה ובהתחדשות.

המסורת של ההפלגה השנתית הזאת החלה בחגיגת ה-Freewinds ושיט הבכורה המקורי שלה ב-1988. ובעוד מי התכלת שבהם היא מותירה מאחוריה שובל אולי מציעים אחרת, זוהי לא חופשה סטנדרטית של ביקור באתרי תיירות. ההפלגה, שמהווה מקום התבודדות דתי בן שבוע בים, מהווה חגיגה של הרמות הגבוהות של Scientology, כאשר הסיינטולוג'יסטים המתקדמים ביותר מכל רחבי העולם מתכנסים לסקירה אמצע שנתית של הישגים ולאחר מכן קובעים את מסלולם להתרחבות עתידית לעבר יצירת עולם טוב יותר.

מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center והמנהיג של הדת, פתח שבוע של אירועים מרתקים שהציגו התפתחויות והישגים של Scientology מסביב לעולם.

הנוכחים הם משלחת של שגרירים שמייצגים את קהילותיהם מארגונים שפרושים על שש יבשות. ביחד הם יוצרים קבוצה מסורה של סיינטולוג'יסטים שדוחפים התרחבות של הדת דרך הקמת ארגוני Scientology חדשים באיזורים הגיאוגרפיים שלהם.

כאשר בריזה מרעננת נשבה בנמל באסטר בשבת בערב, ה-15 ביוני, ומאות תושבים מקומיים ונכבדים נפרדו לשלום מכל העולים על הסיפון, ה-Freewinds הרימה עוגן ויצאה למה שתוכנן להיות הפלגה בלתי נשכחת.

"בהתאם למסורת הימית, הערב הוא ערב ההתמצאות שלנו שבו אנחנו מכוונים אל כוכב לצורך ניווט וקובעים מסלול לשבוע הקרוב", פתח מר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology. ״במהלך השבוע, אתם תראו גל סיסמי של ארגוני Scientology עתידיים שמתרוממים כדי להכריז: מי ייתן והאיים יהפכו לים".

אירועים גדולים בערבים ותדרוכים של שיט הבכורה ה-31 כללו סדר יום נרחב ומלהיב – והכול בהתאם לאווירה המצופה של התרחבות.

חולקים כבוד לספינה הומניטרית

נמל העגינה הראשון בערבי החגיגה היה ה-Freewinds עצמה. הספינה האגדית משלבת מיומנות, כישורי ימאות ושליחות הומניטרית, והערב הציג אותה בפירוט מלהיב.

בהתחלה, הספינה זכתה להכרה על ימאות מרשימה, עם צוות של ימאים מעולים שניווטו אותה ליותר מ-800,000 קילומטרים בטוחים. יש לה כזה מוניטין, שארגון הימאות הבינלאומי מינה את ה-Freewinds כבמת הכשרה כדי להכשיר חברי צוות של הקאריביים בסטנדרטים ימיים – אות הצטיינות שהיא החזיקה מאז 2007. עם זאת, ה-Freewinds ידועה יותר מכול בתור כלי שיט שמספק שליחות הומניטרית למאות אלפי אזרחים ברחבי האיים הקאריביים ומעבר להם.

כעדות לכך, הערב תיאר את ה-'כנס לחופש הדת ולשלום' למען אמריקה הלטינית שנערך על ה-Freewinds, עם מנהיגים רוחניים מטעם הדת הקתולית, המוסלמית, האורתודוכסית המזרחית, הבודהיסטית והיהודית בין 15 הדתות השונות שרק לעתים רחוקות, אם בכלל, מתכנסות יחד.

אחרי נאום פתיחה מהדירקטור לעניינים דתיים של קולומביה, הנוכחים החזיקו ידיים יחד בתפילה ומיד לאחר מכן הלכו ביחד מהאונייה אל העיר העתיקה של קרטחנה לסן פדרו קלאוור פלזה לחתימה על הצהרת שלום בין-דתית היסטורית.

כתוצאה מכך, ומיד אחרי הכנס, כל נציג דת יצא להעביר שיעורים וסמינרים לקהילת המאמינים שלו ולקהילות ברחבי קולומביה עם יוזמות בחסות דת ה-Scientology: 'האמת על סמים', 'מאוחדים למען זכויות האדם' ו-'הדרך אל האושר'. המומנטום הזה נמשך ועובר אל הקפיטול הקולומביאני עם פורום ארצי למען ארגונים דתיים שהפגיש יחד 400 מנהיגים מדתות שונות, מחוקקים ופקידי ממשל כדי לנסח את המדיניות הראשונה על חופש הדת בקולומביה, שמבטיחה את הזכות לכל דת לעבוד בהרמוניה.

זוהי רק הפלגה אחת של הספינה ההומניטרית הזאת שמביאה עזרה בכל מקום שבו היא מורידה עוגן. המורשת שלה זכתה שוב להכרה וקיבלה הכרה חדשה מאישי ציבור ונכבדים, לרבות:

  • רשות הנמל של ארובה, שנתנה את הערכתה מקרב לב: "אנחנו תמיד נהיה אסירי תודה ל-Freewinds".
  • משרד התרבות בברבדוס שדיבר על שותפות ארוכת ימים: "אף אחד לא מתקרב אפילו למחויבות של ה-Freewinds לברבדוס".
  • וסגן ראש הממשלה של סנט קיטס ונוויס שהכריז "ה-Freewinds יוצרת עתיד טוב יותר לכולנו״.

אותן תגובות והכרות הדהדו ברחבי האיים והנמלים שה-Freewinds מבקרת בהם בקביעות, מקרטחנה עד ארובה, סנט קיטס, דומיניקה, ברבדוס ונמל הבית שלה בקוראסאו. ביחד, ה-Freewinds זכתה ביותר מ-500 פרסים, הכרזות רשמיות והכרות מ-52 נמלי עגינה עד עתה, עבור מסורת ממושכת של מתן שירות לקאריביים.

יצירת ארגוני SCIENTOLOGY ברחבי העולם

לאחר השבחים ל-Freewinds, מר מיסקביג' הציג תיאור נמרץ של הישגים היסטוריים של חברי התנועה בכל איזור גיאוגרפי לעבר יצירת ארגוני Scientology חדשים. ארגונים עתידיים שהוצגו ונראים באופק כוללים את שיקאגו, אילינוי; ונטורה, קליפורניה; אוסטין, טקסס; קולומבוס, אוהיו; וקנזס סיטי, מיזורי. ובין הצעקות והשאגות היו אנחות של שביעות רצון כאשר חלומות עתידיים נעשו גלויים לעין.

הנוסעים נפגשו לאחר מכן בקבוצות יבשתיות ואפילו לפי עיר – כשכל קבוצה יישרה קו למטרה של בניית ארגונים למען חברי הדת והקהילה שלהם. זאת היתה הזדמנות ייחודית ומה שנוסע אחד תיאר בתור "לגמרי פנומנלי, מרומם נפש ומעורר השראה״. או כמו שאחר ציין, ״זה עשה את זה מאוד ברור לאן אנחנו צריכים ללכת. זה עוזר לאחד את הקבוצה ולבצע את זה ביחד".

כולם הוזמנו לאחר מכן למצגות שהראו ארגונים שונים מכל העולם בפעולה. סימן היכר של ארגוני Scientology במילניום החדש הוא שיתוף הפעולה האזרחי שלהם לגבי הצרכים הדחופים של האיזור המקומי, וכך הם הופכים לבית לקהילה. דוגמאות מייצגות כללו את ארגון ה-Scientology והמרכז הקהילתי בדבלין, אירלנד, שם יותר מ-70,000 מבקרים נכנסו עכשיו דרך דלתותיו בתוך 18 חודשים בקושי; הארגון המתקדם בבריטניה באיסט גרינסטד, אנגליה, שבו 264 הדונמים של אחוזת סיינט-היל הם האתר שבו נערכים אירועים פופולאריים ביותר, כולל מופעי מוזיקת סווינג של עונת הקיץ, חגיגות חג המולד וחיפוש ביצי פסחא, שבהם נכחה הקהילה כולה, כולל אישי ציבור מקומיים; והארגון המתקדם של אפריקה ביוהנסבורג, דרום-אפריקה, שנפתח בתור הארגון המתקדם הראשון מזה 35 שנים ביום השנה החדשה 2019, ושבו טירת קיאלאמי היא עכשיו קרקע מקודשת ומקום כינוסן של ועידות פסגה שבטיות היסטוריות.

ערב שמהלל את הסופר ל. רון האברד (ל.ר.ה)

בערב הבא, אורחים הוזמנו לפרזנטציה מרתקת לכבוד ל. רון האברד – הסופר. זה היה ערב שבו מר דן שרמן, הביוגרף של ל.ר.ה, עינג את הקהל עם מובאות ממחשבותיו הכתובות של מר האברד ותכתובת אישית עם סופרים שאפתניים על מקצוע הכתיבה במהלך שנות ה-30 וה-40.

הוא גם שבה את הנוכחים עם ראיונות מצולמים של אנשי שם ספרותיים שהיה להם מספיק מזל לחצות את דרכו של מר האברד או שבאופן אחר הושפעו מהמורשת הספרותית שלו.

הפרק הפותח סיפר על הסופר והעורך פיליפ קלאס שתיאר איך ל. רון האברד זרק לעורכים רעיון לסיפור לגמרי בשליפה מהשרוול בזמן שהם הלכו לתחנה המרכזית של מנהטן. ברכבת בדרכו ללוס-אנג'לס, מר האברד סיים את החלק הראשון של 'מכונת כתיבה בשמיים' לפני שיקאגו ואת החלק השני לפני שהוא הגיע ללוס-אנג'לס. "אף אחד, שהוא לפחות בחלקו אנושי, לא היה יכול לכתוב ככה. מתי לעזאזל הוא ישן? מתי לעזאזל הוא אכל?"' עורך אחד שאל בהשתאות. 'מכונת כתיבה בשמיים' נשאר בין הסיפורים המהוללים ביותר של המאה ה-20 ו-"בזכות הרומן הזה, הוא הרוויח את מקומו בגן עדן", הכריז מר קלאס.

לאחר מכן מר שרמן הכין את הקרקע עם סיפור שסבב סביב סופר המדע הבדיוני המהולל והמבקר אלג'ס בודריס, שסיפר על פגישה בלתי נשכחת עם מר האברד בכנס סופרים בניו-יורק סיטי, וכפי שבודריס תיאר, "הוא [ל.ר.ה] הופיע ... וגל האנרגיה הזה עלה בחדר וניתז לעברי". אלג'ס בודריס דיבר גם על הכתיבה של ל. רון האברד והשפעתה: "אילולא קראתי את Final Blackout, לא הייתי כותב את הספר הראשון. אבל אי אפשר לחקות את האברד. הוא היה גדול מדי כאדם. הוא השאיר חותם נפלא על הפנטזיה והמדע הבדיוני.... הוא התפרס כקשת על פני השמיים כמו כוכב שביט".

ביל וידר, עוד סופר מפורסם שהפרוזה שלו עוצבה על-ידי ל. רון האברד, דיבר על פגישה משנה-חיים עם ל.ר.ה על המדרגות של אוניברסיטת קולומביה ו-"איך היה משהו בקשר אליו. היתה לי הרגשה, למרות שהיינו מוקפים באלפיים אנשים, שאני האדם היחיד בעולם כולו". וידר נזכר ביכולתו של מר האברד למתוח את היכולת האנושית, כלומר "הביטחון שכמעט שום דבר, אולי שום דבר לא נמצא מעבר לפוטנציאל של האדם".

המרואיין הרביעי והאחרון של הערב היה הסופר הנמכר ביותר, דייב וולברטון. כמי שבעבר זכה בפרס גדול ויושב כשופט ב-'תחרות סופרי העתיד' של ל. רון האברד, וולברטון הכיר בהצלחה של התחרות כשזוכים לשעבר מוכרים ביחד 60 מיליון עותקים של סיפורת, וכך את המורשת הממושכת של מר האברד: "רון האברד דיבר על איך האומן באמת נותן השראה לדור. הם החולמים שמסתכלים על העתיד ולכן עוזרים ליצור את העתיד. ואני חושב שהוא חיפש יותר מאשר סופרים טובים", אמר וולברטון. "אני חושב שהוא חיפש אנשים שבסופו של דבר יהפכו את העולם הזה לטוב יותר".

ערב למען הצלת המין האנושי

הנוסעים על הסיפון שהגיעו לשיט הבכורה גם השתתפו באירוע גאלה לכבוד התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS) ומסירותה הטהורה לא רק להגן על הדת ולתמוך בה, אלא לדחוף קדימה סוללה של קמפיינים הומניטריים שנועדו למטרה יחידה – להאיץ את השיפור של המין האנושי. הם כוללים את:

  • ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR), שנאבקת ועוקרת מהשורש התעללות פסיכיאטרית שיטתית בבתי-חולים ברחבי מדינת וושינגטון, מגבילה את ההתאכזרות בבתי יתומים בטרנסילבניה ודורשת לחסל את הסימום הכפוי של תלמידים בצ'ילה.
  • מאוחדים למען זכויות האדם ונוער למען זכויות האדם, שגורמים לאימוץ זכויות והכנסתן לשימוש ברחבי מדינת האי קאבו ורדה, דוחפים להעצמה של זכויות אצל ״אזרחים בסיכון" בוושינגטון די-סי, ומחזקים "קולות רמים בארץ" שנלחמו ולאחר מכן הביאו למימוש שוויון במדינה המערב אפריקאית, גמביה.
  • המוסד לעולם נקי מסמים, שלקח את מלחמת המצווה שלו להתנגד לשימוש בסמים וכך נתן השראה לצו נשיאותי נגד החזקה אישית וצריכה אישית של סמי רחוב בקולומביה, יצר שותפות עם המשטרה הארצית כדי להעביר סמינרים להעלאת מודעות על סמים ברחבי חאוטנג, דרום-אפריקה, וניהל בליץ של חינוך לחיים נקיים מסמים לחצי מיליון אוהדים בסופרבול 53 באטלנטה, ג'ורג'יה.
  • ולבסוף, דרך תוכניות בחסות ה-IAS שמכוונות לתמיכה חברתית בקנה מידה נרחב עם 'הדרך אל האושר' שמשקם רוח של אחווה ברחבי הבירה האירופית, בריסל, הארגון ליישום הלמידה מושיט חבל הצלה של אוריינות לכפרים בכל רחבי טימור לסטה בדרום האוקיאנוס השקט, וגמילה מסמים של נרקונון שמפלסת דרך עבור הצלחה בגמילה מסמים ברחבי מדינת פלורידה.

  • ועם זה, שבוע קסום הגיע לסיומו, שבוע שצוין על-ידי חלומות שהתגשמו וחלומות חדשים שנוצרו עבור אופקים קרובים שמתקרבים במהירות. כל מה שנותר היה "לומר שלום לחברים" ו-"דרך צלחה" ממר מיסקביג' לכל הנוסעים לשנה חדשה מלאת אפשרויות. וכך, הם נשלחו לנחות עם תחושת מטרה מחודשת, בצעדים נמרצים ועם ידע גאה על הגשמה של עבר והווה, וללא ספק, של עתיד חסר גבולות.