איסט גרינסטד, בריטניה

סוף שבוע של חגיגות מציין שנת ההישגים המדהימה של ה-IAS

7 באוקטובר 2016

התרחבות והישגים היו באור הזרקורים במהלך סוף שבוע של חגיגות ותרועת חצוצרות שחגגו 12 חודשים של השפעה עולמית של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS).

בטקס הפתיחה שכלל נגינה בחמת חלילים על רקע השמש השוקעת, חברים בהתאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית ואורחיהם מ-65 מדינות מילאו את סיינט-היל ההיסטורית, ביתו של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד, לסוף שבוע מחשמל שמסמל את יום השנה של מורשת – מורשת שהתחילה לפני 32 שנה בסיינט-היל עצמה, המקום שבו ה-IAS הוקם לראשונה.

האירוע החגיגי נמשך שלושה ימים וערבים מלאים בתעודות הוקרה, פגישות מחודשות ותחושת חברות כדי לחלוק כבוד למורשת של ה-IAS, שנוצרה בעקבות הרצון לנקוט עמדה בשם צדק חברתי, זכויות אדם ועולם ללא מלחמה או פשע, עמדה שחושלה בהתחייבות להבטיח שהמין האנושי יכול להגיע לחופש המוחלט שהוא שואף אליו. המשתתפים כללו חברים שהגיעו משש יבשות, שמאוחדים באמונה שלהם שזה אפשרי לשפר קהילות, ערים ואוכלוסיות שלמות.

כאשר רוחות הסתיו נשבו על הגבעות המשתפלות, משתתפים לבושים היטב מכל רחבי העולם הגיעו לאחוזה כדי לפגוש בני משפחה, חברים ומכרים חדשים. עד השעה 19:00 ביום שישי בערב קהל של אלפים נאסף באוהל הגדול לאירוע המרכזי של סוף השבוע.

מר דייוויד מיסקביג' הנחה את האירוע באורך שלוש שעות מול קהל מ-65 מדינות. תחת הנהגתו, הדת חוותה שנה של התרחבות חסרת תקדים.

"ברוכים הבאים לתהילה של ה-IAS", אמר דייוויד מיסקביג', המנהיג הדתי של סיינטולוגיה. "ובעוד אנחנו מדברים על הנושא, ברוכים הבאים לתהילה שמתעלה על כל התהילות מהיום שהתחייבנו לעזור למין האנושי, ולתמוך באמונות האלה ללא עוררין – שאם מישהו פוגע בזכויות של אדם אחד, הוא פוגע בזכויות של כולם, שהאנשים שהמין האנושי משאיר מאחור גורמים לכולם להמתין בדלת לחופש ושאם מזלזלים באדם הנמוך ביותר מזלזלים במין האנושי. אבל באותה נשימה, התחייבנו גם לזהות את הקסם בכל דבר חי, ומכאן התפארת של ה-IAS. ומעבר לזה, זה בטוח שאתם לא מתחייבים למשהו שאינכם יכולים לקיים, שאת זה, כמובן, אנחנו יכולים. ושבזה, אתם תהיו לגמרי בטוחים לפני סוף הערב".

במהלך שלוש שעות, מר מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center, פירט 12 חודשים של הישגים ופעילות הומניטרית.

המובילים בין ההישגים האלה הם שני בניינים במימון ה-IAS שפתחו את דלתותיהם השנה: ארגון הסיינטולוגיה והמרכז הקהילתי של הארלם, טקס הפתיחה החגיגי התקיים בניו-יורק בחודש יולי ברחוב 125 האגדי בהארלם. ביחד, השטח של שני הבניינים הוא 6,100 מטרים רבועים והם מהווים מגדלור של עזרה לקהילה במזרח הארלם.

בספטמבר, ההתרחבות של סיינטולוגיה שנמשכה לאורך כל השנה הגיעה לשיאה עם הפתיחה של המטה הרוחני עבור האיזור של אסיה פסיפיק, בסידני, אוסטרליה. הארגון המתקדם המהמם בשטח של 13,470 מ"ר הוא המרכז הרוחני הגדול ביותר של סיינטולוגיה מחוץ לארצות-הברית וניצב בין 3,600 דונם של יער לאומי, ונמצא במרחק של 10 דקות בלבד ממרכז העיר של סידני. המשתתפים צפו בנקודות השיא משני הטקסים של גזירת הסרט עבור שני הארגונים החדשים והנאומים המרגשים של מכובדים מקומיים ולאומיים לכבוד האירוע.

מר מיסקביג' גם הכריז על הפתיחה ההיסטורית העתידית של המשרד לעניינים לאומיים של סיינטולוגיה באירלנד, שנמצא על כיכר מריון המפורסמת בלב העיר דבלין. המרכז מסור לספק את התוכניות החברתיות בחסות סיינטולוגיה ברחבי אי האזמרגד.

האירוע ביום שישי בערב הציג את הקשת של ההישגים ההומניטריים של השנה האחרונה, והתרכז ביוזמות המפורסמות בחסות ה-IAS, החל מהדיווחים המרשימים על המאמצים לעקור מהשורש את ההתעללות בתחום של בריאות הנפש על-ידי 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' (CCHR). סיפורים מרגשים התגלו ככל שהערב המשיך, כשהם מציגים את 'עולם נקי מסמים' ואת תוכנית החינוך הנוקבת שלו 'האמת על סמים', את 'מאוחדים למען זכויות האדם' שמלבים את האש של 'ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם', 'הדרך אל האושר' שמחזיר הגינות בסיסית ותחושת אחווה במין האנושי בעזרת 21 כללי המוסר העולמיים, והזעקה לעזרה שנענתה על-ידי היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה, שעזרו במקרים שונים, החל ממאבקי היומיום ועד לאסונות טבע הרסניים. כל תוכנית הוצגה בגאווה רבה כדי להראות את ההשפעה על חייהם של אנשים בכל מקום שאליו התוכניות מגיעות, והן מגיעות לכל מקום.

לדוגמה:

  • מאוחדים למען זכויות האדם קיימו עצרות מודעות ואירועים לכבוד היום הבינלאומי של זכויות האדם ביותר מ-100 ערים.
  • עולם נקי מסמים סיפק חינוך חיוני בנושא סמים כדי לסייע ליותר מ-125,000 צופים באמריקה לעמוד בדרישות ולהגיע לדרגה השנייה.
  • אי הנופש מרגריטה בוונצואלה התנסה בעוצמה של הדרך אל האושר כאשר המשטרה הלאומית אימצה את 21 הכללים שמופיעים בחוברת והפיצה 180,000 עותקים, מה שהוביל לירידה של 65 אחוזים בפשע הרציני.
  • היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה הגישו עזרה אחד על אחד ליותר משלושה מיליון אנשים, לרבות אנשים שנפגעו ישירות מאסונות טבע.

ובין כל החגיגות באותו ערב הוצגו שלוש דוגמאות בולטות של סיינטולוגים שהפגינו התחייבות הומניטרית ראויה לציון. בתור הכרה בהישגים שלהם הם קיבלו את מדליית החודש של ה-IAS לשנת 2016:

  • שלי ווילקינס, מאוסטרליה, חשפה הפרות בתחום של בריאות הנפש בתור המנהלת הלאומית של CCHR. בעזרת חוק חופש המידע של אוסטרליה היא יצרה סערה במדיה באמצעות חשיפת מעילות, ניגוד אינטרסים ותגובות שליליות של קטינים לתרופות. המרדף העיקש שלה לחשוף מעשים שליליים הניע רפורמות שנועדו כדי להגן על העתיד של הנוער באוסטרליה באמצעות איסור ממשלתי על עיקור ומתן שוקים חשמליים לילדים.
  • בן ומייגן פיילקוף, צוות של אב ובת מניו-יורק, הביאו את התוכנית של 'האמת על סמים' לבני נוער בסיכון ברחבי רשת כלל עירונית של מרכזים קהילתיים ובתי-ספר. הם יצרו יותר ממאה שיתופי פעולה עם קבוצות, לרבות השוטרים שאחראים על הביטחון במשטרת ניו-יורק, ועזרו להביא לצניחה הראשונה בשימוש בסמים אצל בני נוער בעשור האחרון. אחרי זה, בן ומייגן הרחיבו את הפעילות שלהם למניעת שימוש בסמים לרפובליקה הדומיניקנית, האיטי ואל סלוודור, שדרכם סוחרי הסמים מבריחים סמים לתוך ארה"ב. הכול ביחד, הם קיבלו יותר מ-30 פרסים ותעודות הוקרה.
  • סנדרה ופליפה פובדה, צוות של אח ואחות מקולומביה, זיהו את המאבק של המדינה שלהם להתמודד עם זוועות כמו טרור, חטיפות, סחיטות והרג אזרחים חפים מפשע במלחמת האזרחים במדינה. הם החליטו לספק את הקמפיין החינוכי של 'מאוחדים למען זכויות האדם' לכוחות הצבא של קולומביה. הקמפיין בסיכון גבוה יצר סדנאות וסמינרים עבור חיילים וקצינים בכל החיילות בצבא, וכתוצאה מכך יותר מ-300,000 אנשי צבא אימצו את 30 הסעיפים של 'ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם' ועזרו לשנות את המצב של זכויות האדם במדינה הזאת.


האוהל הגדול השתנה תוך לילה כדי לארח את נשף הפטרונים של ה-IAS. האירוע היוקרתי בלבוש ערב מתקיים מדי שנה כדי לחלוק כבוד לפטרונים החדשים ולהתחייבות שלהם לתמיכה בפעילויות ובארגונים ההומניטריים שהם סימן ההיכר של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית.

בערב השלישי האחרון, נשף הצדקה של סיינט-היל היה נקודת השיא של החגיגות. כ-1,500 תושבים מקומיים השתתפו באירוע השנתי, שממשיך מסורת שהתחיל ל. רון האברד עצמו כדי לתמוך בארגונים קהילתיים באיסט גרינסטד. בערב מלא מוזיקה וריקודים חלקו כבוד לארבעה ארגוני צדקה מקומיים ועזרו להם לגייס את הכספים הנחוצים כדי שהם יוכלו להמשיך את הפעילות הקהילתית שלהם בשנה הקרובה.


ה-IAS, ארגון חברות שפתוח לכל הסיינטולוגים מכל המדינות, נוסד ב-1984. מטרתו של ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על סיינטולוגיה ועל סיינטולוגים בכל חלקי תבל, על מנת להשיג את יעדי הסיינטולוגיה כפי שהביע אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים ישרים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".