איסט-גרינסטד, בריטניה

30 שנה ל-IAS: מורשת של שיפור עולמי

17 באוקטובר 2014

הכול התחיל ב-1984, תקופה שבה היה ניתן למצוא את סיינטולוגיה רק ב-39 אומות על פני כדור הארץ. 30 שנה לאחר מכן, חברי התאחדות הסיינטולוגים הבין-לאומית (IAS) מגיעים בהמוניהם מ-130 מדינות מרחבי צפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, אסיה, אפריקה ואוסטרליה ותומכים במעמדו של הארגון, כדת היחידה בעולם שקמה במאה ה-20 ומשגשגת אל תוך המאה ה-21.

ההתפתחות וההתרחבות ככוח גלובלי מתמיד המיוחדות לארגון הסיינטולוגיה באו לידי ביטוי באופן מרשים בחגיגה מלהיבה בת 2 1/2 שעות בערב ה-17 באוקטובר בסיינט-היל, ביתו ההיסטורי של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד. כ-7,500 חברים בארגון מרחבי העולם התכנסו בבריטניה לציון יום השנה ה-30 של התאחדות הסיינטולוגים הבין-לאומית עם ייצוג עוצמתי רב-חשיבות לכבד את התנועה שמתפרסת אל כל פינה ברחבי העולם.

"הערב אנו חוגגים שלושה עשורים של ה-IAS ואת ההגעה שלנו למעמד שלא ניתן היה להעלותו על הדעת רק 30 שנה קודם", פתח מר דיויד מיסקביג’, יושב ראש חבר המנהלים Religious Technology Center. הוא ציין שסיינטולוגיה היא: "התנועה היחידה המתעלה מעל כל מחסום לאומי, תרבותי ודמוגרפי... וזה מבלי לכלול אפילו את מה שאנחנו מתגברים עליו במונחים של מרחב וזמן של העולם הפיזיקלי".

מר דייוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, הנחה את האירוע והתמקד בהישגים המשמעותיים של ה-IAS במהלך שלושת העשורים הראשונים שלה. הוא האיר גם באור יקרות שלושה אנשים מיוחדים, שזכו במדליית החופש של ה-IAS לשנת 2014 בזכות עבודתם הבלתי נלאית למען סיינטולוגיה ולמען הקמפיינים ההומניטריים שבחסות ה-IAS. האירוע התמקד בהרחבה במאבק הנמרץ והדינמי של סיינטולוגיה נגד שימוש בסמים, בפגיעה בזכויות אדם ובפגע האכזריות הפסיכיאטרית ברחבי הפלנטה.

"הערב אנו חוגגים שלושה עשורים של ה-IAS ואת ההגעה שלנו למעמד שלא ניתן היה להעלותו על הדעת רק 30 שנה קודם", פתח מר מיסקביג’. הוא ציין שסיינטולוגיה היא: "התנועה היחידה המתעלה מעל כל מחסום לאומי, תרבותי ודמוגרפי... וזה מבלי לכלול אפילו את מה שאנחנו מתגברים עליו במונחים של מרחב וזמן של העולם הפיזיקלי".

אכן התעלינו על מרחב וזמן לפי מה שנחשף בשעתיים שלאחר מכן, עם תיאור רשימה ארוכה של הישגים שהושגו רק בשנה שחלפה ועם תוכניות שאפתניות עבור השנה הבאה.

זה כולל את ההגברה המתמשכת של קמפיינים לשחרור העולם מהתעללות פסיכיאטרית; תוכנית חינוך נגד סמים כדי לחסל את מגפת הסמים הגלובלית דרך תוכנית האמת על סמים; מלחמת מצווה למען זכויות אדם, שמסבירה לאוכלוסיות על ההכרזה לכל באי עולם למען זכויות אדם; קמפיין הדרך אל האושר, שהכללים שלו עוזרים לשקם את קשרי האחווה וההגינות הבסיסית בין בני האדם; והיועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה, שנמצאים בכוננות 24/7 ומספקים עזרה במקומות בהם יש הרס וטראומה, בזמנים בהם העזרה הזו נדרשת ביותר. כל הישגי הקמפיין הוצגו עם פריסה רב-אתנית ורב-תרבותית של נתונים סטטיסטיים חזותיים מעמיקים עוצרי נשימה.

זה הוביל להקדמה של מר מיסקביג' להישג מרשים: פריסת רשת של מרכזי הכשרה אידאליים של נרקונון שישרתו כל איזור יבשתי. רשת המתקנים האלה נועדה לעזור לאלה שסובלים מפגע הסמים לשקם את המיינד והגוף שלהם. כל אחד מהם נקבע באלגנטיות וממוקם באיזורים של הוד טהור ושלו. הם כוללים שטחים באיסט סאסקס, אנגליה; אונטריו, קנדה; הובדסטדן, דנמרק; מדינת מקסיקו, מקסיקו; ניו סאות ויילס, אוסטרליה; גאוטנג, סאות אפריקה; ולבסוף, אחוזה ציורית נפלאה על ראש גבעה באוג'אי, קליפורניה. כל אחד מהמתקנים עומד כפנינה מלכותית בפני עצמו, ומציע מראות יפיפיים ומגורים איכותיים לגמילה ושיקום.

בהמשך הסיר מר מיסקביג' את הלוט מעל ארגון מתקדם אידאלי ובסיס יבשתי עתידיים עבור אוסטרליה והאזור האסיאתי. המתקן, שמסמל עידן חדש לסיינטולוגיה בחצי הכדור הדרומי, מתפרס על 12 אלף מ"ר ומשקיף על הפארק הלאומי ליין קוב של סידני. כאן יעברו סיינטולוגים מטסמניה ועד טוקיו את התחומים הגבוהים של הגשר לחופש מוחלט.

כתוספת לברק של הערב היו זוכי מדליית החופש של ה-IAS, שההצגה של שלושתם נעשתה במהלכו. מדליית החופש ניתנת לסיינטולוגים שמקדמים את המטרה של ה-IAS בכך שהם עוזרים לזולת, ובשנה זו כללו הזוכים את:

  • ולסטימיל ספאלק, "רץ-אופניים" צ'כי שחצה את המדינה שלו באופניים וברגל, כשהוא מוביל תנועה של האמת על סמים כדי לעצור סופית ספירלה של שימוש לרעה בתרופות ברפובליקה הצ'כית. עם קבלת המדליה, אמר ספאלק, "אני מאוד גאה להיות שותף לתכנית הזו ולעזור ל-ל. רון האברד ליצור פלנטה ללא סמים. הסברה אמיתית על סמים שייכת לכול אחד. לכול הגילאים, לכול המעמדות. ובכך שאנחנו נותנים להם אותה, אנחנו מביאים להבנה והתמודדות עם המצב.
  • מריה לרה, היא שחקנית כשרונית מבוגוטה, קולומביה שהשתמשה באופן נמרץ בערכי ההיגיון הפשוט של הדרך אל האושר כדי לחזק את כוח האדם בתעשייה ובצבא של חמש אומות. עם קבלת המדליה, הדגישה לרה, "כשגיליתי את סיינטולוגיה, גיליתי את המשמעות האמיתית של להיות אמן. הסיבה היחידה שתהיה לך עוצמה על הפלנטה הזאת היא כדי לעזור."
  • קייט סברנו, סופרסטאר מחזות הזמר האוסטרלית שבמשך כשלושה עשורים הגנה ללא לאות על סיינטולוגיה כקול הומניטרי למען חופש. היא סיפרה לקהל כשקיבלה את מדליית החופש שלה, "היה צריך שבט כדי לעזור ולדאוג לכך שהעניינים ימשיכו להתגלגל. ובכך אני מתכוונת לשלושה דורות של משפחתי, כולם תומכים ב-IAS וימשיכו לעשות זאת עד שלחברה יהיו את כל הכלים הדרושים כדי להביא לידי שפיות ותרבות משופרת.

בערב הבא, ה-18 באוקטובר, התאספו יותר מ-2000 סיינטולוגים בנשף הפטרונים, אירוע אלגנטי בעניבה שחורה באוהל האירועים הגדול שבו קיבלו וידוע הפטרונים החדשים על המסירות שלהם בקידום התנועה ההומניטרית של ה-IAS כשבכך הם מקדמים את יעדי הסיינטולוגיה למען עולם טוב יותר.

_________________

התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS), שהיא ארגון חברות הפתוח בפני כל סיינטולוג מכול מדינה, הוקמה ב-1984. המטרה של ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת הסיינטולוגיה ועל סיינטולוגים בכל חלקי העולם על מנת להשיג את יעדי הסיינטולוגיה כפי שהם נהגו על-ידי ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".