האיים הקאריביים

חוגגים שנה של התרחבות אפית של דת הסיינטולוגיה לכבוד שייט הבכורה ה-27, בהתכנסות בת שבוע על סיפון ה-FREEWINDS

22 ביוני 2015

חגיגה זו מתקיימת בכל חודש יוני מאז 1988.

למעלה מ-200 מהסיינטולוגים בשלבים הגבוהים ביותר על הגשר על הפלנטה מתכנסים באיים הקאריביים האידיאליים ועולים על האונייה המושלמת שתהיה כלי התחבורה שלהם לחגיגה ולהארה רוחנית למשך שבוע של אירועים חגיגיים. ובשנה זו, חגיגת יום השנה ה-27 של שייט הבכורה המקורי של ה-Freewinds, המפלט הרוחני של סיינטולוגיה – שהפליגה ביום שבת, ה-13 ביוני מנמל ארובה – מציגה תוכנית מסע ייחודית במיוחד.

במהלך ערב פתיחה מרגש, שהתקיים בשבוע שעבר לרגל יום השנה לשייט הבכורה, מר דיוויד מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center, הציג בפני קהל המשתתפים את הצמיחה שדוחפת את סיינטולוגיה קדימה ללא מעצורים.

"היום אנו חוגגים עוד אבן-דרך נוספת בהתכנסות זו על סיפון ה-Freewinds", ציין מר מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center. "משום שזהו העשור שמציין התרחבות מהירה, יותר מכל 50 השנים האחרונות ביחד. וכל זאת בזמן שאנו ממשיכים להרחיב את גבולות האפשרויות בנוגע לשליחות ההומניטרית המורחבת שלנו, כדי לשמש השראה לעמים, שבזכותה המין האנושי ממריא לרמת היכולת הגבוהה ביותר שלו".

"היום אנו חוגגים אבן דרך נוספת בהתכנסות זו על סיפונה של ה-Freewinds", אמר מר מיסקביג'. "משום שזהו העשור שמציין התרחבות מהירה יותר מכל 50 השנים האחרונות ביחד. וכל זאת בזמן שאנו ממשיכים להרחיב את גבולות האפשרויות של השליחות ההומניטרית המורחבת שלנו, כדי לשמש השראה לעמים, שבזכותה המין האנושי יוכל להמריא אל רמת היכולת הגבוהה ביותר שלו".

אכן, בדו"ח החצי-שנתי של דת הסיינטולוגיה, לא היה ניתן לספר חדשות זוהרות יותר.

עם ארגונים אידיאליים חדשים שנוספו ב-12 החודשים האחרונים, ישנם כעת יותר מ-40 ארגונים הפזורים ברחבי חמש יבשות. בנוסף, ארגונים אלה הינם חלק מההתפתחות של סיינטולוגיה, המציינים את הגדלת ההישג של היעדים הקודמים, פי שניים, שלושה, ארבעה ואפילו פי חמישה. וזאת מבלי לציין יותר מ-2,000 ארגונים מדיניים, ממלכתיים וקהילתיים שפועלים בשותפות עם ארגונים אידיאליים של סיינטולוגיה ברחבי העולם.

ארגונים אלה זכו להוקרה לאורך השנה שחלפה עם שבחים רבים על מסירותם לשיפור הערים שבהן הם פועלים. נכלל ביניהם פרס לסגולה דתית מהעיר קאושיונג, טאיוואן; הוקרה מהפרלמנט הרוסי במוסקבה כמחווה על 20 שנות שירות של ארגון הסיינטולוגיה; ציון לשבח מבית הלורדים בלונדון ששם באור הזרקורים את עבודת הסיינטולוגיה ביצירת שינוי לטובה בעולם; הכרזה מטעם ראש העיר בסאן-פרנסיסקו על טיפוח הסובלנות והשוויון; ושבחים מהקונגרס של ארה"ב בוושינגטון די-סי על עזרתם לאחרים ללא אפליה.

הנוסעים והצוות של ה-Freewinds תרמו עשרות אלפי שעות עבודה הומניטרית באיים שהם מבקרים בהם, כולל ארגון וניהול של תוכניות תרבות; מתן חסות לתוכניות חינוך נגד סמים, חינוך בנושא זכויות אדם וערכי מוסר של בני נוער באיים; ואירוח מופעי צדקה לטובת ארגוני צדקה וארגונים קהילתיים שונים.

חג יום השנה ה-27 של ה-Freewinds שהתקיים בשבוע זה, הוא הזדמנות להפנות את הזרקורים על כמה מהמאמצים ההומנטריים של התקופה האחרונה והשליחות החברתית המורחבת של האנייה, במתן שירות בנמלי העגינה הרבים שלה ברחבי הקאריביים.

תעודות ההוקרה כללו:

  • שר המשפטים בקורסאו שמשבח את עבודת המיזם 'האמת על הסמים', אשר נכנס ופעל ב-30 רובעים ספרדיים (באריוס) הממוקמים בנמל הראשי של האי ווילמסטאד, בציינו ש-"החותם" של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד "נראה לעין עד היום".
  • הכרת תודה לארגון הסיינטולוגיה על תוכנית החינוך בנושא זכויות האדם שהועברה לכוחות ההגנה של האי סיינט-קיטס, בה נאמר "נוער למען זכויות האדם עושים הבדל של שמיים וארץ."
  • ההכרזה מטעם שר המשפטים של ארובה שלפיה "ה-Freewinds עושה הבדל של ממש בחייהם של בני אדם", עם החינוך לערכי מוסר באדיבות קמפיין 'הדרך אל האושר' – 21 הכללים שבקמפיין זה שודרו ליותר מ-85 אחוז מתושבי האי באמצעות ערוץ הטלוויזיה 'טל-ארובה'.
  • שר המשפטים של בונאיר משבח את 'נוער למען זכויות האדם' עם הכרת התודה: "אנחנו אסירי תודה על כך שהאי שלנו הינו חלק בתנועה שלכם למען זכויות האדם".

כך זה היה ברחבי האיים שה-Freewinds מכנה אותם נמלי-בית, כולל גם ברבאדוס, סיינט-לוצ'יה, סיינט-וינסנט, דומיניקה ואנטיגואה. כ-80 משרדים וסוכנויות העניקו לאוניית ה-Freewinds ולצוותה קרוב ל-400 פרסים במהלך תקופה שעולה על 25 שנים של קיום מצוותה הפילנתרופית בלב ים.

הנוסעים על הסיפון שהשתתפו בנשף שייט הבכורה 2015 חגגו ערב שהוקדש במיוחד למאמצים הגלובליים חסרי התקדים של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS) בהפניית תשומת הלב – ועזרה במציאת פתרון – לכמה מהסוגיות החשוכות ביותר שעומדות בפני האנושות.

במהלך אותו אירוע, אלה שנכחו נדהמו מתריסר סיפורים מרתקים של ניצחון אנושי מכל קצוות תבל, שהמקור לכל אחד מהם הוא אחת מהתוכניות החברתיות בחסות ארגון הסיינטולוגיה. הם כללו:

  • סיפורים על רוגע, תקווה והגשמה שבמרכזם 'הדרך אל האושר', היכן שהתוכנית עזרה להשיב שפיות וסדר באיזורים מוכי אלימות של מקסיקו, דרום-אפריקה וצרפת.
  • הבאת מודעות ואכיפה של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם – בתמיכה של 'מאוחדים למען זכויות אדם' ו-'נוער למען זכויות אדם' – לאיזורים של בנגלדש, דנמרק וגואטמלה.
  • המוסד למען 'עולם ללא סמים' מתמודד עם נגע השימוש בסמים בהונדורס, אינדונזיה והעיר ניו-יורק.
  • הניצחונות המשפטיים שהושגו במאבק קשה על-ידי 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' ביציאה להגנתם של אלפי ילדים שנפלו קורבן להתעללות ופשיעה מידי הפסיכיאטרים באיטליה, אוסטרליה וניו-מקסיקו.

וכך היה שבסיומו של השבוע, הסיינטולוגים שהתאספו לחגיגת יום השנה לשייט הבכורה נותרו עם תחושת התעלות והגשמה – כשהם מוכנים לקראת האתגר המרתק של השנה שלפניהם.