קלירווטר, פלורידה

נשף יום הולדת חגיגי שופך אור על מורשתו של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד.

13 במרץ 2016

אלפים התכנסו בבירה הרוחנית של סיינטולוגיה בקלירווטר, פלורידה,
לסוף שבוע נוצץ של חגיגה לכבודו של מייסד הדת – ל. רון האברד (ל.ר.ה).

זה היה שבוע של גילויים מדהימים, כשסיינטולוגים מ-60 מדינות היו עדים לסיפור מסעותיו של ל. רון האברד במזרח המסתורי כאדם צעיר – מסעות בהם הוא הסיר את הלוט שהסתיר את הפלא של מחוזות רחוקים אלה.

כל זה התרחש ב-12 וב-13 במרץ בבירה הרוחנית של סיינטולוגיה, הבסיס היבשתי של פלאג, בקלירווטר, פלורידה – בחגיגה לציון יום ההולדת ה-105 של מר האברד, מסיבת יום ההולדת הגדולה ביותר בהיסטוריה. אלפי הסיינטולוגים מרחבי העולם הוקסמו מהסיפורים על ההרפתקאות של המייסד שלהם שהיו הבסיס לפיתוחים העתידיים, מהבידור המדהים, מהנשף המרהיב ומההנאה הרבה – והדבר שהדגיש את כל הדברים האלה הוא השליחות של סיינטולוגיה להוציא לחופשי את המיינד והנפש של אנשים, ולהציע פתרונות לאסונות שהציוויליזציה ניצבת בפניהם.

"הערב אנחנו חולקים כבוד לל.ר.ה. לחייו, למורשתו ולהיסטוריה שלו. ויותר מכל, לאדם עצמו. בעוד שהוא איתנו יום אחר יום, בכל עמוד של כל ספר, בכל הרצאה או בכל צעד על ה-'גשר לחופש מוחלט', הערב אנחנו מתקרבים אליו יותר מתמיד בזמן שאנחנו חוגגים את המורשת של ל.ר.ה והתוכנית שבעזרתה כל האנושות תצא לחופשי". – מרדייוויד מיסקביג׳, יו״ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center
 

"הערב אנחנו חולקים כבוד לל.ר.ה", אמר דיוויד מיסקביג׳, יו״ר מועצת המנהלים Religious Technology Center. "לחייו, למורשתו ולהיסטוריה שלו. ויותר מכל, לאדם עצמו. בעוד שהוא איתנו יום אחר יום, בכל עמוד של כל ספר, בכל הרצאה או בכל צעד על ה-'גשר לחופש מוחלט', הערב אנחנו מתקרבים אליו יותר מתמיד בזמן שאנחנו חוגגים את המורשת של ל.ר.ה והתוכנית שבעזרתה כל האנושות תצא לחופשי".

החוגגים הוקסמו מסיפורים על מעשיו של מר האברד במזרח הרחוק. במסעותיו הוא למעשה מיפה את גבולות הידע האנושי מ-10,000 השנים האחרונות. במילים אחרות: קסם. דן שרמן, הביוגרף של ל.ר.ה, הלך בעקבותיו של מר האברד הצעיר דרך האולמות הקדושים של מנזרי הלאמות ולממלכות של קוסמים וקדושים.

ואם "קסם" היה הנושא של חגיגות 2016, אז הדיווח על התרחבות הדת במהלך השנה האחרונה מפי מר מיסקביג' היה "קסום".

כאשר שאלו את מר האברד לפני ארבעים שנה מה הוא היה רוצה ליום הולדתו, הוא ענה: התרחבות בכל ארגון סיינטולוגיה ברחבי העולם. בעקבות הצעה זו נולד משחק יום ההולדת השנתי, תחרות בין כל ארגוני הסיינטולוגיה ברחבי העולם. כאשר מאזן הנקודות הוצג על גבי לוח תוצאות בחגיגת יום ההולדת, גרפים אנכיים כלפי מעלה הדגימו את "מתנת" הסיינטולוגים למייסד הדת.

אלה שזכו בזרי הדפנה של משחק יום ההולדת היו המרכז האידיאלי של סיינטולוגיה בברגמו, איטליה; הארגון האידיאלי הראשון בשוויץ, ארגון הסיינטולוגיה של בזל; ארגון סיינט-היל האידיאלי בבריטניה; ומשרד הקישור היבשתי של מערב ארצות-הברית. מר האברד הגה את המושג "אידיאלי" כסטנדרט לארגונים שיכול להביע בצורה מושלמת את הרעיונות של סיינטולוגיה ודיאנטיקה. תחת הנהגתו של מר מיסקביג׳, כ-50 ארגונים אידיאליים של סיינטולוגיה נפתחו בעשור האחרון ברחבי חמש יבשות.

עבור סיינטולוגים, הדבר הבולט ביותר בערב יום ההולדת היה המבט קדימה על תוכניות ההתרחבות בשנה הבאה. "החיים הם חסרי משמעות ללא אתגר", ציין מר מיסקביג', כשהוא מונה את ההישגים הצפויים בחודשים הבאים.

ארגונים אידיאליים מתוכננים להיפתח לפני חודשי הקיץ באטלנטה ג'ורג'יה; בבודפשט, הונגריה ובהארלם, ניו-יורק; אחריהן תהיינה פתיחות חגיגיות בסן-דייגו, קליפורניה; קופנהגן, דנמרק; אוקלנד, ניו-זילנד ותחילת שיפוצים בכתריסר אחרים. ארגון מתקדם אידיאלי חדש – לסיינטולוגים שמגיעים לרמות הגבוהות של הדת – נמצא גם הוא בבנייה בסידני, אוסטרליה, ופתיחתו החגיגית תהיה השנה.

ובתור נקודת השיא של השנה הבאה, מר מיסקביג' הודיע על הפתיחה החגיגית הקרובה של 'מרכז הפקות המדיה של סיינטולוגיה', במתחם בשטח 20 דונם שבו שוכן מרכז המדיה העולמי החדש של הדת. הסטודיו, שנבנה בשנת 1912 והוא ייחודי בין המתקנים של ארגון הסיינטולוגיה ואפילו בין האתרים האגדיים של הוליווד, שוחזר ושוקם במלואו עם מתקנים דיגיטליים ומתקני שידור חדשניים. יש בו עשרות עמדות לעריכת וידיאו, חדרים להקלטת מוזיקה, חדרי מיקסינג לאודיו, מתקן לאפקטים חזותיים ואולפני הקלטות רבים – דפוס, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט, וכל אלה מרושתים באמצעות טכנולוגיית מדיה ממוחשבת המתקדמת ביותר בעולם.

הסטודיו החדש של המדיה הדיגיטלית יהיה מרכז העצבים שיפיץ את המסר של סיינטולוגיה לעולם, ומקור המשאבים למספר הגדל בהתמדה של ארגוני סיינטולוגיה, מיזמים הומניטריים ותוכניות לשיפור חברתי ברחבי העולם.

יש מילה מאחדת אחת שתודפס, תוקרן ותשודר: חופש. כפי שמר מיסקביג' אמר בסיום אירוע יום ההולדת: "ל.ר.ה מזכיר לנו שהמילה המחייבת היחידה בשפה הזו או בכל שפה אחרת היא 'חופש'. ולא רק חופש ממשהו – כגון חופש ממחסור, מדיכוי או מאי-צדק. אלא גם חופש לעשות – כגון חופש לפתוח את דלתות העולם הזה, ומשם לנסוק למצבי קיום שמעולם לא תוארו קודם לכן באיזושהי שפה ידועה.

ולבסוף הוא מספר לנו שסוג החופש שלנו מתעלה מעבר לכל השתייכות דתית, כל אמונה וכל צבע. ולכן, החופש שאנו מציעים, מוצע לכל אדם".


החל מפורט הריסון ההיסטורי, ועד לאוק קוב והסנדקסל, כל ששת המלונות של פלאג היו בתפוסה מלאה על-ידי סיינטולוגים שנכחו בחגיגות יום ההולדת. כמו כוכב שסביבו חגו האירועים, בניין פלאג, הקתדרלה של סיינטולוגיה שנבנתה למטרה זו, היתה תזכורת לכמה רחוק סיינטולוגיה הגיעה בשישה וחצי עשורים.

נקודת השיא בסוף השבוע של חגיגות יום ההולדת היתה נשף הפטרונים של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית, כדי לחלוק כבוד לסיינטולוגים שתרמו בנדיבות וסיפקו תמיכה לדת. היה זה ערב של הכרת תודה לאותם חברים שמאמציהם מאפשרים את התוכניות ההומניטריות של סיינטולוגיה שמיטיבות עם מיליוני איש ברחבי העולם.