איסט גרינסטד, בריטניה

חגיגות גאלה לכבוד ה-IAS – סוף שבוע של עזרה הומניטרית והתקדמות

8 באוקטובר 2017

התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS), כוח למען הטוב שממשיך להתרחב בהתמדה בקהילה ההומניטרית העולמית, נפגשה באיסט גרינסטד, בדרום אנגליה, בסוף השבוע הראשון באוקטובר כדי לחגוג שנה של התרחבות והישגים.

שבילי הכרכרות הצרים והעתיקים שמתפתלים בין הכפרים והחוות של דרום סאסקס היו מלאים במכוניות ואוטובוסים ביום שישי בערב בתחילת הסתיו כאשר אלפי סיינטולוגים, אורחים וחברים הגיעו למדשאות המטופחות של אחוזת סיינט-היל – ביתו של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד.

דרך הפתחים בין השיחים והעצים הצפופים בצידי הדרכים המבקרים יכלו לראות את דמותה המרוחקת של סיינט-היל האלגנטית – כשהיא מוארת באורות רבים באופק – וזוהרת כמו מדורה מרוחקת באור הסתיו ההולך ונמוג.

מעבר לשערי האחוזה, דרך הכניסה, במורד כביש הגישה הרחב לפביליון והאולם המרכזי, ועד לבמה באוהל הגדול, חברים בהתאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית מיותר מ-65 מדינות מילאו את האוויר בשפות שונות כשהם הגיעו למקום חדורי מטרה – לחגוג את האנושיות שלהם ושל כל המין האנושי.

החגיגות של 2017 היו לכבוד יום השנה ה-33 של ה-IAS שנוסד בסיינט-היל ב-1984 כדי לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על הדת הצעירה ביותר בעולם שגדלה במהירות הגדולה ביותר. חברים ואורחים הגיעו גם כדי לכבד את האנשים שעזרו לדת להגיע לשנה של תקווה והישגים בדרכה של סיינטולוגיה להשגת השאיפות שלה של חיים טובים יותר לכולם.

במהלך שעתיים וחצי מר מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center, תיאר את הקצב המתגבר של התרחבות הדת והמשימה ההומניטרית שלה, כפי שהראו הסיפורים והפרזנטציות השונים במהלך הערב.

"כן, הגעתם לממלכה הזאת של ה-IAS", אמר דייוויד מיסקביג', המנהיג הרוחני של דת הסיינטולוגיה.

"המקום שבו כל קווי הדמיון לעולם הפיזיקלי הם לגמרי מקריים ...

המקום שבו חברים ב-IAS מכל רחבי העולם מגיעים אליו ומתיישבים במקומם: מצפון אמריקה, דרום אמריקה, אפריקה, אסיה, אוקיאניה, מאות ערים באירופה ומכל רחבי בריטניה.

כי עכשיו אנחנו חוגגים 147 מדינות שיש בהן נוכחות של ה-IAS שאף אחד לעולם לא ישכח".

וכך זה היה, מר מיסקביג' תיאר והדגיש כל אחת מהנקודות האלה של נוכחות במשך שעתיים וחצי של אנרגיה מרקיעת שחקים. למעשה, הערב לא רק היה סקירה של ההגעה ההומניטרית לכל קצוות תבל, אלא גם התמקד בהתרחבות של הדת בארצות מרוחקות שהיא לא הגיעה אליהן בעבר.

הקצב המתגבר של התרחבות הדת והשליחות ההומניטרית שלה בא לידי ביטוי גם בסיפורים שמראים התרחבות של הרצון הטוב החברתי באפיקים שונים. כל סיפור בפני עצמו הוא שיא השיאים, אבל ביחד הם יוצרים סימפוניה של עזרה הומניטרית בעזרת היוזמות המפורסמות בחסות ה-IAS. הכול התחיל עם תיאורים של ההתעללות בתחום בריאות הנפש והרפורמה שמתבצעת בתחום על-ידי ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR).

הסיפור על הקמפיינים ממשיך עם המוסד לעולם נקי מסמים שמהווה תנועה רבת-עוצמה שדוחפת את האמת על סמים כנגד ההתמכרות המחמירה; מאוחדים למען זכויות האדם, שממשיכים לשמור על הגחלת של 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם'; הדרך אל האושר שמחדירים התחדשות מוסרית בעזרת 21 הכללים לחיים בעולם; והגל של היועצים הרוחניים המתנדבים שהושיטו עזרה ב-22 איזורי אסון חמור בשנה האחרונה לבדה, וגם באלפי רגעים שונים שהם הגישו עזרה במקרים של קשיים אישיים לאנשים ברחבי העולם.

דוגמאות להשפעה העצומה של היוזמות שהופיעו בפרזנטציה כוללות:

  • שגרירים של 'הדרך אל האושר' הגיעו לאיזורים חדשים בפיליפינים, מה שהוביל לאימוץ החוברת באופן נרחב ולהכשרה של 29,000 שוטרים בכללים המוסריים האוניברסליים שמופיעים בחוברת.
  • בזמביה, מדינה שבה הישרדות היא מאבק יומיומי, כומר אנגליקני הקים 70 קבוצות של 'הדרך אל האושר', והמסר שהתחיל מדוכן המטיף הוביל להגברת הפרודקטיביות בשטח של 130,000 קילומטרים רבועים.
  • 'מאוחדים למען זכויות האדם' לימדו 19,000 תלמידים מפקיסטן ונתנו להם כלים חיוניים, דבר שבסופו של דבר הוביל לניסוח ולהעברה של "החוק של פונג'ב להגנה על נשים מפני אלימות" כדי להבטיח את הזכויות שלהן לנצח.
  • 5,000 מתנדבים של 'עולם נקי מסמים' הובילו קמפיין שהתחיל באולימפיאדה של ברזיל והביא לחלוקה של יותר מ-2 מיליון חוברות של 'האמת על סמים' ברחבי סאו פאולו וריו דה ז'ניירו.
  • והיועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה שנסעו 320,000 קילומטרים כדי להביא חיים ותקווה לכארבעה מיליון אנשים לרבות אלה שנפגעו מאסונות טבע ומעשי ידי אדם.

סיפורים רבים נוספים סופרו כשהמובילים שבהם אלה הסיפורים של הכוכבים של הערב הזוהר והדינמי הזה. ליתר דיוק, שלושה זוכי מדליית החופש של ה-IAS, שכל אחד מהם מגלם את ההתקדמות הבלתי פוסקת לעבר יעדי הדת בכל מקום, למען עולם שליו, פרודקטיבי וללא פשע, שבו הצדק החברתי שולט. כאשר מר מיסקביג' הציג אותם אחד אחד, המכנה המשותף של מוסר עבודה גבוה, אומץ, התמדה ומסירות היה בולט בכל אחד מהסיפורים שלהם:

  • בבריטניה, זוכה מדליית החופש בריאן דניאלס, פעל תחת הדגל של CCHR כדי לטפל בהתעללות פסיכיאטרית בבתי-החולים במדינה, כשהוא חושף התנהגות פושעת של פסיכיאטרים בתחום ודוחף לביצוע רפורמות. בנוסף, הוא היה הכוח המניע מאחורי סדרת כתבות תחקיר שפורסמו באופן לאומי שמראות את הקשר בין תרופות משנות תודעה לעלייה במקרי התאבדות של ילדים, דבר שהוביל ל-"אזהרות במשבצת שחורה בולטת" על תרופות מרשם כדי להגן על הנוער הבריטי.
  • משכין השלום והפעיל למען זכויות האדם טוני מוחמד שהקים תנועה של 'הדרך אל האושר' בשכונות במרכז העיר בלוס-אנג'לס, בירת הכנופיות של העולם, עם 50 תהלוכות למען השלום ברחבי 33 שכונות ידועות לשמצה, מה שהוביל לירידה של 40 אחוזים בפשע. בשלב הבא טוני הצליח לגרום לכנופיות אויבות לשבת ולדבר כדי להפסיק את האלימות ביניהן, מה שהוביל להפסקת אש והסכם שלום בין שתי כנופיות יריבות – הכריפס והבלודס.
  • בינוד שארמה מנפאל, שלח את צוות ה-VMs שלו בתגובה לרעידת האדמה החמורה ב-2015 כדי להושיט סיוע ל-15,000 תושבים בחמשת הימים הראשונים אחרי רעידת האדמה. לאחר מכן בינוד הוביל את הצוות שלו דרך 101 כפרים ומחוזות שנפגעו מהאסון שאחרת היו נשכחים, ובסיכומו של דבר הושיט עזרה לארבעה מיליון תושבי נפאל. לאחר רעידת האדמה, במטרה לבסס עזרה קבועה, הוא הקים 169 קבוצות של יועצים רוחניים מתנדבים ברחבי המדינה.

לאחר החגיגות ביום שישי בערב הגיע יום שבת בערב כאשר האוהל הגדול השתנה למען נשף הפטרונים השתני של ה-IAS. ארוחת הערב והגאלה בלבוש ערב מתקיימות לכבוד החברים ב-IAS שתומכים בעבודה וביוזמות ההומניטריות שמוצגות במהלך סוף השבוע.

האירוע המרכזי של סוף השבוע היה מופע הצדקה של סיינט-היל שהשתתפו בו 1,500 תושבים מקומיים. הערב הזה של מוזיקה וריקודים היה לכבוד חמישה ארגוני צדקה מקומיים כדי שהם יוכלו להגדיל את הפעילויות שלהם למען הקהילה המקומית, וכל זה בהתאם למסורת שהתחיל אותה ל.רון האברד במהלך השנים שהוא קרא לסיינט-היל בית.


ה-IAS, ארגון החברות הרשמי של סיינטולוגיה שפתוח לכל הסיינטולוגים מכל המדינות, נוסף ב-1984. המטרה של ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת הסיינטולוגיה וסיינטולוגים בכל רחבי תבל על מנת להשיג את יעדי הסיינטולוגיה כפי שהביע אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".