איסט גרינסטד, אנגליה

הומניטריות הרואית: יום השנה ה-35 של ה-IAS חוגג את ההתקדמות האדירה של תנועה עולמית

13 באוקטובר 2019

התאחדות הסיינטולוג'יסטים הבינלאומית (IAS) מתכנסת באיסט גרינסטד, דרום אנגליה, כדי לציין שנה של הישגים חסרי תקדים למען שיפור האנושות.

נגינה מלהיבה של חמת חלילים שוברת את הדממה של יערות ווסט סאסקס בפינה האגדית הזאת של איסט גרינסטד, עיר השוכנת על גבול יער אשדון העתיק. הדהרות הקצביות של פרסות סוסים ותקתוק העקבים הגבוהים חותכים את אוויר הסתיו הרענן. רחש של ציפייה ובליל של יותר מתריסר שפות הדהד דרך השערים המפוארים והשבילים המתפתלים של בית האחוזה הזה שגילו כמעט 300 שנה.

מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, פותח את האירוע של יום שישי בערב של יום השנה ה-35 של ה-IAS מול קהל שמייצג יותר מ-65 מדינות.

יום השנה ה-35 של התאחדות הסיינטולוג'יסטים הבינלאומית (IAS) הגיע לסיינט-היל, ביתו של מייסד ה-Scientology ל. רון האברד והרקע משכבר הימים לגאלה של סוף שבוע שמגיעים אליה סיינטולוג'יסטים ואורחים מיותר מ-65 מדינות. כאשר המשתתפים חצו את המפתן לתוך האוהל הגדול, אי אפשר היה שלא לחשוב שמשהו מיוחד, אם לא קסום, התרחש.

בהצהרה מסכמת של הערב, מר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology, אמר: "כפי שאנחנו מאחדים, מקדמים, תומכים ומגנים על Scientology, כך אנחנו חייבים לעשות את אותו הדבר עבור כל האנושות. כי – באופן מילולי, אם לא באופן אקסיומתי – בכל פעם שמישהו שם בחוץ סובל, כך אנחנו מצטמצמים. ולהפך, בכל פעם שמישהו מפיק תועלת מעזרתנו ומצליח, מקבל נחמה, סיוע, משוחרר מהנטל, ובעל ידע רב יותר, כך אנחנו גדלים".

ראשיתו של ה-IAS, שנולד ב-1984, ציינה את הרגע שבו קבוצה קטנה של אנשים אמיצים התכנסה בסיינט-היל, והתחייבה להתאחד במחויבות בלתי מעורערת למען אנשים מכל אמונה ואומה, וכך להשיג את יעדי ה-Scientology. כעדות לאותה מחויבות, מר מיסקביג' הציג שנה של חמלה ועזרה של ה-IAS שבאו לידי ביטוי כאשר האנושות נזקקה להן יותר מכול.

הנושא הראשון בערב הציג את העבודה הנועזת של ועדת האזרחים לזכויות האדם, שציינה את יום השנה ה-50 שלה של לחימה בהתעללויות בתחום בריאות הנפש. בין ההישגים הרבים שהיוו ציון דרך היו:

  • אזהרות הקופסה השחורה של ה-FDA שחשפו תופעות לוואי מסכנות חיים ועכשיו הן בגדר חובה עבור כל תרופה נגד דיכאון.
  • חוק הבטיחות במתן תרופות לילדים בארה"ב, שאוסר באופן רשמי על סימום בכפייה של ילדי בית-ספר.
  • התקנות החדשות של מחלקת הבריאות ושירותי אנוש שאוסרות על ריסון פיזי וכימי.

כדי לסכם את אותן 50 שנות הישגים, CCHR יצאה עם סרט תיעודי חדש באורך מלא שכולל את החשיפה המקיפה על עינוי בן ימינו של טיפול בנזעי חשמל (ECT).

הערב המשיך לאורך נוף מתרחב של הישגים הומניטריים דרך מיזמים בחסות ה-IAS: מאוחדים למען זכויות האדם, תוכנית חינוך שמתמקדת ב-'הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' וקוראת ליישום שלה על-ידי ממשלות בכל העולם; המוסד לעולם נקי מסמים, התוכנית הלא-ממשלתית הגדולה ביותר בעולם של חינוך על סמים; ו-'הדרך אל האושר', התקנון המוסרי הלא-דתי של ל. רון האברד, שמורכב מ-21 כללים כמדריך הגיוני לחיים טובים יותר.

הסקירה השנתית השנה היתה מבריקה יותר מכל שנים-עשר חודשים לפניה, עם נקודות בולטות שכוללות:

  • ועידת הפסגה העולמית ה-17 של חתני פרס נובל לשלום שמגישה את המדליה של ועידת הפסגה לשלום על אקטיביזם חברתי ל-'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' ולנשיאה שלו, מרי שאטלוורת'. הפרס, המוענק אישית על-ידי חתני פרס נובל, מייצג תרומה משמעותית לשלום ולזכויות האדם.
  • 'נוער למען זכויות האדם' שהצית התעוררות של אזרחים צעירים באיי שלמה, והגיע ל-10 אחוז מהאוכלוסייה תוך שבועיים בלבד וה-'משרד לענייני נשים, ילדים ומשפחה' שאימץ את התוכנית ברחבי המדינה.
  • 'מאוחדים למען זכויות האדם' שארגנו כינוסים המוניים ואירועים ברחבי העולם, שהבולטים בהם היו ועידות פסגה בנושא זכויות האדם במקסיקו, בנפאל ובוושינגטון די-סי, כמו גם במטה האו"ם בניו-יורק סיטי. דרך יותר מעשור של עבודה בלתי נלאית, הקמפיין עזר לדחוף את המודעות העולמית לזכויות האדם משפל תהומי של 4 אחוזים ליותר מ-50 אחוז מאוכלוסיית העולם.
  • 'הדרך אל האושר' שהתפשט באיזורים של קונפליקט דתי בסרי לנקה, עם יותר מ-40 גופים אזרחיים וממשלתיים ויותר מ-100,000 אזרחים שאימצו את 21 הכללים. העבודה הזאת הגיעה לשיאה בוועידה בין-דתית חסרת תקדים, שבה כל הדתות העיקריות התאחדו עם התחייבות לטפח שלום ואחדות באמצעות 'הדרך אל האושר'.
  • 'עולם נקי מסמים' שסיפק למרחבים של משטרת טייוואן את חומרי ׳האמת על סמים' כדי להציף 30 רבעים ו-7 ערים, וליצור ירידה של 42 אחוז בשימוש בסמים אצל בני נוער. כשהם מקבלים השראה מתוצאות כאלה, כל חיל בצבא טייוואן פועל עכשיו גם הוא בשיתוף עם הקמפיין כדי להכניס את תוכנית הלימודים של 'האמת על סמים׳, כאשר יותר מ-7,000 אנשי צוות כבר עברו הכשרה.
  • כינוסים המוניים לחלוקה של 'עולם נקי מסמים' יצרו חזית בינלאומית נגד שימוש בסמים, החל מתהלוכות אופנועים למרגלות הרי האלפים האיטלקיים ועד לאימוץ על-ידי המשטרה בפיליפינים וקבוצת מתופפים נגד סמים בכיכר טיימס. ביחד, המוסד ערך 9,000 אירועים ברחבי יותר מ-100 מדינות, וחילק 22 מיליון חוברות ׳האמת על סמים׳ רק בשנה האחרונה.

היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology היו עוד פרק אפי של הערב. כשהם מספקים עזרה לכל דורש במשברים יום-יומיים וגם באתרים של אסונות טבע ואסונות מעשה ידי אדם, היועצים הרוחניים המתנדבים היו פעם נוספת נוכחות שנמצאה בכל מקום:

  • הם סיפקו עזרה והקלה באתרי אסון ברחבי העולם, בין אם אלה רעידות אדמה בהאיטי, סופות הוריקן בפלורידה, שריפות בקליפורניה, סופות ציקלון במוזמביק, גשמי זעף וגלישות בוץ באוגנדה, מונסונים בנפאל או סופת-העל שהחריבה את איי הבהאמה.
  • באינדונזיה, בעקבות שלישייה של אסונות טבע (רעידת אדמה בעוצמה 7.0, צונאמי והתפרצות הר הגעש הקטלנית ביותר במאה הנוכחית), היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology סיפקו אספקת חירום והקלה מטראומה ליותר מ-93,000 אזרחים שנפגעו.
  • במומביי, הודו, יועצים רוחניים מתנדבים שיתפו פעולה עם מנהל המדינה של שירותי הכבאות, כשהם משלבים את הטכנולוגיה של יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology בתוכנית הלימודים של הכבאים, למען יעילות מוגברת בהצלת חיים.
  • בסך הכול, ממערב סיביר וחוף גינאה במערב אפריקה ועד להרי האנדים והאיזורים הצפוניים של סקנדינביה, יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology נסעו יותר מ-640,000 קילומטרים כדי לספק עזרה חד-משמעית ולהכשיר מעל 150,000 איש רק בשנה האחרונה.

מה שמצביע על מה שה-IAS מייצג הם הסיפורים האישיים של זוכי מדליית החופש של ה-IAS ל-2019:

  • באוקראינה, חלוצי CCHR אנטון בטלין ואנסטסיה וילינסקיה חשפו ללא רחם התעללויות פסיכיאטריות ברחבי המדינה שלהם. כשהם כורתים בריתות עם משרד הבריאות, הלשכה הארצית נגד שחיתות וארגון הביטחון הבין-ממשלתי הגדול ביותר בעולם, הם זכו בהחלטות תחיקתיות בבית-המשפט שיצרו רפורמה גורפת בחוקי בריאות הנפש של המדינה.
  • במקסיקו, רוזלבה וחוזה קורדרו השתמשו ב-'דרך אל האושר' לשיקום אסירים, כשתחילה הם דחפו לשימוש בחוברת בכל בתי הסוהר במקסיקו סיטי ובמדינת מקסיקו. לאחר מכן, שיעורי הרצידיביזם (חזרה לפשע) של "הדלת המסתובבת" ירדו לאחוז 1 בלבד בקרב האסירים שסיימו את התוכנית. בעקבות זאת, הם הביאו את 21 הכללים לוועדה הלאומית לזכויות האדם, וגרמו לאימוץ תוכנית הלימודים של ׳הדרך אל האושר׳ בכל בתי הסוהר של המדינות ובבתי הסוהר הפדראליים בכל רחבי המדינה.
  • במזרח אפריקה, דניאל אוקלו הפך ליועץ הרוחני המתנדב של Scientology הראשון בארצו, כשהוא משתמש בכלים של Scientology כדי להעצים את קהילת העסקים, כנסיות, בתי סוהר, בתי-ספר וקבוצות קהילתיות ברחבי מערב קניה. דרך יותר מ-600 סמינרים, הוא הכשיר יותר מ-50,000 מתושבי מזרח אפריקה בטכנולוגיית ה-VM וייסד רשת ראשונה אי פעם של קבוצות VM, מחופי אגם ויקטוריה ועד לאוקיאנוס ההודי.

הערב הציג לאחר מכן את הסאגה האפית של הארגון המתקדם וסיינט-היל אפריקה. הארגון, שנפתח ב-1 בינואר 2019 ביוהנסבורג, בחסות ה-IAS, הפך מאז לנקודת יצירה של פעילות קהילתית שמקיפה את כל שכבות החברה: שותפות עם המשטרה הארצית של דרום-אפריקה כדי להגיע ל-400,000 איש עם חינוך על סמים, ויצירת ברית בין-דתית עם אנשי דת מ-16 אמונות שונות כדי להביא כלים בעלי ערך לחיים מתוך 'ספר-העזר של Scientology' ליותר מ-100 קהילות. בעקבות זאת, הנוכחות באותן כנסיות עלתה ביותר מ-60 אחוז. כמו כן צוינה הגשמתה של בקשה מיוחדת להפצה של 'הדרך אל האושר' בטקס ההשבעה הנשיאותי הציבורי הראשון מאז קץ האפרטהייד. עם חוברות בידיו של כל משתתף, 'הדרך אל האושר' תרמה לטקס השבעה נטול תקריות באופן חסר תקדים.

לבסוף, וכדי להשלים את ההרפתקה של ערב מרתק, הגיעה ההכרזה על העונה החדשה של ערוץ הטלוויזיה של Scientology, שמיועדת לצאת בהקרנת בכורה ב-21 באוקטובר. מר מיסקביג' הציג סקירה מקדימה של מה שבקרוב יופיע על גלי האתר ומבטיח מגוון ברור של פרקים חדשים וסדרה חדשה לגמרי שיענו על הסקרנות ויספקו מבט עמוק יותר לתוך הדת העולמית.


בשבת בערב נערכה ארוחת ערב בלבוש רשמי כדי לתת וידוע למסירות האיתנה של אלו שנותנים אנרגיה לתנועת ה-IAS. בן לילה, האוהל הגדול השתנה לתפאורה מרהיבה של נשף הפטרונים של ה-IAS. בערב ניתן וידוע לפטרונים המובילים, שכובדו במופע מוזיקה בינלאומי בכיכובם של אומנים כוכבים מאוסטרליה, אירופה, אפריקה וארצות-הברית, עם חגיגות שנמשכו עמוק לתוך הלילה.

סוף השבוע הסתיים עם מופע הצדקה של סיינט-היל, שבו 1,500 תושבים מקומיים השתתפו באירוע השנתי שזוכה לשבחים רבים. מי שכיכב בו היו מגוון דינמי של אומנים עטורי פרסים, שהקיפו ז׳אנרים רבים מברודווי עד ג'אז. מערך של ארגוני צדקה מובילים היו המוטבים של תרומות כדי להרחיב את פעילויותיהם ולשרת בצורה טובה יותר את קהילותיהם, בהתאם למסורת שהחלה על-ידי ל. רון האברד במהלך השנים שבהן הוא קרא לסיינט-היל בית.


ה-IAS, ארגון החברות הרשמי של Scientology, הפתוח לכל הסיינטולוג'יסטים מכל מדינה, הוקם ב-1984. מטרת ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת ה-Scientology ועל סיינטולוג'יסטים בכל חלקי העולם כדי להשיג את יעדי ה-Scientology כפי שהגה אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".