איסט גרינסטד, בריטניה

התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית מציינת שנה של השפעה כלל עולמית שאין שנייה לה

23 באוקטובר 2015

חגיגת יום השנה ה-31 של ה-IAS, בסיינט-היל בריטניה, מאירה באור זוהר את ההתרחבות ההיסטורית של סיינטולוגיה ואת ההגעה המדהימה שלה למגזר רחב יותר, והיא חגיגת השיא אחרי 12 חודשים של הישגים יוצאים מן הכלל ברחבי העולם.

יותר מ-7,500 סיינטולוגים התכנסו בסיינט-היל באנגליה כדי לחגוג 31 שנים של הישגים סוחפים וניצחונות מרהיבים של 'התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית' (IAS) ביום שישי, 23 באוקטובר, ובמקביל כדי לחלוק כבוד להתרחבות ולהשפעה הממושכות של דת הסיינטולוגיה בתור כוח פלנטרי להקלה הומניטרית ולשיפור חברתי.

אכן, השנה שחלפה היתה כנראה שנת ההתרחבות הגדולה ביותר והשנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של סיינטולוגיה – תקופה שאופיינה בניצחונות עצומים במונחי הצמיחה של ארגון הסיינטולוגיה והדינמיקות שלו, בעבודה בלתי נלאית במאבק נגד שימוש בסמים ובהפרות זכויות אדם לרבות בתחום בריאות הנפש, כמו גם בהחדרת מוסריות והושטת עזרה לאנשים שנפגעו מאסונות.

כאשר ה-IAS נוסד ב-1984,סיינטולוגיה היתה קיימת ב-39 מדינות ברחבי העולם. כיום, חברי ההתאחדות באים מיותר מ-130 מדינות משש יבשות – כשהם מבטיחים את העליונות של סיינטולוגיה בתור הדת העולמית היחידה שצמחה במאה העשרים ושממשיכה להתרחב, להתפתח ולשגשג מזה 15 שנים במאה ה-21.

מר דייוויד מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious technology Center, מנה את ההישגים המדהימים מהשנה שהסתיימה.

את האירוע הנחה מר דייוויד מיסקביג', יו"ר מועצת המנהלים של Religious Technology Center, שמנה את ההישגים המדהימים מהשנה שהסתיימה. מר מיסקביג' הציג גם שלושה זוכים הרואיים של 'מדליית החופש' של ה-IAS, שמהווים דוגמה לאומץ ולמחויבות ליצירת עולם טוב יותר, ופירט כל היבט של התרחבות דת הסיינטולוגיה מאז אוקטובר האחרון.

"כאשר אנחנו מאמצים אל ליבנו הערב 31 שנים של ה-IAS בערש הזה של ההיסטוריה של סיינטולוגיה, אנחנו במקביל חוגגים 12 חודשים של התרחבות מואצת שהתבררה כאידיאלית בכל מובן", אמר מר מיסקביג'. "יש לנו כיום ארגונים אידיאליים בבירות התרבות בכל רחבי העולם, וגם בסיסים אידיאליים של הארגון הימי שדוחפים התרחבות יבשתית ברחבי חצאים שלמים של כדור הארץ. ועם חנוכת סיינט-היל האידיאלי בבריטניה בשבוע שעבר, השלמנו מעגל שלם עבור סיינט-היל. זה בהחלט מדגים את הדרכים בהן סיינטולוגיה מרקיעה לשחקים כעולם של התחלות נצחיות ואפשרויות בלתי מוגבלות – עולם משתנה שסוף סוף הגיע".

בין ההישגים החשובים ביותר שקרו בשנה האחרונה היו הפתיחות של שני ארגוני סיינטולוגיה אידיאליים בחסות ה-IAS. ביולי, הסרט נגזר על ארגון הסיינטולוגיה האידיאלי הראשון בדרום אמריקה – בעיר הבירה המתפתחת במהירות של קולומביה, בוגוטה – ובאוגוסט, פתח את שעריו הארגון האידיאלי המהמם הראשון של יפן בלב הפועם של טוקיו. במהלך האירוע ביום שישי, מנהיגים לאומיים משתי המדינות נראו ונשמעו כשהם משבחים את הרגע כמפתח לעתידם.

בנוסף, ב-12 החודשים שעברו נפתחו שלושה מרכזי נרקונון יבשתיים מרהיבים – בבריטניה, בדנמרק ובמקסיקו – כמו גם המרכז הרביעי לדוגמה על ראש גבעה עוצרת נשימה באוחאי, קליפורניה (המשרת אמנים ומנהיגים של החברה). מרכזים אלה בתמיכת ה-IAS משתמשים בטכנולוגיה המפורסמת של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד כדי להילחם בשימוש בסמים. המתקנים הדינמיים מרחיבים במידה ניכרת את ההשפעה של תוכנית נרקונון באירופה ובאמריקה הלטינית.

ובאמת, רשימת ההישגים העצומה לשנת 2015 תפסה את מירב הזמן משלוש השעות של האירוע – כשהיא מתחילה עם ההישגים שאין כדוגמתם של 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' (CCHR) בחיסולן של הפרות זכויות האדם בידי הפסיכיאטריה ברחבי העולם – כשהיא גורמת לפושעים לעמוד לדין ותומכת בקורבנות. מלחמת המצווה של CCHR להבאת הפסיכיאטריה תחת שלטון החוק תפסה תנופה מרשימה בשנה שחלפה.

בשנת 2015 נוסדו גם המרכזים הקבועים של היוזמות ההומניטריות לשיפור חברתי בתמיכת הסיינטולוגיה ביחד עם מרכז המידע של סיינטולוגיה בקלירווטר, פלורידה – המטה הרוחני של דת הסיינטולוגיה. הם משמשים כמודל לשיפורן של קהילות שלמות באמצעות הקמפיינים האפקטיביים האלה.

התוכניות שמיוצגות הן: 'האמת על סמים', תוכנית חינוך נגד סמים לחיסול המגפה העולמית של השימוש בסמים; 'מאוחדים למען זכויות האדם', שמבצעים הסברה נרחבת לגבי 'ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם'; 'הדרך אל האושר', ש-21 הכללים המוסריים האוניברסליים שלו עוזרים לשקם את קשרי האחווה וההגינות הבסיסית בין בני האדם; והיועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה, שמספקים עזרה דחופה לאנשים שנפגעו מהלם ומטראומה בעקבות מקרי אסון, וגם עזרה ביומיום.

דוגמאות להשפעה העצומה של היוזמות שהופיעו בפרזנטציה כוללות:

  • קמפיין 'האמת על סמים' מגיע למשתמש פוטנציאלי כל חמש שניות באיזורי סחר "כבד" בסמים ב-58 מדינות.

  • יותר מ-70,000 ילדים ב-40 בתי-ספר במדינת טוגו לבדה קיבלו חינוך על זכויות האדם שלהם שלא ניתן לשלול אותן.

  • 'הדרך אל האושר' משולב כעת באופן קבוע בחברה של יהודה ושומרון במזרח התיכון כדי לעזור להביא רוגע לאיזור בלתי יציב, והרשות הפלסטינית מכירה במוסד בתור ארגון צדקה.

  • היועצים הרוחניים המתנדבים רשמו לזכותם יותר מ-480,000 ק"מ אותם נסעו כדי להכשיר יותר מ-50,000 אנשים ברחבי העולם בשימוש בכלים של ה-VMs.

היועצים הרוחניים המתנדבים שקדו תקופת זמן ארוכה על אחד האתגרים הגדולים ביותר שלהם בשנה הזו, בעקבות רעש האדמה ההרסני בעוצמה 7.8 בנפאל באפריל. רעש האדמה גרם ליותר מ-9,000 מקרי מוות ו-23,000 מקרי פציעה והותיר כ-2 מיליון איש ללא קורת גג. עם זאת, תוך 24 שעות, המטה הבינלאומי של היועצים הרוחניים המתנדבים גייס ושיגר את ה-'לוס טופוס' המפורסמים ממקסיקו ואת 'המאגר הלאומי של טכנאי סיוע' מקולומביה. יועצים רוחניים מתנדבים מפקיסטן, הודו ותאילנד חברו למאמצי החיפוש וההצלה ביחד עם צוותים מאוסטרליה, אירופה וארצות-הברית.

מר מיסקביג' הצהיר במהלך אירוע ה-IAS: "מטה קבוע של יועצים רוחניים מתנדבים הוקם בנפאל, כדי לתת מענה לשיטפונות, בצורות, רוחות הציקלון ורעידות האדמה שעלולים להתרחש בעתיד. שבעים קבוצות של יועצים רוחניים מתנדבים שולבו עכשיו במארג של המדינה הזו, קבוצות שנוסדו בעקבות 420,000 שעות שירות ויותר מ-2 מיליון איש שקיבלו עזרה ותמיכה כאשר הם הזדקקו להן ביותר".

מסמר הערב היו זוכי מדליית החופש של ה-IAS, שהוצגו במהלך הערב. המדליה ניתנת לסיינטולוגים שמקדמים את מטרת ה-IAS בכך שהם עוזרים לזולת, ובשנה זו הזוכים הם:

  • סטיב גרין, יליד אוקלנד, ניו-זילנד, המנכ"ל הוותיק של הסניף הניו-זילנדי של 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' שחשף הפרות מזעזעות של זכויות אדם בארצו כגון 'תרפיה של שינה עמוקה' (שבה המטופלים מסוממים עד לתרדמת בניגוד לרצונם ומקבלים טיפול בהלם חשמלי). סטיב איתר בהתמדה קורבנות לשעבר מכל רחבי המדינה, יצר סנסציה תקשורתית לגינוי הפרקטיקה הזו והשיג פיצוי כספי לכל הקורבנות ששרדו. מאמציו חשפו גם את הפשעים שהתבצעו בכמה בתי-חולים פסיכיאטריים מפורסמים – כולל לייק אליס המחריד – דבר שהוביל לסגירתם לתמיד.

  • מריו צ'ירינוס, אזרח ונצואלה שגדל ליד גבול קולומביה ואיבד שני בני דודים לקרטלי הסמים האכזריים שמשיגים דריסת רגל הולכת וגדלה בארצו. מריו, שהיה מודאג מהיעדר המידע על סמים, במיוחד לאנשים צעירים, והיה נחוש לחולל שינוי, חתם לתפקיד המנהל של 'עולם נקי מסמים' בוונצואלה והפך להיות מכונת חינוך של איש אחד. הוא החל את התנועה נגד סמים בעירו מרקאיבו והביא אותה לכיתות, לתחנות משטרה, לצבא ולאמצעי התקשורת ברחבי ונצואלה. מאמציו הובילו לחקיקת חוק חדש שהפך את החינוך בנושא סמים לחובה בכל בתי-הספר ברחבי המדינה.

  • רוהיט שארמה, מניו-דלהי, הודו, שאחרי שגילה את סיינטולוגיה בעקבות סיור הרצון הטוב של היועצים הרוחניים המתנדבים ב-2007, הפך את המאבק נגד תרבות השחיתות, הנהנתנות והחומרנות המערבית בארצו לשליחות שלו. הוא הבין שהספר 'הדרך אל האושר' הוא האמצעי שבעזרתו ניתן להפוך את הכיוון של השקיעה המוסרית בארצו. לאחר שייסד את 'מוסד הדרך אל האושר' הראשון בהודו, רוהיט הביא את 21 הכללים ההגיוניים לבתי-ספר כדי להדריך תחילה תלמידים ולאחר מכן מורים איך לעשות בחירות נכונות בחיים. לאחר מכן הוא הביא את התנועה שלו לתחנות משטרה וגרם לרפורמה בתחנות שהיו הרוסות עקב שחיתות, ובסופו של דבר הגיע עם 'הדרך אל האושר' ל-70 מיליון הודים.

_________________

פרוייקטים בתמיכת ה-IAS שנמצאים באופק כוללים:

  • פתיחת שלושה ארגונים אידיאליים חדשים בתמיכת ה-IAS, כשהראשון שבהם ייפתח בהארלם, ניו-יורק;

  • צי נוסף של חמישה מרכזי נרקונון אידיאליים עומד להיפתח בשנה הבאה;

  • פתיחת שלושה ארגונים מתקדמים אידיאליים: בסידני, אוסטרליה, ארגון שמשקיף על הפארק הלאומי ליין קוב וישרת סיינטולוגים מאוסטרליה, ניו-זילנד, אוקיאניה ואסיה; ארגון נוסף בטירת קיאלאמי, דרום-אפריקה, שישרת את כל היבשת האפריקאית; וארגון נוסף במקסיקו סיטי, מקסיקו, עבור כל אמריקה הלטינית.

_________________

בערב למחרת, ה-24 באוקטובר, יותר מ-2,000 סיינטולוגים התאספו בנשף הפטרונים, אירוע אלגנטי בלבוש פורמאלי באוהל האירועים הגדול, שבו הפטרונים החדשים ביותר קיבלו וידוע על המסירות שלהם בקידום התנועה ההומניטרית של ה-IAS ובקידום יעדי הסיינטולוגיה למען עולם טוב יותר.

_________________

'התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית', ארגון חברות הפתוח בפני סיינטולוגים מכל רחבי העולם, הוקמה ב-1984. מטרתו של ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על סיינטולוגיה ועל סיינטולוגים בכל חלקי תבל, על מנת להשיג את יעדי הסיינטולוגיה כפי שהביע אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים ישרים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".