איסט גרינסטד, אנגליה

חגיגת ה-IAS המונומנטלית מציינת עידן בלתי נשכח של השפעה הומניטרית עולמית

3 בנובמבר 2023

חברים בהתאחדות הסיינטולוג'יסטים הבינלאומית (IAS) שמייצגים 90 מדינות התכנסו באיסט גרינסטד, בדרום אנגליה, לחגיגה של סוף שבוע לכבוד ארבע שנים היסטוריות של מסירות, נחישות והישגים.

זו היתה חגיגה שאין כדוגמתה בהיסטוריה של ה-IAS.

שעה אחר שעה, פנסי המכוניות רקדו לאורך הכבישים של האזור הכפרי במערב סאסקס כאשר אלפי סיינטולוג'יסטים מכל קצווי תבל עשו את דרכם אל ביתו האגדי של ל. רון האברד בבריטניה – סיינט-היל. המנגינות הנצחיות של חמת החלילים הסקוטית וצוות תופים נסקו אל ראש צריחי הטירה ועל פני הגבעות המשתפלות, כשהם מקדמים בברכה את האורחים הלבושים באלגנטיות. כך צוינה תחילתו של סוף השבוע של חגיגת יום השנה של ה-IAS שכולם ציפו לו בכיליון עיניים.

"כנהוג, הערב נסקור את כל מה שנבע מהתחייבות ה-IAS למין האנושי, ובמידה זו, למשמעות של אחריות מלאה", החל מר מיסקביג'.

הקהל המצפה התאסף מכל רחבי בריטניה, אירופה, ארה"ב ואפילו מאפריקה ואסיה, ופסע על השטיח האדום לתוך האוהל הגדול המרהיב. כשהבמה נשטפה באור הזרקורים, שסימל את תחילת אירוע הפתיחה, מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, נכנס לקול רעם תשואות סוערות – שנמשכו לאורך זמן היסטורי.

"כנהוג, הערב נסקור את כל מה שנבע מהתחייבות ה-IAS למין האנושי, ובמידה זו, למשמעות של אחריות מלאה", החל מר מיסקביג'. ההתחייבות הזאת, שנחתמה בסיינט-היל ב-1984 על-ידי מר מיסקביג' וקומץ אמיצים, ציינה את לידתו של ה-IAS ואת מטרתו המתמדת לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת ה-Scientology ועל סיינטולוג'יסטים כדי להשיג את יעדי ה-Scientology.

"אז, כן, המצגת הערב תכלול הישגים אפיים: ממבצעי הצלה עולמיים של אוכלוסיות מדוכאות עד ליועצים רוחניים מתנדבים שעוזרים לכל דורש. ובעקבות אותה משוואה, תפגשו את זוכי מדליית החופש של ה-IAS השנה, וכך, את אלו שמגלמים את 'המחויבות הבלתי מתפשרת'. ולבסוף, אתם גם תראו לא אחד, לא שניים, לא שלושה, אלא למעשה ארבעה מתקנים אידיאליים חדשים. אחרי שתראו את כולם, אתם כבר תהיו חסרי נשימה".

וכך, בחגיגה מרתקת של שלוש שעות, מר מיסקביג' הציג את הנקודות הבולטות מעוררות ההשראה של כל מה שה-IAS יצר ברחבי העולם בכל קו רוחב וקו אורך בארבע השנים האחרונות.

ה-IAS נותן שירות ברחבי העולם

מייסד ה-Scientology כתב, "אנשים חיו בקורקטיות של המערכת ודברים פעלו כמו שצריך רק כל עוד שום דבר לא השתבש. ואז יום אחד דברים משתבשים". כך החל מר מיסקביג' כשהוא תיאר איך ה-IAS ענה לקריאה במהלך המשבר העולמי.

תחילה עם כוח של יועצים רוחניים מתנדבים שהוא גדול יותר מאשר אי פעם בהיסטוריה, שהעביר 9 מיליון שעות של עזרה אחד-על-אחד בין 2020 ל-2023.

ואז, כשהארגון הושיט עזרה מעל גלי האתר ואונליין, הגיעה הדרישה לפתרונות. הארגון ענה עם חלוקה של 45 מיליון חומרים הומניטריים.

כשאז, הכרת תודה זרמה בחזרה מגופים כמו הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום בארה"ב, בית הנבחרים של קנדה, האיחוד האפריקאי ומכל מקום אחר בעולם, וכך הארגון יצר שותפויות מכל המגזרים והשכבות החברתיות – כ-29,000 שותפויות חדשות בארבע השנים האחרונות לבדן.

במקביל, אנשים שחיפשו תשובות מצאו אותן בערוץ ה-Scientology, עם יותר מ-20 מיליון צופים חדשים שצפו בערוץ.

ולגבי ה-IAS שממלא את התחייבותו להגן על דת ה-Scientology ועל חברי הקהילה שלה ברחבי העולם, מר מיסקביג' תיאר תהלוכה אינסופית של הכרות דתיות, אפילו במהלך הסגרים וההגבלות האחרונים:

  • ב-2022, כשמדינת פנמה במרכז אמריקה העניקה הכרה דתית מלאה לדת ה-Scientology כישות דתית פטורה ממס;
  • ב-2022, כשהולנד, "שער הכניסה לאירופה", העניקה 'מעמד של תועלת לציבור' ובכך הכרה דתית מלאה לדת ה-Scientology;
  • וב-2023, בנקודת-המקור של הפילוסופיה, כשמדינת יוון הגישה רישיון של בית-תפילה, שמכיר רשמית ב-Scientology כדת.
  • עושים רפורמה בבריאות הנפש

    הסיור של⁠ הישגי ה-IAS המשיך עם ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR), והגיע לשיאו בסיפור על התמדה בלתי נלאית. המקום היה המטה האירופי של האו"ם בז'נבה, שווייץ. הניצחון ההיסטורי היה התוצאה של עשרות שנות עבודה של CCHR. אחרי שדיווחה על התעללות פסיכיאטרית שנה אחרי שנה ב-18 מדינות, CCHR קיבלה הזמנה פורמאלית ראשונה לייעוץ לאו"ם בנושא זכויות האדם בתחום בריאות הנפש. CCHR הציגה עדויות של מומחים, כשהיא דורשת נחרצות איסור על "כפייה ושלילת חירות בתחום בריאות הנפש". כאשר משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם הציג את צו בריאות הנפש בפני המועצה לזכויות האדם של האו"ם, התוצאה בישרה על שינוי עצום לתחום בריאות הנפש. הדו"ח האחרון של המועצה והקווים המנחים הנלווים ליישום של WHO (ארגון הבריאות העולמי), שניהם מציינים את התרומה של CCHR, ומצהירים רשמית על פי צו של האו"ם:

  • "כפייה וטיפול כפוי הם מיושנים, לא אפקטיביים ואינם עולים בקנה אחד עם זכויות האדם".
  • "כל המדינות צריכות לבטל אשפוז כפוי".
  • "כל המדינות צריכות לשים קץ לעיסוקים של טיפול כפוי".
  • "אסור להקים בתי-חולים פסיכיאטריים חדשים".
  • שליחות הומניטרית עולמית

    כשהוא דוחף את הקהל הלאה בסקירה העולמית של השליחות ההומניטרית של הדת, מר מיסקביג' התמקד ביוזמות חינוך בחסות ה-IAS שמשתמשים בהן בכל מקום: 'מאוחדים למען זכויות האדם' כדי להפוך את 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' לעובדה בכל מדינה; 'הדרך אל האושר' כדי להשיב הגינות וכבוד למין האנושי באמצעות ערכי מוסר הגיוניים; ו-'עולם נקי מסמים' כדי ליצור מפנה בשימוש בסמים למען דור עם 'האמת על סמים'. כמדגם של הישגים שהושגו מ-2020 עד 2023:

  • באל סלבדור, שם 'מאוחדים למען זכויות האדם' נתנו השראה להתחייבות לחינוך חובה על זכויות האדם; בדרום-קוריאה, כשהם יוצרים שותפות עם לוחמי זכויות האדם הבולטים ביותר בעולם בוועידת הפסגה העולמית של חתני פרס נובל לשלום; ולבסוף, באו"ם בניו-יורק, שם נכבדים ונציגים תמכו בהכרזה דחופה לממשלות העולם למען זכויות האדם באמצעות חינוך.
  • בברזיל, שם מנהיג צופים שילב את 'הדרך אל האושר' בתוכנית הלימודים של צופיוּת, כשגדודיו זכו באותות הצטיינות עבור כל אחד מ-21 הכללים של הספר. בסופו של דבר, מנהיג הצופים ייצא את התוכנית לשבטי הצופים ב-17 מדינות ברזילאיות ואז ל-15 מדינות נוספות – מאנגולה עד מצרים ומפורטוגל עד בנגלדש.
  • בארצות-הברית, שם אגדת ה-NFL מרשל פולק גילה את קמפיין החינוך של בני נוער על 'האמת על סמים' ונרשם בעצמו כדובר ארצי של 'המוסד לעולם נקי מסמים'. איש היכל התהילה לוקח את הקמפיין לנוער ברחבי המדינה כדי לעזור להרחיק אותם מסמים. המסר שלו: "הי, אני לא מנסה להגיד לכם מה לעשות. אני רק מנסה ללמד אתכם כדי שאתם תדעו מה לעשות". מר פולק גם הוביל את הקמפיין לסופרבול, כשהוא מפיץ את המסר עם חלוקה מאסיבית ושידור בכל המדיה במיאמי (2020), בלוס-אנג'לס (2022) ובפניקס (2023), כשהוא נותן הסברה ל-88 מיליון אמריקאים על 'האמת על סמים'.
  • במהלך ארבע השנים האחרונות, היוזמות ההומניטריות בחסות ה-IAS הגיעו לאבני דרך רבות:

  • לימדו יותר מ-40 מיליון על הזכויות שלהם שלא ניתן לשלול אותן, כפי שמתואר ב-'הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם';
  • חוללו התחדשות מוסרית עם 'הדרך אל האושר' שעכשיו נמצאת בידיהם של 139 מיליון בני אדם ב-118 שפות;
  • קידמו תנועה של 'האמת על סמים' עם המספר העצום של 150 מיליון חוברות ברחבי העולם;
  • בסך הכול, באמצעות קמפיינים בחסות ה-IAS, רוממו יותר מ-300 מיליון אנשים ברחבי כל המין האנושי.
  • עזרה נחושה של יועצים רוחניים מתנדבים

    מר מיסקביג' הפנה לאחר מכן את אור הזרקורים לכוח המתנדבים הבינלאומי של הדת, היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology. הקבוצה ענתה לקריאה בכל אסון טבע רציני בארבע השנים האחרונות – אחרי רעידת אדמה הרסנית בקשמיר, טייפונים ביפן, שריפות ענק חמורות באוסטרליה, שיטפונות בזק באינדונזיה, התפרצות הר געש בסנט וינסנט, מונסונים בפקיסטן והוריקנים בחוף הדרום-מערבי של פלורידה. בסך הכול, יועצים רוחניים מתנדבים סיפקו עזרה בקווי החזית ב-45 זירות של אסונות ב-20 מדינות.

    מר מיסקביג' המשיך עם תיאור אפי של הישגים בשם השליחות החשובה יותר של היועץ הרוחני המתנדב – לרומם אנשים עם הטכנולוגיה לחיים שמופיעה ב-'ספר-העזר של Scientology'. זה הסיפור של דרום-אפריקה, שם הדת העצימה כמעט כל עמוד תווך של החברה הדרום-אפריקאית – מגיבים ראשונים, מחנכים, מנהיגים דתיים ופקידי ממשל עירוניים, מחוזיים ולאומיים. בסך הכול, הארגון לימד יותר מ-22,000 יועצים רוחניים מתנדבים חדשים של Scientology, שמשרתים עכשיו קהילות ברחבי המדינה.

    כאמירה אחרונה על היועצים הרוחניים המתנדבים, מר מיסקביג' הכריז על שידור הבכורה בטלוויזיה של 'מבצע: לעשות משהו בקשר לזה', סרט תיעודי באורך מלא שמתעד את הסיפור של הדת על אנושיות, תקווה ועזרה בתגובה עולמית למגפה. הסרט התיעודי עולה לשידור בערוץ ה-Scientology ב-5 בדצמבר, יום ההתנדבות הבינלאומי.

    מכירים בהישגים מופתיים

    מר מיסקביג' הדגיש את הערב על-ידי הענקת מדליית החופש המכובדת של ה-IAS, שמכירה בסיינטולוג'יסטים על המחויבות ההומניטרית יוצאת הדופן שלהם. לראשונה אי פעם, כל אחד ממקבלי המדליה הוא OT VIII החדש.

  • יוזורו אוגורה, טוקיו, יפן: בארץ שבה הפסיכיאטרים הסתירו את פשעיהם מאחורי הפתגם "לא לראות כל רוע, לא לשמוע כל רוע ולא לדבר כל רוע", יוזורו אוגורה ניפץ את השתיקה וחשף את סודותיהם. הוא חשף את ההונאה של ״פוליפארמה״ – העיסוק הפסיכיאטרי של מתן מרשמים לתרופות פסיכוטרופיות שלעתים קרובות מדי מובילות להתאבדות. יוזורו דאג שיינתנו עונשים חמורים נגד פסיכיאטרים שנותנים יותר מדי מרשמים, ובסופו של דבר עזר להפחית את שיעורי ההתאבדות במדינה ב-34 אחוז. לאחר מכן, יוזורו חשף התעללות קרימינלית בבתי-חולים פסיכיאטריים, כשהוא קורא לחקיקת חוקים שמגינים על מטופלים ועל חושפי שחיתויות ומבטיחים שההתעללות הפסיכיאטרית תמיד תיראה, תישמע וידברו עליה ביפן.
  • סלומון ולוסי דבה, מקסיקו סיטי, מקסיקו: כילידי מקסיקו סיטי גאים, סלומון ולוסי דבה הקימו את 'עולם נקי מסמים' מקסיקו כדי להגיע לצעירים לפני שקרטלי סמים יוכלו לגייס אותם. בני הזוג דבה השיגו השפעה מרבית על-ידי הכשרת כמעט 5,000 מורים, שאז לימדו יותר מ-2.1 מיליון תלמידים. כדי להרחיב את החינוך הזה על פני דורות, 'עולם נקי מסמים' יצר שותפות עם משרד החינוך כדי ללמד את 'האמת על סמים' לכל תלמיד בכל בית-ספר ואוניברסיטה במדינת מקסיקו.
  • ג'יזל לימה, פנמה סיטי, פנמה: אחרי שעלתה בגשר של Scientology לחופש מוחלט, ג'יזל לימה קיבלה השראה לקחת אחריות רבה יותר למולדתה המאומצת, פנמה. כתוצאה מכך, היא הביאה את הקמפיינים ההומניטריים של הארגון לכל המדינה. בנוסף, ג'יזל לא רק הקימה את מרכז ה-Scientology הראשון במדינה, כשהיא פותחת לרווחה את שערי הכניסה לגשר לכולם, אלא היא גם השיגה הכרה דתית מלאה ופטור ממס ל-Scientology ברפובליקה של פנמה.
  • מבט לעתיד

    כשהוא מסיים את הערב שאין שני לו ואת הסקירה המסחררת שלו על ארבע שנים מונומנטליות, מר מיסקביג' פנה לאחר מכן לעתיד מהולל וחסר גבולות, כשהוא מציג התרחבות עתידית של הדת בכל רחבי עולם ה-Scientology. העתיד הנרחב הזה כולל 10 מתקנים אידיאליים חדשים עם פתיחות חגיגיות שמתקרבות במהירות בימים, בשבועות ובחודשים הבאים – שיתחילו כבר בנובמבר, וימשיכו דרך דצמבר, ינואר והלאה במהלך 2024. למעשה, היקף הצמיחה של הדת הוא כזה שסרטים מתוכננים ליפול מאירופה עד אפריקה ובכל רחבי צפון אמריקה.

    הרחבת היוזמות ההומניטריות של ה-IAS

    סמינר ההצלה העולמית של ה-IAS, שהתכנס בשבת בבוקר, התנהל בעמידה בלבד כשחברי ה-IAS למדו על ההשקה של שנה חדשה של יוזמות הומניטריות עולמיות. סיינטולוג'יסטים מכל רחבי העולם הצטרפו לקמפיינים בחסות ה-IAS כדי להביא פתרונות הומניטריים לקהילותיהם: הדרך אל האושר, המוסד לעולם נקי מסמים, מאוחדים למען זכויות האדם, ועדת האזרחים לזכויות האדם והיועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology.

    ערב של הכרה אלגנטית

    בשבת בערב, האוהל הגדול התעורר לחיים זוהרים בתור המקום שבו נערך נשף הפטרונים השנתי של ה-IAS. האירוע בעניבה שחורה העניק הכרה בחברי ה-IAS מ-59 מדינות על מסירותם התמידית לקידום התנועה ההומניטרית של ה-IAS. הערב קיבל משמעות אפילו יותר גדולה בהתחשב בעובדה שבארבע השנים מאז נשף הפטרונים האחרון בסיינט-היל, כמעט 5,000 סיינטולוג'יסטים הפכו לפטרונים של ה-IAS – שיא כל הזמנים בהיסטוריה.

    קונצרט צדקה בסיינט-היל

    סוף השבוע של חגיגות ה-IAS הסתיים ביום ראשון בערב עם קונצרט הצדקה השנתי ה-23 של סיינט-היל. האירוע, שממשיך מסורת של פילנתרופיה בסיינט-היל שהחלה על-ידי ל. רון האברד, מיטיב עם ארגוני צדקה מקומיים כדי לעזור להם להשיג את שאיפותיהם לשיפור הקהילה הרחבה יותר. בין הנוכחים היו נציגים ומתנדבים מארגוני צדקה ברחבי איסט גרינסטד ובמחוז מיד סאסקס, כולל מקבלי המענק השנה: בית-החולים קווין ויקטוריה, מועדון האריות של איסט גרינסטד, אייג' בריטניה, Access2Adventure ובית-החולים קרואובורו. בין האורחים הנכבדים בערב היו ראש העיר וראשת העיר איסט גרינסטד וחברי מועצת העיר מאיסט גרינסטד, קרולי, טונברידג' וגודלמינג.

    קונצרט הצדקה נערך בהנחייתה של השחקנית עטורת הפרסים ג'נה אלפמן והציג מגוון רחב של אומנים וסגנונות מוזיקליים, החל מה-Jive Aces, הרכב הג'ייב והסווינג של סיינט-היל – שהם גם מס' 1 בבריטניה, ועד למלחין ולמבצע שהיה מועמד לפרס האקדמיה מארק אישם, וגם פסנתרן הקונצרטים הווירטואוז בעל השם העולמי, סיפריאן קטסריס שאין דומה לו.


    ה-IAS, שהוקם ב-1984, הוא ארגון החברות הרשמי של Scientology. הוא פתוח לכל הסיינטולוג'יסטים מכל מדינה ועכשיו יש בו חברים מ-158 מדינות, לא פחות. מטרת ה-IAS היא לאחד, לקדם, לתמוך ולהגן על דת ה-Scientology ועל סיינטולוג'יסטים בכל חלקי העולם כדי להשיג את יעדי ה-Scientology כפי שהגה אותם ל. רון האברד: "תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר".