קלירווטר, פלורידה

נשף מעורר השראה של חגיגת יום ההולדת לכבוד מורשת העבר, ההווה והעתיד של ל. רון האברד

13 במרץ 2017

קלירווטר, פלורידה הופכת לנקודת המוקד של החגיגה של סיינטולוגיה לכבוד חייו הנשגבים של ל. רון האברד.

כדי לחגוג את יום הולדתו שהיה ב-13 במרץ 1911, כל שנה סיינטולוגים משישים מדינות מתאספים במוקד הרוחני של הדת בקלירווטר, פלורידה בחגיגת סוף שבוע לחיי מייסדם. השנה, הם הכירו בהישגים האינסופיים לכאורה של מר האברד, והעיפו מבט לעבר עתיד חסר גבולות, שקיבל השראה מחייו ומעבודותיו של ל.רון האברד.

ל.ר.ה, כפי שחסידיו הרבים מכירים אותו, היה איש אשכולות – אדם עם ידע והשכלה נרחבים. ל.ר.ה החל בתור צופה הנשר הצעיר ביותר בתולדות אמריקה (תואר שהוענק לו ימים ספורים אחרי יום הולדתו השלושה-עשר), וכשהגיע לגיל חמש-עשרה הוא חקר את הנוף הדתי של אסיה. מר האברד הפך לסופר המתורגם ביותר בספר השיאים של גינס, והוא גם מחזיק בשיא גינס של מספר ספרי-האודיו הרב ביותר מאת סופר אחד.

עבודתו למען הצלת המין האנושי ממשיכה לתת השראה למיליונים ברחבי העולם. חגיגת סוף השבוע השנתית מציגה בזה אחר זה את המחקר שהוא ערך על האדם כ-being רוחני, על המורשת הטכנית שלו שמאפשרת לאחרים לזהות, לחקור ולהבין את היכולות הרוחניות הטבעיות שלהם – את כל זה ל. רון האברד השאיר לעולם מוטרד.

סוף השבוע משמש גם כעדכון של עולם הסיינטולוגיה המתרחב במהירות והכול כהוקרה לל.ר.ה.

מר דיוויד מיסקביג׳ הנחה את ההצדעה בת השעתיים וחצי ל-ל. רון האברד. הערב היה חגיגה של חיים של.ר.ה חי אותם היטב – חיים שהוא חי למען כל המין האנושי, וחיים שהוא חי כדי לעזור לאינדיבידואלים ללא היסוס.

״אם העולם הזה היה זקוק אי פעם ל-ל. רון האברד – זה עכשיו, הערב ובכל העולם״, אמר דיוויד מיסקביג׳, יושב-ראש מועצת המנהלים Religious Technology Center, כשהוא פתח באג׳נדה מעוררת ההשראה של הערב. ״אבל למרבה המזל, זה בדיוק סדר הגודל שלו נכון להערב. ואני לא מתייחס רק למורשת הטכנית שלו, לחותם הספרותי שלו, או לכלים שלו להגינות, מוסר והתחדשות תרבותית. לא, אני מתכוון לאדם עצמו. אני מתכוון לאופי, לנוכחות ול-beingness שלו. אני מתכוון לכל מה שהוא הפך להיות עכשיו ותמיד יהיה״.

הערב הציג לא רק מושג על ההשפעה של ל. רון האברד על חייהם של אינדיבידואלים, אלא גם גל של סיפורים מהחיים על איך הוא נגע באחרים ... אפילו רק לזמן קצר, אבל בסופו של דבר שינה את גורלם בצורה משמעותית.

הביוגרף של ל.ר.ה, דן שרמן, פתח את הדלת לאותו עולם של ל. רון האברד והזמין את הקהל להיכנס פנימה. עמודי התווך של המצגת שלו היו ריאיונות מצולמים עם מדגם של אלה שהיו שם עם ל.ר.ה במהלך רגע מכריע במהלך חייהם וחייו: ״זהו הערב כדי לשאול את השאלה הבאה: ׳מה אם היו עדים?׳,״ החל מר שרמן. ״מה אם היו שם אלו שאולי לא הבינו את כל מה שקרה אז, אבל למרות זאת הם חוזרים עכשיו לספר לנו מה הם ראו ׳אז, לפני הרבה זמן׳.״

במשך שעה, מר שרמן המשיך לחלוק שורה של תיאורים מהממים מאותם עדי ראייה – עדים להיסטוריה של ל.ר.ה שכללה ספינות נגד צוללות במלחמת-העולם השנייה, ובתי-חולים צבאיים ליד מפרץ סן-פרנסיסקו, ועד למטבח הגיהינום של העיר ניו-יורק ואפילו ראשיתה של תנועת תרבות-נגד באמריקה שלאחר המלחמה. כל אחד בפני עצמו הדגיש שבכל מקום שבו ל.ר.ה צעד, ובכל אדם, אקראי ככל שיהיה, שבחייו הוא נגע, הוא השאיר חותם בל יימחה.

מאחר שאחרי הכול זה היה יום הולדתו, הערב גם כלל את הצגת המנצחים במשחק יום ההולדת השנתי, כהמשך המסורת שהחלה לפני ארבעים שנה של הענקת כבוד למר האברד כל שנה עם התרחבות בכל ארגון סיינטולוגיה ברחבי העולם. רוח המשחק מודגשת עם התרחבות היישר למעלה – בדיוק הדבר שבו תלוי הניצחון.

המומנטום הזה ייחד את הזוכים במשחק של 2017. משתתפים בכל אחת מהדרגות של סיינטולוגיה הניפו דגלים של מדינות מצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה: מרכז הסיינטולוגיה האידיאלי של בלאייר, פלורידה; ארגון הסיינטולוגיה האידיאלי של מילאנו; ולאחר אירוע הפתיחה שלהם רק לפני שישה חודשים, הארגון המתקדם האידיאלי ומשרד הקישור היבשתי האידיאלי עבור אוסטרלאסיה. נציגים מכל אחד מהם עלו לבמה כדי לקבל מחיאות כפיים מהקהל הנמרץ.

אור הזרקורים של הערב האיר ללא הפסק על הגודל וההיקף של סיינטולוגיה היום, שהמורשת של ל. רון האברד הפיחה בה חיים. המורשת שלו גולמה בצורה נפלאה עם הסרת הלוט מעל הארגון האידיאלי החדש באוקלנד, ניו-זילנד. קהילת הקיווי הקימה ב-1955 את ארגון הסיינטולוגיה השני בעולם, ומר מיסקביג׳ תיאר בפירוט את ביתם החדש שבפסגת אוקלנד, כשהוא מציין ש-״בולט אפילו לא מתחיל לתאר״ את האתר ההיסטורי מ-1844 שעכשיו הוא הארגון האידיאלי החדש ביותר. לאחר מכן, המשתתפים חזו בטקס הפתיחה המרגש עם אישים רבי-מעלה מקומיים שבישרו על הרגע כשינוי עצום עבור מדינת האי שלהם.

מר מיסקביג׳, שציין את העובדה שיותר מ-50 ארגונים אידיאליים נפתחו בעשור האחרון, הכריז גם על ארגונים אידיאליים חדשים לסן פרננדו ואלי בלוס-אנג׳לס; במיאמי, פלורידה ובקופנהגן, דנמרק.

הערב היה חגיגה של חיים שהוא חי אותם היטב – חיים שהוא חי למען כל המין האנושי, וחיים שהוא חי כדי לעזור לאינדיבידואלים ללא היסוס. ימי הולדת הם באופן מסורתי זמן להכיר במה שאדם עשה ואיך הוא השפיע על חייהם של אחרים. אבל מאחר של.ר.ה הוא נעלה, חגיגת יום ההולדת שלו הראתה את המשמעות שתמשיך להיות לחייו ולפועלו בעתיד.


החגיגות התפרשו לקמפוס של סיינטולוגיה במרכז קלירווטר, שם כל ששת בנייני המגורים של פלאג, הכוללים את מקומות המפלט הדתי ההיסטוריים פורט הריסון, אוק-קוב ו-סנדקאסל, הוצפו בחברי הקהילה שחגגו את האירוע.

נשף הפטרונים השנתי של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית נעל את פעילויות סוף השבוע. האירוע האלגנטי בערב הודה לסיינטולוגים אשר, בזכות תרומותיהם הנפלאות, אפשרו את אינספור המיזמים ההומניטריים שבוצעו על-ידי סיינטולוגיה והחברים בה, למיליונים ברחבי העולם.


בסך הכול, זאת היתה חגיגה שנועדה לעזור לאנשים לכבד את הפוטנציאל האישי שלהם – ליצור עולם שהמין האנושי רוצה, שהוא ראוי לו.