קלירווטר, פלורידה

חגיגת יום הולדת מיוחדת: סיינטולוגים מ-70 מדינות מתאספים כדי לחלוק כבוד למייסד ל. רון האברד

13 במרץ 2019

סוף השבוע השמח של החגיגות מושך אלפים למסע בזמן, ביקור בנקודות ברחבי העולם, כהוקרה לחיים ולמורשת יוצאי הדופן של ל. רון האברד בבירה הרוחנית של Scientology בקלירווטר, פלורידה.

הזרקורים מאירים. המגיעים עוברים על השטיח האדום. הצלמים מנציחים את הרגע. הקולות הנרגשים בשפות רבות. ההמולה וההתרגשות. אלפי אנשים הגיעו מ-70 מדינות והתאספו באולם רות אקרד בקלירווטר, פלורידה. לבושים בשמלות נשף וחליפות טוקסידו, הם היו מוכנים למסיבה. זה היה אירוע שנערך באוהל הגדול לחגיגת יום הולדת שנתית במשך סוף השבוע, לכבוד מייסד הדת, ל. רון האברד (ל.ר.ה). והיה הרבה מה לחגוג – מפתיחה חגיגית היסטורית לשרשרת הצלחות של ארגונים בכל רחבי העולם ולהצצה אל העונה הבאה ברשת של Scientology – כשכל זה מדגיש את היקף ההתרחבות של Scientology.

מר מיסקביג' מקבל בברכה את הנוכחים בחגיגה השנתית באולם רות אקרד בקלירווטר, פלורידה. והיה הרבה מה לחגוג – מפתיחה חגיגית היסטורית לשרשרת הצלחות של ארגונים בכל רחבי העולם ולהצצה אל העונה הבאה ברשת של Scientology – כשכל זה מדגיש את היקף ההתרחבות של Scientology.

הערב נפתח עם הופעה מוזיקלית וירטואוזית שהקימה את הנוכחים על רגליהם וסימנה שהערב המדהים הזה יספק הרפתקה מיוחדת. ואומנם, זאת היתה הקדמה ברמה עולמית לרגע שבו מנהיג הדת של Scientology, מר דיוויד מיסקביג', עלה לבמה לקול מחיאות כפיים רועמות ותשואות סוערות שנמשכו עוד ועוד.

"ברוכים הבאים לערב שבו אנחנו חולקים כבוד למייסד שלנו. לא שמעולם לא הכרתם אותו. אבל מכיוון שזה ערב בו נקיים את גינוני הטקס, בואו נתחיל עם כמה נתונים בסיסיים. בשנה האחרונה נפתחו ארגוני Scientology חדשים בכל איזור גיאוגרפי, מתקנים חדשים לצעדי ענק על פני יבשות שלמות, וכמובן, שנה חדשה – 2019 – שלעולם לא תישכח, למרות שהיא רק החלה. בקיצור, ההתרחבות שלנו מדהימה, וכמובן, הכול נובע מהחיים והמורשת של אדם אחד – ל. רון האברד".

והחיים והמורשת האלו השאירו חותם שאינו ניתן לביטול על העולם. הוא נולד ב-13 במרץ 1911, וכפי שהביוגרף שלו, מר דן שרמן, הבהיר בפרזנטציה שלו, ל. רון האברד היה אדם שזיהה את האנושיות בכל אדם שהוא פגש, והתמקד באנשים בצורה שהשאירה השפעה מתמשכת. מר שרמן הוביל את הקהל דרך סיור על פני חמישה עשורים, עם סדרה של ימים מחייו המיוחדים של ל. רון האברד, כשהוא משלב ראיונות מצולמים עם אנשים שהשתנו לעד מעצם העובדה שדרכיהם הצטלבו בנתיב שלו.

הפרזנטציה החלה 100 מטר מעל שדות התירס של המערב התיכון, שם טייס פעלולים בן 20 בשם "פלאש" האברד הראה לתושבים מקומיים, כולל ילד בן תשע שהיה משוגע לדגמי מטוסים, מה זה אומר לטוס. הילד ההוא – עכשיו אדם מבוגר – נזכר איך, אחרי נחיתה בשדה מרעה, הטייס הצעיר נתן לתושבים הסקרנים – בזה אחר זה – את ההזדמנות לרחף מעל השדות. זה היה אירוע שהשאיר כזה רושם על אנשי העיירה שהוא הונצח חמישים שנה מאוחר יותר עם 'יום ל. רון האברד'.

בהמשך תיאר מר שרמן את ההתרחשות במקום מרגוע של הסופר על ראש גבעה מעל פורט אורצ׳רד, וושינגטון, שם מר האברד כתב את הרומן הראשון שלו, סיפור על האינדיאנים משבט הבלקפוט. הקהל שמע מפי עד נוסף לאותה תקופה, נציג של הבלקפוט שפגש את ל. רון האברד כבחור צעיר באותה בקתה לצד שורת עצי הארז, איך הוא דיבר על הרומן שלו "ועורר את הסיפור לחיים". לדברי העד זה היה "יום רב משמעות".

התיאורים התמציתיים של מר שרמן על החיים וכושר ההבחנה של ל. רון האברד כללו גם סיפורים מג'נטלמן שקיבל השראה להתחיל קריירה במדעים בזכות שיחותיו בימי ילדותו עם האיש שהציל אותו מהוריקן בניו-ג'רזי, ומאחד נוסף שנזכר בבירור בימי נעוריו כמנקה שולחנות במסעדה בערבים, שהגיעו לשיאם עם שיעור לחיים על חשיבות ההשכלה, שיעור שהוא אימץ אל ליבו, בזכות לקוח נדיב שהתיידד איתו, בשם מר האברד. מר שרמן סיכם את הפרזנטציה שלו בארץ הזהב של קליפורניה בשנות ה-80, כשהוא מענג את הקהל עם ריאיון של אישה צעירה מרשת 'סירס רובאק' שענתה להזמנת מכירה בביתו של מר האברד וחוותה אחר צהריים מוזהב שהיא לעולם לא תשכח: "כשאתה פוגש מישהו כזה משמעותי, הוא משאיר עליך רושם מאוד מיוחד".

לאחר מכן הערב עבר קדימה במהירות אל 2019 ולטקס הענקת פרסים שהדגיש את רוח הערב – חגיגה של התרחבות. לפני יותר מארבעים שנה, שאלו את ל.ר.ה מה הוא רוצה ליום ההולדת שלו. תשובתו היתה המתנה של ארגונים ומרכזים של Scientology שפורחים ומשגשגים כשהם מספקים חופש רוחני. עם השנים, ארגוני Scientology ברחבי העולם הפכו את זה למשחק, כשהם מתחרים באחת מארבע ליגות, במרוץ לקו הסיום. השנה, כל אחד מהאלופים שהעפילו אל קבוצת המנצחים שבר שיאים בביצועים שלו. אלה הם המרכז של Scientology באולם, גרמניה; הארגון של Scientology בשטוטגרט, גרמניה; הארגון המתקדם וסיינט-היל בריטניה; ומשרד הקישור היבשתי של אירופה.

כל ההתלהבות וההתרגשות שברקע קידמו את רגע ההוקרה המלאה של הערב למורשת של מר האברד. "אכן, אנחנו מגיעים לפרק הסופי במשחק יום ההולדת הזה של 2019", אמר מר מיסקביג'. "אז בעוד שללא ספק שמעתם על זה, ואולי אפילו הייתם עדים לזה, הגיע הזמן לציין את העובדות".

ובדרך זו, הציג מר מיסקביג' בהמשך את ההישג הגדול ביותר בהתרחבות של שנה זו, הפתיחה של הארגון המתקדם החדש הראשון מזה למעלה מ-35 שנה. טקס החנוכה המשמעותי לטירה מרהיבה המשקיפה על 88 דונם של מישורים גבוהים הפך את הרמות הרוחניות המתקדמות של Scientology לזמינות לראשונה על אדמת אפריקה, וכך הפך להגשמתו של חלום שמר האברד הביע לראשונה לפני יותר מ-50 שנה. הפרזנטציה תיעדה סדרה של חגיגות מרשימות, מהפתיחה החגיגית המפוארת, בה נכבדים לאומיים בירכו את הפתיחה כ"התעוררות של אפריקה האהובה שלנו", להתכנסות מיוחדת של מנהיגי שבטים. מספר ימים אחרי הפתיחה, הטירה אירחה כינוס "ועידת פסגה של מלכים" עם 14 שליטים מחמש ארצות אפריקניות. אורחת הכבוד באירוע, מלכת שבא השלישית, קיסרית של הממלכות האפריקאיות המלכותיות, שהוקירה את ל. רון האברד על איתור "האמצעים לאחד את כל הממלכות והעמים מנקודת מקור זו של אפריקה".

לבסוף, כל העיניים הופנו אל מסך הטלוויזיה הענק לפרזנטציה מלהיבה ומעניינת שהתמקדה בתחום התרחבות שמשנה את המשחק, והפעם דרך שידורי הטלוויזיה. רק לפני 12 חודשים, הדת לחצה על מתג ההפעלה של הרשת של Scientology, והביאה את הקול, הסיפור והמסר של Scientology לעולם – ללא סינון, בלי חשש מביקורת, בשונה מכל דבר אחר בטלוויזיה. ואנשי המקצוע בתחום הבחינו בכך, וחלקו כבוד לתחנה עם יותר מ-30 פרסים על תוכניות מצוינות, כשחמשת האחרונים מוקירים את ל. רון האברד בסדרה האוטוביוגרפית ל. רון האברד: בקולו שלו וספריית ל. רון האברד מציגה – כשהכתבים המקוריים שלו מומחשים בסרט. וכהמשך לכך, מר מיסקביג' ריתק את כל הנוכחים עם תצוגה אור-קולית מקדימה של מה שצפוי ב"שנה השנייה" ברשת של Scientology.

כשמסיבת יום ההולדת המרתקת הגיעה לסיומה (עם עוגה ענקית, כמובן), עבר הקהל השמח אל בסיס היבשה של פלאג שם האווירה החגיגית הוקרנה במהלך כל סוף השבוע. בנייני הדת מפורט הריסון ההיסטורי לאוק קוב וסאנדקאסל, היו כולם בתפוסה מלאה עם סיינטולוגים מבקרים שנכחו באספות מתוכננות ומאולתרות במרכזי הסמינרים והכנסים הרבים של פלאג.

החגיגות הסתיימו בנשף הפטרונים השנתי של פלאג, שהוא חגיגה של התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS), להודות לאותם חברים שהמאמצים שלהם תומכים במיזמים ההומניטריים של Scientology לרווחתם של מיליונים ברחבי העולם.

זה היה סוף שבוע שמוגדר ברוח של חגיגה ושל תקווה בהשראת מר האברד לפיה המין האנושי יכול לממש גדוּלה שטבועה בו ולהגשים את החלומות שהוא שאף להם מזה זמן רב. מר מיסקביג' סיכם את רוח השיתוף הזו כשהוא אמר:

"ל.ר.ה אומר לנו שאנחנו חיים רק במידה שבה אנחנו עדיין שומרים על החלומות.

ובעוד שאנחנו לא יכולים להגשים את החלומות האלו בנשימה אחת, יש בידינו, עם זאת, טכנולוגיה כדי להביא להגשמתם בסופו של דבר.

ואפילו יותר מזה, יש לנו את האמצעים להגשים את החלום הממושך ביותר של כל being רוחני, שהוא חופש רוחני מוחלט – שהוא גם נקודת ההתחלה שלנו וגם נקודת הסיום".

ועם זה, מסתיימת חגיגת יום ההולדת ה-108 ומתחילים עוד 12 חודשים של השראה – ובהתחשב בכך שהמגע וההשפעה של ל. רון האברד ממשיכים לגדול ולגדול, השנה הבאה עומדת להיות מלאה בהצלחות והרפתקאות יוצאות מהרגיל.