קלירווטר, פלורידה

אלפים מתכנסים כדי לציין את יום ההולדת של מייסד הסיינטולוגיה, ואת "יריית הפתיחה" של הפצה בלתי מתפשרת

10 במרץ 2018

החיים והמורשת של ל. רון האברד זוכים לכבוד במטה הרוחני של סיינטולוגיה בקלירווטר, פלורידה, כאשר בשיא האירוע התרחשה הסרת הלוט מערוץ הטלוויזיה של הסיינטולוגיה שמשנה את כללי המשחק עבור הצמיחה העולמית של דת הסיינטולוגיה.

עבור 6,700 סיינטולוגים וחברים מ-70 אומות שהתכנסו ב-10 במרץ 2018, בבירה הרוחנית של הדת בקלירווטר, פלורידה, ההכרזות על שלושה ארגוני סיינטולוגיה חדשים היו בהחלט חדשות מדהימות שראויות לתשואות. הוסף לזה את הדיווחים רבי-העוצמה של ההישגים ההומניטריים של הדת בשנה האחרונה, והקהל השתולל. ואז היו הסיפורים האהובים על החיים של המייסד ל. רון האברד (ל.ר.ה) – וה-"אוה" וה-"וואו" התגלגלו בקהל באולם רות אקרד בקלירווטר.

אולם, עם כל זאת, חדשות-העל בחגיגת יום ההולדת ה-107 של ל. רון האברד עדיין עמדו לבוא: ההכרזה על ההשקה של ערוץ הטלוויזיה של סיינטולוגיה.

מר מיסקביג' פנה למספר השיא של סיינטולוגים שהתכנסו כדי לחגוג את חייו יוצאי הדופן של ל. רון האברד.

וכך החל הערב, עם ציפייה רווית חשמל וקבלת פנים רועמת למנהיג הרוחני של סיינטולוגיה, מר דיוויד מיסקביג': "כן, בהחלט, חגיגת יום ההולדת הזאת אינה דומה לשום דבר שאי פעם ראיתם לפני כן ... הרגע הגדול ביותר הזה בהיסטוריה שלנו, הערב הזה, השעה הזאת, הרגע הזה כשאני אומר: זוהי סיינטולוגיה היום. ובהנחה שתתפסו מה שיש בבעלותנו עכשיו במונחים של מצוינות טכנית והמשאבים שלה, ובכן, אתם לא יכולים להכחיש שאלה זמנים אגדיים. ולכן זה הולם ביותר שנחזור עכשיו למקום שבו האגדה הזאת החלה".

סיפור האגדה הוא מסע שנתי אל העבר על-ידי הביוגרף של מר האברד, מר דן שרמן. התיאור שלו לקח את המשתתפים למסע של שישה עשורים לאחור לשנים הראשונות של הדת, כאשר מר האברד היה באחוזת סיינט-היל באיסט גרינסטד, אנגליה, כשהוא חוקר את המיינד והרוח.

הסיפורים שמר שרמן תיאר סיפרו על שחקני משנה אשר למרות זאת הוסיפו הערות שוליים חשובות לאפוס העצום של סיינטולוגיה – כמו בעל המלאכה שהיה חלק בלתי נפרד מיצירת סמל הסיינטולוגיה. או אדם נוסף שתחת הנחייתו של מר האברד, הוציא לפועל תוכניות שהולידו את החפץ הדתי, האי-מיטר, שמהווה היום את הבסיס של הייעוץ הרוחני של סיינטולוגיה.

עם סיום המצגת של מר שרמן, ציפו לקהל חדשות, חדשות טובות ואפילו חדשות יותר טובות. זה החל עם סימן קריאה כאשר מר מיסקביג' הדגיש את קצב הצמיחה של סיינטולוגיה ברחבי העולם, אשר, כפי שהוא הצהיר: "כעת מתפרשת על פני 30,000 מיילים ימיים, מהים הצפוני עד לים טסמן ואז שוב בחזרה אל מפרץ ביסקאיה.

ובכן, זה ההיקף הגיאוגרפי הטהור. בייחוד כשלוקחים בחשבון את מה של.ר.ה מספר לנו על ארגון אידיאלי של סיינטולוגיה, בתור המקום שבו ציוויליזציה חדשה יוצאת עכשיו לדרך".

שלושת ארגוני הסיינטולוגיה המדהימים ביופיים נתנו נקודות ציון מדויקות לציוויליזציות החדשות האלה שמתעוררות לחיים עכשיו עם הפתיחות החגיגיות בצפון יוהנסבורג, דרום-אפריקה, ב-23 בדצמבר, בסולט לייק סיטי, יוטה, ובסיליקון ואלי, קליפורניה, אחד אחרי השני ב-17 וב-18 בפברואר. הבניינים הללו משלימים 62 ארגוני סיינטולוגיה מרכזיים שפתחו את דלתותיהם בשנים האחרונות, והכול בזמן שהצמיחה המואצת של הדת ממשיכה לעבור את הקצב של כל התקופות הקודמות ביחד.

וכל זה רק שימש כדי להדגיש את החשיבות של משחק יום ההולדת של מר האברד, התחרות השנתית עבור ארגוני הסיינטולוגיה כדי להעניק למייסד את המתנה היחידה שהוא אי פעם רצה: התרחבות למען שיפור האנושות ומימוש הפוטנציאל שלה.

במשחק, מרכזים, ארגונים, ארגונים מתקדמים ומשרדים יבשתיים מתחרים על הכבוד העליון ברחבי שש יבשות ועשרות ערים, מקופנהגן, דנמרק עד בוגוטה, קולומביה וסידני, אוסטרליה. בסופו של דבר, האלופים שבאו לקבל את הגביעים שלהם ייצגו את: מרכז הסיינטולוגיה האידיאלי של באטון רוג', לואיזיאנה, ארגון הסיינטולוגיה האידיאלי של סן פרננדו ואלי, קליפורניה, הארגון המתקדם האידיאלי של אירופה ומשרד הקישור היבשתי האידיאלי של אוסטרלאסיה.

באותה נקודה הערב שינה לגמרי את כיוונו, כאשר מר מיסקביג' סיים את החגיגה עם הגילוי של "איך" בדיוק הדת משדרת את המסר שלה לעולם: ערוץ חדש של סיינטולוגיה שיעלה לאוויר ב-12 במרץ – שיגיע לקהל ראשוני של עשרות מיליוני אנשים בארצות-הברית לבדה בטלוויזיה בלוויין, און-ליין באתר Scientology.TV,‏ Apple TV,‏ Fire TV,‏ Roku ובאפליקציות למכשירים ניידים.

ההכרזה באה בעקבות סקרנות עזה לגבי הדת, והערוץ החדש נותן תשובות לשאלות נפוצות על-ידי הכנסת האנשים אל תוך הדת עצמה. למעשה, במרכז הערוץ החדש נמצא תוכן חדשני שישמש בתור שינוי גישה מקצה לקצה לבניית לוח שידורים של שידורים דתיים.

מר מיסקביג' הציג לקהל חדור השמחה והניצחון כל מרכיב של לוח השידורים המקורי שמציע מבט מעמיק אל תוך חייהם של סיינטולוגים, סיינטולוגיה כמוסד וארגוניה השונים.

לאחר מכן הוא סיפק הצצה אל מאחורי הקלעים של Scientology Media Productions – המתחם ההיסטורי בשטח 4 דונם של מולטימדיה בהוליווד, קליפורניה. האולפנים הדיגיטליים המשולבים במלואם אינם דומים לשום דבר אחר בכדור הארץ ומגיעים עם שלוש במות קול, 20 חדרים לעריכת וידיאו, ארבעה חדרים להלחנת והקלטת מוזיקה ושבעה חדרי מיקס עם "צליל סראונד 5.1". כשהם משמשים בתור התשתית האור-קולית עבור הערוץ החדש, זה המקום שבו כל תוכן הטלוויזיה המקורי מופק על פני 12,600 מטרים רבועים של מרחב הפקה, כאשר מזינים אותם 20 צוותים של כתבים בשטח ברחבי צפון ודרום אמריקה, אירופה, אפריקה ואוסטרלאסיה.

מחיאות כפיים סוערות כשהקהל נעמד על רגליו בעת ההכרזה התגלגלו כרעם עוד ועוד ועוד, כאשר חגיגת יום ההולדת הזאת שהיתה הטובה ביותר בהיסטוריה הגיעה לסיומה, ופרק חדש נפתח לרווחה עבור הדת – באמת מאוד לרווחה.