לוס אנג׳לס , קליפורניה

מביא שלום ובונה ציוויליזציה: ארגון הסיינטולוגיה נפרד לשלום משנת 2016 שהיתה שופעת בצמיחה והישגים

31 בדצמבר, 2016

חגיגת השנה החדשה מסמלת נחשול של ארגוני סיינטולוגיה חדשים ומציגה שנים-עשר חודשים של הישגים בכל ההיבטים של סיינטולוגיה.

כשאלפי סיינטולוגים ואורחיהם התכנסו באודיטוריום השריין שבלוס אנג׳לס לחגיגת השנה החדשה של סיינטולוגיה, האולם שהיה מלא עד אפס מקום היה גדוש בהתרגשות וציפייה. מאחור – עוד שנה שוברת שיאים שמתעלה על כל הציפיות. קדימה – מומנטום בלתי נלאה שנועד להתעלות על כל השנים הקודמות.

״לא משנה איך העולם שם בחוץ מסתכל על שנים-עשר החודשים האחרונים״, הכריז מר דיוויד מיסקביג׳, מנהיג דת הסיינטולוגיה, ״בין אם זה במונחים של שעות קשות, שעות נואשות, פסק זמן, נגמר הזמן, שעת סגירה, שעה טרופה, או לא נורא, בפעם הבאה – ובכן, אנחנו עושים את זה בצורה שונה. למעשה, אנחנו לא נבזבז זמן כדי לגלות מה הדעה הרווחת חושבת על השנה – כי אנחנו יודעים שהזמן תמיד פועל לטובתנו. ואם אתה עדיין לא בטוח למה 2016 עברה כמו חלום, כל מה שאתה צריך לעשות זה לחשב איך דחסנו אינסוף לתוך 12 חודשים ובכך יצרנו שנה שנראית כך.״

מר דיוויד מיסקביג׳ הציג סקירה כללית של השנה שרק הסתיימה שכללה סיפור על התרחבות והישגים בלתי מוגבלים על פני כל אלמנט ודינמיות של סיינטולוגיה.

ועם זה, מר מיסקביג׳ השיק את חגיגת השנה החדשה – סקירה מרתקת של שנת 2016 באמצעות סיפורים מייצגים המתפרסים על 39,000 קילומטרים של עולם הסיינטולוגיה.

במהלך החגיגה, תשואות רועמות הדהדו באולם השריין, שהדגישו ״ניצחון״ נוסף עבור סיינטולוגיה ועבור האנושות בכללותה.

המצגת, שמלווה בקטעי סרטים תיעודיים של התכניות ההומניטריות הרבות, סיפקה סקירה מרתקת של ההתרחבות המדהימה של סיינטולוגיה. הוצגו גם ההמונים הנכנסים לראשונה לארגונים ומפיקים תועלת מהטכנולוגיה הרוחנית של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד (ל.ר.ה). למשל, מספר הסיינטולוגים שעלו ב-״גשר לחופש מוחלט״ של סיינטולוגיה ב-2016 הוא פי עשרה בהשוואה לשנים הקודמות.

צמיחה זו מונעת על-ידי ההקמה של ארגונים ״אידיאליים״ חדשים – וכפי שמר מיסקביג׳ הדגיש, 2016 גם ציינה פתיחות חגיגיות של מתקנים חדשים, כולל:

  • ב-2 באפריל, נחנך ארגון הסיינטולוגיה האידיאלי הראשון עבור דרום ארה״ב באטלנטה, ג׳ורג׳יה.
  • ב-28 במאי נחנך בהוליווד, קליפורניה Scientology Media Productions – הסטודיו העומד על שטח של 20 דונם עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר בהוליווד, קליפורניה, שממנו יופץ המסר של סיינטולוגיה באמצעות הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט, המדיה החברתית ובאפיקי מדיה אחרים.
  • ב-25 ביוני נערכה הפתיחה החגיגית של שני אתרים היסטוריים בקלירווטר, פלורידה, שמהווים את מרכז הפעילות האדמיניסטרטיבית של המטה הרוחני הבינלאומי של סיינטולוגיה.
  • ב-23 ביולי נחנך ארגון אידיאלי בבודפשט, שסימל אבן דרך למען חופש רוחני בהונגריה.
  • שבוע אחד בלבד לאחר מכן, ב-31 ביולי הושק ארגון אידיאלי ומרכז קהילתי בהארלם, הלב התרבותי של אמריקה השחורה והבית הוותיק של הארלם הספרדית.
  • הפתיחה החגיגית ב-4 בספטמבר של מטה רוחני חדש וארגון מתקדם אידיאלי עבור אזור אסיה-האוקיאנוס השקט, באמצע 3,600 דונם של יער לאומי בסידני, אוסטרליה.
  • וב-15 באוקטובר, גזירת הסרט של המשרד לעניינים לאומיים בכיכר מריון המפורסמת שבדבלין – בניין ג׳ורג׳יאני מהמם להעברת התכניות החבריות שבחסות ארגון הסיינטולוגיה באי האזמרגד.

כנהוג בכל חגיגת שנה חדשה של סיינטולוגיה, מר מיסקביג׳ הציג לאחר מכן מה מתרחש כשהטכנולוגיות של ל. רון האברד מיושמות בחברה.

  • ההתאחדות לשיפור החיים והחינוך (ABLE) – שבה תכניות חברתיות ותכניות התנדבותיות משתמשות באסטרטגיות משנות חיים כדי להתגבר על התמכרות לסמים, בערות ופשע ולמגר אותם. באמריקה הלטינית, שם תכניות הטיפול בסמים של נרקונון לא רק השפיעו על הכשרת צוותי מומחים בכל היבשת, אלא גם קיבלו חסות ותמיכה מלאה בכל תלמיד נרקונון במדינת סונורה שבמקסיקו. באורגון, שם פריצות הדרך בתחום הלמידה של ל. רון האברד הציתו תחייה בחינוך במאה ה-21 ובעקבות זאת ציוני המבחנים עמדו על כמעט 400 נקודות מעל הממוצע הארצי. ובדרום לוס אנג׳לס, שם המדריך ההגיוני של ל. רון האברד, הדרך אל האושר, הופץ על-ידי סיינטולוגים וחברים בנקודות המשבר בשכונות מצוקה, ובכך יצרו שביתת נשק בין הכנופיות והפחיתו את שיעורי הפשע האלים בארבעים אחוז.
  • המכון העולמי של סיינטולוגיה לעסקים (WISE) – במגוון הסיפורים של השנה המדגישים את היעילות שבטכנולוגיה של
    ל. רון האברד לשגשוג כלכלי נמנית חברה לעיצוב תאורה שהובילה מהפכה בעיצוב נברשות. באותה רוח, חברת הגגות המובילה בסקנדינביה, זכתה בתואר אוּמני השנה של שוודיה במשך שנתיים רצופות והתרחבה פי 30 מאז הקמתה. ואז יש את אקדמיית השף האיטלקי שייצרה 2,700 שפים בכירים עבור נוכחות קולינרית ב-1,800 בתי קפה, ברים ומסעדות – שמרביתם מתגאים בכוכבי מישלן.
  • התאגדות האברד הבינלאומית של יועצים רוחניים (I HELP) וארגון המרכזים הבינלאומי של סיינטולוגיה (SMI) – חיל החלוץ של סיינטולוגיה למען האנושות. הצוותים של SMI ו-I HELP ב-2016 שהוצגו היו סיינטולוגים מסנט-פטרבורג, רוסיה, שהביאו עזרה רוחנית לאנשים על פני 11 אזורי זמן. בסלובקיה, מרכז הסיינטולגיה של לביצ׳ה סייע ליותר מ-10,000 איש עם תכנית היועצים הרוחניים המתנדבים הלאומית שלהם – תכנית שסיפקה יותר מ-4,000 הרצאות חינוכיות נגד סמים, ובעקבות זאת פחת השימוש בסמים לא חוקיים ב-50 אחוז. לבסוף, יש את המרכז האידיאלי שבחוף הדרומי באורנג׳ קאונטי שבקליפורניה, שפתח את דלתותיו באוקטובר והתרחב פי חמישה.

באירוע גם נחלק כבוד לחברי צוות שדה עוצמתיים שהגיעו מיותר מ-37 מדינות. כל אחד מהם עלה לבמה כאות הוקרה על עזרתו ליותר מ-100 איש לעלות בגשר לחופש מוחלט.

לבסוף, מר מיסקביג׳ הציג עוד הישג ראוי לציון עבור סיינטולוגיה: הסרת הלוט מעל הארגון האידיאלי האחרון – ארגון הסיינטולוגיה של סן דייגו. זהו המתקן ״האידיאלי״ ה-55 והוא מגשים את החזון של ל. רון האברד של ארגון אידיאלי המשקף באופן מושלם את הטכנולוגיה שלו.

בסיכום מאוד הולם של השנה החדשה של סיינטולוגיה 2016, מר מיסקביג׳ הזכיר לכל הנוכחים, שבזמנים סוערים אלה, מה שמדאיג את המין האנושי, בהכרח, גם מדאיג סיינטולוגים.

״ייתכן ששמת לב או לא שמת לב, אבל העולם שם בחוץ נאבק ברוחות מנוגדות. אבל לא משנה איך מישהו מביט באקלים הפוליטי הנוכחי, אנחנו לא פוליטיים. אנחנו סיינטולוגים – ואנחנו תומכים במה של.ר.ה כתב בתקנון הסיינטולוג ובעיקרי האמונה של סיינטולוגיה.

לפיכך, אנחנו הסיינטולוגים מאמינים בזכויות אדם. אנחנו מאמינים בשוויון בין גזעים. אנחנו מאמינים בחירותו, נצחיותו וכבודו של האדם.

והדברים האלה אינם כפופים לדיון פוליטי. למעשה, הדברים האלה לא מופרים.

״אז, לא חשוב לאן רוחות ההיסטוריה נושבות, המצע שלנו בלתי ניתן לערעור:

שאנו לא נעצור עד שנשיג את היעדים שלנו – עולם ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה.

ושאנו עומדים לצדם של כל האנשים הפועלים ליצור עולם טוב יותר.

כי רק באמצעות הבנה הדדית בא טוב-לב ...

שממנו מגיע שלום וחופש אמיתי.״

כך הסתיימה השנה החדשה של סיינטולוגיה 2016 ... וברוח זו, כך סיינטולוגיה מתחילה את 2017.