האיים הקאריביים

חגיגת יום השנה ה-30 של שיט הבכורה של ה-FREEWINDS מכבדת בצהלה 365 ימים של הישגים מונומנטליים של SCIENTOLOGY.

25 ביוני 2018

סיינטולוגים מכל רחבי העולם עלו על סיפון האונייה Freewinds, אתר רוחני של Scientology, כדי לתכנן התרחבות נרחבת יותר ולחגוג 12 חודשים של הצלחה בלתי פוסקת.

האורחים התחילו להגיע לנמל העגינה של האונייה בברידג'טאון, ברבדוס, ביום שישי, ה-15 ביוני, שם ציפתה להם האונייה הלבנה, עם תשעת הסיפונים, באורך 135 מטר. בשעה 18:00 למחרת, יותר מ-250 מהסיינטולוגים המסורים ביותר בעולם היו על הרציף או כבר על הסיפון ועמדו ליד המעקה מול הבריזה של האי. האווירה היתה מלאת ציפייה כאשר תופי המתכת של להקת המשטרה הלאומית של ברבדוס נשמעו באוויר הלח והמכובדים המקומיים איחלו לכולם ברכת פרידה מלאת חיבה. כאשר ה-Freewinds הפנתה את החרטים מהרציף, והפליגה לעבר הים הפתוח, מופע זיקוקים מרהיב האיר את שמי ברידג'טאון לכבוד יום השנה ה-30 שלה.

האיים הקאריביים מיד מעוררים תמונות של ספינות תענוגות מרשימות שמפליגות מנמל לנמל עם נופשים שנהנים מהאיים הטרופיים, מהנופים היפים וממוזיקת קליפסו. אבל בעוד שה-Freewinds דומה בכמה דברים לספינות תענוגות אחרות, כולל ארוחות ברמה של חמישה כוכבים, תאים יפים, אלגנטיות של ספינת אוקיאנוס, ונוסעים שנהנים מהחופשה באיי הודו המערבית, כל שאר קווי הדמיון נגמרים שם.

מר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology, משיק שבוע שמלא באירועים מרתקים בערבים ובתדרוכים שדנים במורשת של הישגי ה-Freewinds ביום השנה ה-30 שלה.
 
 

"אז אתם שואלים מה זה אומר להשתתף בוועידת הפסגה של OTs ב-2018", התחיל מר דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת ה-Scientology. ואתם שואלים מה הייתם רואים אילו הפלגתם בכל שיט בכורה בשלושים השנים האחרונות? ובכן, יש דרך ארוכה לספר את זה, ודרך קצרה לספר את זה. אבל בכל מקרה, התשובה היא: הכול".

וכך מר מיסקביג' השיק שבוע שמלא באירועים מרתקים בערבים ובתדרוכים שדנים במורשת של הישגי ה-Freewinds ביום השנה ה-30 שלה והרבה יותר.

השבוע הייחודי שמתקיים בכל חודש יוני על סיפון ה-Freewinds הוא כינוס שבו הסיינטולוגים המסורים ביותר בעולם נפגשים כדי לסקר שנה נוספת של גדילה עצומה והישגים עבור הדת, להיזכר בהם ולחגוג אותם; וגם כדי לתכנן את ההתרחבות וההישגים העתידיים שיגיעו בחודשים ובשנים שיבואו.

ושיט הבכורה הזה בהחלט לא אכזב.

מכבדים מורשת של 30 שנה של הספינה ההומניטרית

הערב הראשון הוקדש ל-Freewinds המלכותית עצמה. ובשנה ה-30 הזאת, הצוות שלה מתפאר בהישג שאין שני לו באיים הקאריביים, עם יותר מ-5,000 שנה של ניסיון בהפלגה בים וסך כולל של יותר מ-380,000 מיילים ימיים – שווה ערך להקפה של כדור הארץ שמונה-עשרה פעמים.

למעשה, במשך 365 ימים בשנה ה-Freewinds מפליגה לאורך נתיב שמונע על-ידי שליחות הומניטרית כדי לרומם את תושבי האיים הקאריביים. הצוות של ה-Freewinds, ביחד עם סיינטולוגים וחברים, תרמו עשרות אלפי שעות עבודה הומניטרית באיים שהם מבקרים בהם, כולל ארגון וניהול של תוכניות תרבות, מתן חסות לתוכניות חינוך נגד סמים, חינוך בנושא זכויות אדם וערכי מוסר של בני נוער באיים, ואירוח מופעי צדקה לטובת ארגוני צדקה וארגונים קהילתיים שונים.

אכן, ב-2018 מכובדים ממדינות איים רבות באיי הודו המערבית והולנד הקאריבית מביעים הערכה וכבוד על-ידי הסרת הלוט מארבע אנדרטאות הנצחה, כל אחת מהן עומדת בכניסה הראשית לנמל של האי ויכולים לראות אותן 300,000 איש ביום. האירוע גם הציג ארבעה לוחות הנצחה לכבוד ה-Freewinds – כולל לוח אחד שהוגש על-ידי המשטרה הלאומית של קולומביה בחוף הקאריבי בקרטחנה. נקודות השיא של האירועים האלה הוקרנו במהלך הפרזנטציה באותו ערב, כולל הבעות התודה הבאות:

"שלושים שנה זה בהחלט ציון דרך, וזה אומר שהאנשים שעברו דרך ה-Freewinds ואלה שמשרתים בה כיום באמת הקדישו את חייהם לשירות מסור לאנושות", אמר שר החינוך של דומיניקה.

"העובדה היא שאתם נמצאים כאן שנה אחרי שנה", הוסיף ראש הממשלה של סנט לוסיה. "ולכן הפכתם לחלק אינטגרלי מהחברה שלנו".

בעוד שראש ממשלת דומיניקה סיכם זאת באופן הבא: "ה-Freewinds היא עכשיו מילה נרדפת לאיים הקאריביים. בכל אי של הקאריביים אתם זוכים לכבוד רב ולהערכה רבה על מה שעשיתם ב-30 השנים האחרונות".

נכון להיום, פעולות הצדקה הבלתי פוסקות של ה-Freewinds קיבלו יותר מ-450 פרסים, תעודות הוקרה ומכתבי הערכה מכל החברים הקאריביים שלה, כולל כל אחד מהאיים ומהנמלים שהיא מבקרת בהם: אנטיגואה, דומיניקה, סן מרטן, סנט קיטס, טורטולה, וירג'ין גורדה, סנט וינסנט, ברבדוס, גרנדה, ארובה, בונייר, קוראסאו, פריפורט ונסאו.

מבט פנימה על ההתרחבות של Scientology

בכל שנה המשתתפים מקבלים תדרוך על ההתרחבות הבלתי פוסקת של הדת והאירוע השנה יהיה המלהיב ביותר עד כה.

את הסמינר של אחרי הצהריים הנחו נציגים מההנהלה של הדת ובין מגוון הנושאים שהוצגו היה מספר הארגונים האידיאליים החדשים שנמצאים בתהליך העבודה. המצעד הבלתי פוסק של ארגונים עתידיים גילם את רוח השיט, עם ארגונים חדשים שנמצאים על מסלול ההמראה לסיום ולפתיחה חגיגית ביבשות רבות מפורט אליזבת', דרום-אפריקה ועד לניוקאסל, אנגליה ומסן-חואן, פוארטו ריקו ועד לסנטה ברברה, קליפורניה.

תיאור אנרגטי הילל את ההשקה ההיסטורית של ערוץ הטלוויזיה של Scientology בחודש מרץ וסיפק הצצה אל מאחורי הקלעים של Scientology Media Productions. למעשה, המשתתפים גילו איך הסטודיו בהוליווד בבעלות הדת ועם חברי הצוות של הדת מייצר תוכן מקורי ומנהל את מיליון ואחד הפרטים שקשורים לשידור לעולם ב-17 שפות.

ואז לקראת סוף הפרזנטציה, הנוסעים נהנו מסקירה בינלאומית על איך ההתרחבות של הדת משפיעה על ארגונים מקומיים של Scientology ברחבי העולם, עם המספר הגבוה ביותר בהיסטוריה של הדת של אנשים שמגיעים לארגונים.

ערב שהוקדש למורשת של המייסד ל. רון האברד (ל.ר.ה)

"אתם עומדים לשמוע תיאור על ל.ר.ה שמגן על זכויות האדם ... ותזכרו, מה שהיה אז על הפרק הוא לא פחות על הפרק היום", אמר מר מיסקביג' כאשר הוא הציג את הפרזנטציה הביוגרפית שציפו לה רבות.

דן שרמן, הביוגרף של ל.ר.ה, הציג לאחר מכן סיפור מרתק על המאבק של ל.רון האברד למען זכויות האדם בדרום-אפריקה. במיוחד, הוא סיפר על מגילת הזכויות והחוקה האגדיות עבור רודזיה של מר האברד – מסמך שנועד להפיל את החומות של דעות קדומות גזעניות בשיא האפרטהייד.

הדברים שעוררו חיים בפרזנטציה היו ראיונות מצולמים עם אנשים שעבדו עם ל.ר.ה ואנשים שהוא נגע בחייהם במהלך השהייה שלו באפריקה – מקום עם פוטנציאל בלתי נגמר ומקום שבו הוא נתן תקווה עצומה לאנשים.

ערב למען המין האנושי

הערב הרשמי שמוקדש להתאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית (IAS) ושליחותה לקדם את המאמצים לשיפור חברתי של הדת, הוא חלק דינמי מכל החגיגות לכבוד יום השנה של שיט הבכורה. הקמפיינים והיוזמות בחסות ה-IAS שהוצגו בדו"ח החצי שנתי של השנה כללו:

  • ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR), אשר חשפה ועצרה התעללות פסיכיאטרית ברחבי המבנה החברתי של דנמרק, ברחבי ערי הבירה השחורות של אמריקה בארה"ב וברחבי אוכלוסיות האומה הראשונה של ונקובר, קולומביה הבריטית.
  • מאוחדים למען זכויות האדם ו-נוער למען זכויות האדם, אשר הציתו תנועות למען זכויות האדם ברחבי בתי-ספר בגיאנה בדרום-אפריקה, על קווי הסחר בבני אדם בדרום-מזרח פלורידה ובאיזורי קונפליקטים עתיקים במרכז ישראל.
  • המוסד לעולם נקי מסמים שיצא למשימה להפחית את השימוש בסמים באיזורי הבילויים בקפריסין, הכין את הקרקע לנוער שנלחם למען עולם נקי מסמים ברחבי 19 מדינות בהודו ונסע מחוף לחוף למען אמריקה נקייה מסמים.
  • ולבסוף, באמצעות תוכניות בחסות ה-IAS שמביאות להצלה חברתית עם הדרך אל האושר שמביאה שלווה ותחייה מוסרית ברחובות הערים התאומות, גמילה מסמים של נרקונון שמפחית את אחוזי השימוש בסמים ברחבי מזרח טייוואן והארגון ליישום הלמידה שמגדיל את אחוזי הבוגרים ברחבי הנוף החינוכי בניגריה.

השבוע הגיע לשיאו עם פרס שבהחלט קשור ל-Freewinds ועם זאת הוא מדהים כשלעצמו. כי אחרי קמפיין של עזרה לקהילה בהנהגתה של ה-Freewinds שהביא להפצה של מיליוני עותקים של 'הדרך אל האושר', 'האמת על סמים' ו-'הסיפור של זכויות האדם' ברחבי קולומביה ואחרי הפתיחה של ארגון ה-Scientology הלאומי בבוגוטה – הפרות של הזכויות בקולומביה צנחו ב-96 אחוזים והאומה הגיעה להסכם שלום היסטורי בין כוחות ה-FARC וממשלת המדינה, דבר שסיים 50 שנה של מלחמת אזרחים. ולכן המשטרה הלאומית של קולומביה החזירה את הטובה עם מדליה יוקרתית מהמכובדות ביותר שניתנה למנהיג של דת ה-Scientology, מר דיוויד מיסקביג', עבור "הצלת האנושות מאלימות, רשע, טרור, סחר בסמים וכל הפקטורים השליליים שמאיימים עליה".

טקס הגשה רשמי התקיים בנקודת היציאה והתחנה הסופית של שיט הבכורה בברידג'טאון, ברבדוס, שם הגנרל של המשטרה הלאומית של קולומביה, קרלוס רמירו מנה בראבו הגיש למר מיסקביג' את מדליית Brigadier General Jaime Ramírez Gómez Inspector General Transparency (מדליית השקיפות של המפכ"ל על שם התת-אלוף ג'יימי רמירז גומז). הפרס הוא בין היוקרתיים ביותר שניתנים על-ידי המשטרה הלאומית והוא מייצג "אומץ, גבורה ויושר" ו-"הפגנה של האידיאלים, ערכי המוסר והערכים האתיים הגבוהים ביותר שיש". כאשר הוא הגיש את המדליה למר מיסקביג', הגנרל מנה הצהיר: "יש הרבה סיבות לתת את המדליה הזאת לאדם אשר מנהיג את הארגון המדהים הזה של Scientology. המשטרה הלאומית משבחת, מוקירה ומגישה באופן פיזי את הכרת התודה העצומה שלנו עבור כל ההכשרה, המוטיבציה והכבוד שמר מיסקביג' נתן לא רק לכל שוטר וקצין בצבא קולומביה, אלא לכל תושב שהפיק תועלת מהטכנולוגיה של ל. רון האברד ומהקמפיינים ההומניטריים שהוא עורר ... איחולים בשם כל משטרת קולומביה. תודה רבה לך על התמיכה החשובה שלך שעזרה לנו לבנות חברה חדשה ועל כך שהפכת אותנו לחלק מהצוות שלך. כמו שמר האברד אמר פעם 'אנחנו מצילים beings ... אנחנו פועלים במונחים של נצח'."


ואחרי זה, השבוע הסתיים והנושא הכולל של התרחבות עתידית עלה להילוך גבוה. אכן, הצמיחה המהירה של הדת בשלושת העשורים האחרונים מאז שהכינוסים האלה התחילו, היא לא מקרית. בשנה האחרונה בלבד, ארגונים נפתחו בדבלין, אירלנד; ברמינגהם, אנגליה; ו-אמסטרדם, הולנד באירופה; יוהנסבורג צפון בדרום-אפריקה; ו-סולט לייק סיטי, יוטה ו-עמק הסיליקון, קליפורניה בארצות-הברית. בחודש שלפני השיט, שתי אבני חן נוספו לכתר של ארגונים חדשים: ב-פרת', אוסטרליה וב-אורלנדו, פלורידה, שביחד מסתכמים בכמעט 70 ארגונים מרכזיים של Scientology שנמצאים בערים גלובליות בשש יבשות ברחבי העולם, ועם רבים נוספים שנמצאים בשלבי פיתוח בקצב מהיר.

ולכן כאשר הנציגים היו בדרכם הביתה, עם תוכניות מוכנות לשנה נוספת של התרחבות ושיפור חברתי, מר מיסקביג' נתן את המסר המסכם הבא:

"בעוד שייתכן שזה הסוף של חגיגת יום השנה ה-30 של שיט הבכורה, כל סוף הוא גם התחלה חדשה ...

ובמקרה הזה, מה שמתחיל כאן ועכשיו, ימשיך וחייב להמשיך לנצח!"

כשהם מלאים בחזיונות של עתיד חדש וזוהר, כל נוסעים ירדו מהאונייה, בידיעה שהם ימשיכו לעבוד הרבה מעבר לאופק הקרוב.